Gjest Sliten Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Jobben min er helt ok, greie arbeidsoppgaver, men jeg blir presset til å jobbe overtid, og om jeg sier nei så får jeg tilsnakk og bare sure miner fra sjefen. Jeg ble mobbet på jobben av en ansatt, ble truet med vold, jeg ga beskjed til hovedsjefen, han sa han skulle ta dette opp med personen det gjaldt men han brydde seg ikke, ble nærmest kastet ut av kontoret hans tidligere når jeg kom med ett problem. Jeg får tilsnakk og blir kjeftet på for noe jeg ikke har gjort. Denne personen som mobbet meg gikk til sjefen å la fram masse løyner om meg og hva jeg hadde gjort, og jeg har vitner på at jeg ikke har gjort noe. Så nå har jeg fått skikkelig mye kjeft og blitt truet med sparken Det gikk vell en time etter kjeftingen til sjefen fram til jeg fikk stressanfall, jeg bare knakk sammen og klarte ikke puste. Jeg gikk til sjefen min og sa ifra om dette og at jeg måtte inn på legevakten fort, da sa han bare " ja skal du bare gå du da? sørg med å få med legemelding" i en skikkelig sur tone! Jeg vil gå på mandag å si opp jobben, jeg orker ikke dette lenger! Måtte bare få blåst dette ut litt her på KG
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Gå til legen og få sykemelding, deretter ser du deg om etter ny jobb. 4
Missy1 Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Er du organisert? Hvis ikke burde du bli det. Du kan eventuelt gå til arbeidstilsynet med denne saken. Det hjelper ikke å bare si opp eller sykemelde seg, det kan godt være fler som opplever det samme som deg, gjør heller noe med det og ta det videre
Wednesday Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Ring fastlegen din på mandag og si du må ha time samme dag. Forklar hva som foregår på jobben din til legen, og du vil få en sykemelding for en kort periode mens du leter etter ny jobb.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Lykke til i jobbsøking (forhåpentligvis velger du det).
Ryvre Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Ikke si opp jobben, men gå til lege og få sykemelding og hjelp. Samtidig så søker du etter ny jobb.
Pia82 Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 (endret) Huff...jeg ble mobbet i min forrige jobb og sjefen tok hennes side da hun smisket og løy om meg til sjefen. I tillegg ble jeg seksuelt trakassert av en annen flere ganger, beføling altså, og det ble heller ikke trudd. Jeg knakk sammen til slutt etter ca 1 år, hadde holdt ut alt for lenge. Da hadde noen kolleger endelig bekreftet min historie til sjefen (de var redd mobberen) og sjefen begynte endelig å tru på meg, men det hadde gått for langt. Jeg dro til legen (ringte samme dag og fikk time, og det syns jeg at du TS burde gjøre og) og han ba meg si opp på dagen (jeg hadde allerede oppsigelsen i veska mi) og jeg var sykemeldt i oppsigelsestiden. Jeg var siste pasienten den dagen og hadde en vanlig 15 min legetime men jeg ble sittende i nesten 1 time fordi han ville at jeg skulle få ting ut. Jeg var et nervevrak. Når jeg gikk inn i jobblokalene for å levere oppsigelsen så svevde jeg på en sky, hadde mistet 500 kg fra skuldrene mine. Jeg var så glad for å endelig ha fått en løsning på helvete som hadde vart i nesten 1 år! Jeg valgte å jobbe noen få dager på slutten av oppsigelsestiden for å ta farvel med mine hyggelige kolleger som jeg kom til å savne fordi jeg flyttet i samme slengen til en annen by (mobberen mobbet seff da og, og hun stakk av når jeg gikk rundt og ga hadet-klemmer, jeg hadde tenkt å klemme henne for å heve meg over henne), og når jeg for siste gang gikk ut av jobblokalet så begynte jeg å grine av glede, ikke bare tårer men jeg hulket skikkelig, var sååååå happy!! Det sier en del om hvor psykisk nedkjørt jeg var. Søk på andre jobber hvis du ikke kommer noen vei med sjefen, ikke la det gå så langt at du blir enda dårligere, du har jo allerede knekket sammen. Ring legekontoret ditt på mandag og si at du ønsker en hastetime. Hvis du sier opp og kan få dagpenger så sørg for at legen din kan skrive en bekreftelse på at du måtte si opp jobben pga helsa (mange mener at dårlig psykisk helse ikke er grunn for oppsigelse og sykemelding men de vet ikke hva det dreier seg om), det gjorde min lege så jeg ble ikke straffet av NAV pga jeg sa opp jobben selv. De straffer med å ikke gi dagpenger de første 2 mnd når man har sagt opp, men ikke med legeerklæring. Hvis du ikke sier opp så søk iallefall på andre jobber! Å kontakte arbeidstilsynet/en fagorganisasjon vil ikke føre til noe hvis du ikke har vitner som støtter deg. Uansett hva som skjer så lykke til Endret 12. mai 2012 av Pia82
TheSgirl Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Bare gå til legen din og fortell hvordan situasjonen er,så blir du trolig sykmeldt for en stund,så starter du umiddelbart med jobbsøking. Ingen skal trenge og ha det slik på en arbeidsplass! Lykke til!
Gjest TS Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Takk for svar alle sammen:) Jeg ønsker egentlig å be dem si meg opp, grunnen til dette er at da kan jeg få stønad med en gang, jeg bor ikke i norge. Så arbeidsledighetstrygden kan jeg få med en gang jeg er blitt sakt opp, jeg trenger det økonomisk. Jeg er så lei dette her nå, jeg blir også seksuelt trakasert på jobben av en mann, han kladder alltid og jeg må vri meg unna, men jeg er for sjenert til å be ham slutte med det :S Jeg begynte å strigråte da samboeren min hentet meg å kjørte meg til legen, jeg gråt hos legen, klarte ikke slutte..noe jeg synes var veldig flaut :/ Jeg fikk beskjed av legen å roe meg ned å slappe av, men det klarer jeg ikke på jobb, jeg får kjeft om jeg ikke vil jobbe overtid, om jeg er syk noen dager får jeg kjeft, jeg tør ikke ringe inn syk lengre for da får jeg kjeft i telefonen:( hater denne jobben!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå