Mr Mister Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Jeg har barn annenhver uke og var så heldig å møte en fanstastisk kvinne for noen måneder tilbake. Hun har vært singel noen år og har brent seg på tidligere forhold. Vi fikk en kjempekontakt i starten og fortalte "alt" om oss selv til den andre. På første "daten" gjorde hun det klart at hun ikke er intim med noen hun ikke er i et forhold med, hvilket også omhandler å kysse. Jeg ble ganske sjokkert første gangen hun lurte på om hun kunne sove over og hun satte pris på at jeg respekterer grensene hennes. Vi var begge fysiske med hverandre, masse klemming og kosing uten at det førte til noe mer. Hun likte å overnatte hos meg, og jeg likte å bruke all den tiden jeg kan med henne. Etterhvert som tiden går - kommer piggene ut ved jevne mellomrom. Hun mente vi hadde for mye kontakt og at hun ikke fikk avklimatisert seg. Hun begynte å kritisere meg for den minste ting. Hun har i perioder vært kjølig mot meg og det ble mindre og mindre kontakt - selv om vi daglig melder med hverandre. I disse periodene (ca en ukes tid) har jeg prøved å "holde oss gående" - og hun svarer meg med korte meldinger. Alt er på hennes premisser - spør jeg om å møtes er hun god til å fortelle meg at hun gjør andre ting. Jeg er svak for henne - og så fort HUN vil møtes, så henter jeg henne. Ja - jeg vet jeg er for lite kostbar! Hun sover fortsatt over hos meg - men det blir sjeldnere og sjeldnere - og kun når hun vil. Vi har snakket om i hvilken retning det går med oss og hun er tydelig på at hun liker meg veldig godt - men kanskje vi passer best som venner. Hun er samtidig åpen på at hun skulle ønske at vi var kommet lengre enn hva vi er i dag. Hun har hele tiden vært redd for å slippe meg innpå seg - og nå har det gått så lang tid at jeg føler det er på tide å avbryte eller sette kurs og virkelig prøve. Hun vet jeg har sterke følelser for henne. Før ble hun sint på meg for at jeg sa det - da følte hun at jeg presset henne. Nå ser hun behovet mitt - men skjønner ikke hvorfor jeg skal stresse med å møte henne når jeg er barnefri. Får beskjed om å slappe av og ikke stresse. Jeg skjønner ikke hvor hun vil med oss - og hvorfor overnatter hun fortsatt hos meg, så lenge hun noen ganger har sagt hun lurer på om vi passer best som venner. Jeg er redd for å bli såret og har som et resultat av det begynt å skru av følelsene mine til henne - enda det er det siste jeg egentlig vil. Hva gjør man i en sånn situasjon??? Og jeg er klar over at det ikke finnes et fasitsvar...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Her finnes det selvfølgelig et fasitsvar, og det tror jeg alle ser unntatt du selv: DUMP DAMA. Hun leker med deg, og for meg virker hun nokså bevisst på det også. Vil du virkelig vie deg selv til en slik person? Æsj, sier nå jeg. Det finnes mange bra damer der ute. Move on. 2
Mr Mister Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2012 Eneste som holder meg gående er jo at det kan være en forsvarsmekaniske fra hennes side. Er det en test for å se om jeg stikker...? -Hvor mye motgang takler jeg? Dersom hun "bare" liker meg som en venn - skjønner jeg ikke hvorfor hun overnatter hos meg. Og jeg føler ikke at hun leker med meg - for jeg vet jo på en måte hvordan det blir... -Men det er overhodet ikke slik jeg ønsker å ha det - nei! Når jeg begynner å merke avstanden mellom oss - de få gangene vi er sammen, blir det på en måte bortkastet tid.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 hvorfor skal du gidde masse motgang helt i starten av forholdet. jeg tipper på at hvis hun virkelig hadde vært like forelsket som deg så hadde hun ikke laget så mye drama , for da hadde hun vært redd for å miste deg. Kanskje du skulle la henne ta kontakt og intiativ nå og se om det går noe sted da.
Sommee Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Synes du burde skygge banen her ja, definitivt. Du er jo godt inne i tøffelheltrollen allerede, get out!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Jeg tror problemet for din del er at hun ikke er ærlig med seg selv/deg. Hun sier hun vil ta det sakte, men egentlig vil hun at du skulle tatt henne med storm for lenge siden.
Gjest Nuppdupp Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Og det her finner du deg i? virker som enkelte menn liker damer som behandler dem dårlig. Endret 13. mai 2012 av Nuppdupp 1
Gjest KateW Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Jeg var på noen dater med en mann. God kjemi, gode samtaler og god kontakt. Etter en "langdate" ble han mystisk stille, men jeg visste han hadde barn hos seg, så jeg tok det med ro. Sendte en melding eller to i døgnet, hvor jeg sa hei og ønsket ham en god dag. Plutselig fikk jeg en melding. Han syns vi hadde alt for mye kontakt, det ble for mye mas, og det føltes helt feil. Konklusjon? Han var ikke interessert, han var ikke klar for å forholde seg til andre enn seg selv. Hvorfor jeg nevner dette her? Minner meg unektelig om det du beskriver. Hva gjorde jeg? Skygget banen umiddelbart. Om noen blir "kvelt" av å ha kontakt med noen de sier de liker og er interessert i, og trenger å Aklimatisere seg? Damn baby, ikke noe å spare på. Fører bare til frustrasjon, og at du føler DU gjør noe galt, når du faktisk ikke gjør noe galt i det hele tatt. 2
smilo Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Det er nesten som jeg skulle skrevet dette selv, med den forskjellen at vi har sex når vi møtes.. når det passer ham... Skulle ønske jeg kunne funnet meg en lignende mann som deg i stedet. Du virker snill og utrolig tålmodig. 1
Gjest Quake Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Hun er det som så fint heter en drama queen... Dette kommer ikke til å stoppe, så du får bare forberede deg på ett liv med emosjonell berg og dalbane med denne frøkna.
Steinar40 Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Hun er det som så fint heter en drama queen... Dette kommer ikke til å stoppe, så du får bare forberede deg på ett liv med emosjonell berg og dalbane med denne frøkna. Finnes det noe annet? Alle kvinner er opp og ned i følelsene. Ikke like mye selvfølgelig, men at kvinner ikke er helt stabile vil jeg nesten påstå er "normalt". Dere kvinner har visstnok et stress-gen som vi menn ikke har. Og at dette da er hovedårsaken til denne forskjellen mellom kvinner og menn.
frøkna Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Hun høres ut som Marianne i "Tatt av Kvinnen" Høres ikke ut som om hun er klar for et seriøst forhold, men holder på deg egentlig bare fordi hun kan. Be henne skjerpe seg eller så finner du noe annet. 1
Gjest hogwash Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 ... Dere kvinner har visstnok et stress-gen som vi menn ikke har. Og at dette da er hovedårsaken til denne forskjellen mellom kvinner og menn. Kilde?
Gjest Quake Skrevet 13. mai 2012 #15 Skrevet 13. mai 2012 Finnes det noe annet? Alle kvinner er opp og ned i følelsene. Ikke like mye selvfølgelig, men at kvinner ikke er helt stabile vil jeg nesten påstå er "normalt". Dere kvinner har visstnok et stress-gen som vi menn ikke har. Og at dette da er hovedårsaken til denne forskjellen mellom kvinner og menn. Det er forskjell på å være litt opp og ned, og være 5 meters havbølger opp og ned som denne frøkna er. Å teste potensielle partneren på denne måten er uakseptabelt.
Gjest KateW Skrevet 13. mai 2012 #16 Skrevet 13. mai 2012 Finnes det noe annet? Alle kvinner er opp og ned i følelsene. Ikke like mye selvfølgelig, men at kvinner ikke er helt stabile vil jeg nesten påstå er "normalt". Dere kvinner har visstnok et stress-gen som vi menn ikke har. Og at dette da er hovedårsaken til denne forskjellen mellom kvinner og menn. Poenget her er at denne kvinnen ikke viser noen form for interesse, og det er helt uakseptabelt. Et menneske som ikke er interessert gir man ikke noe oppmerksomhet, og slutter å tenke på og omgås med. Det finnes nok av mennesker som ikke er slik. 1
Steinar40 Skrevet 13. mai 2012 #17 Skrevet 13. mai 2012 Kilde? Nei. Jeg hørte det på radio en eller annen gang.
Steinar40 Skrevet 13. mai 2012 #18 Skrevet 13. mai 2012 Det er forskjell på å være litt opp og ned, og være 5 meters havbølger opp og ned som denne frøkna er. Å teste potensielle partneren på denne måten er uakseptabelt. Jada, jeg sier ikke at dette er en akseptabel oppførsel. Bare at man må regne med litt av hvert Poenget her er at denne kvinnen ikke viser noen form for interesse, og det er helt uakseptabelt. Et menneske som ikke er interessert gir man ikke noe oppmerksomhet, og slutter å tenke på og omgås med. Det finnes nok av mennesker som ikke er slik. Mangel på interesse er selvfølgelig aldri akseptabelt. Eller interessant.
Gjest KateW Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 Mangel på interesse er selvfølgelig aldri akseptabelt. Eller interessant. OG da er din konklusjon at alle kvinner er dramaqueens?
Gjest norah Skrevet 13. mai 2012 #20 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har barn annenhver uke og var så heldig å møte en fanstastisk kvinne for noen måneder tilbake. Hun har vært singel noen år og har brent seg på tidligere forhold. Hva gjør man i en sånn situasjon??? Og jeg er klar over at det ikke finnes et fasitsvar... Denne tror jeg du kan redigere til; Andre har brent seg på henne i tidligere "forhold". Det er et fasitsvar her, og det er at man holder seg langt unna folk som ikke evner å ha voksne, åpne og ærlige relasjoner. Hun utviser jo ganske mange merkelige trekk - som jeg tenker er grunnen til at "hun har brent seg i andre forhold"(som jeg gjennomskuer ganske enkelt til å egentlig bety at ingen har orket hennes oppførsel). Om du synes dette er slitsomt i datefasen kan du jo tenke deg hvordan det må være å leve med henne. Dette blir for meg infantilt - men hver sin smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå