Gå til innhold

Hvordan behandle underlivssopp?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp til hvordan jeg skal ta canesten kur?

Vært innlagt på sykehuset pga kraftig innfeksjon, går derfor på sterk antibiotika. Jeg fikk intravinøst antibiotika i 4 dager, og skal etter det gå på tilsvarende tabletter i 10 dager. Altså 14 dager tilsammen.

Jeg begynte å klø og få tykk, hvit utflod. Fikk derfor en krem tilsvarende canesten på sykehuset. Dette hjalp, men det er da vel ike tilstrekkelig med bare krem? Jeg får lett sopp av slike kurer, så jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør det nå. Skal jeg ta en tablett i dag, og bruke krem alle dagene for å forebygge? Det kommer jo uansett til å blusse opp igjen når det er snakk om så mange dager. Eller har dere noen andre tips? Jeg har probiotika her, og jeg har melkesyretabletter jeg kan ta.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å hold deg til melkesyretablettene frem til antibiotika kuren er ferdig, så kan du heller ta en skikkelig kur da med stikkpille+krem i MINST en uke.

Skrevet

det kan også være lurt å passe på hva du spiser.... Sopp lever av bla. sukker, så hvis du spiser mye av dette kan det være lurt å trappe ned. Det var i hvertfall et råd jeg fikk av min lege.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar og råd! Da prøver jeg det først :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...