teatimee Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Heihei! Til vanlig tar jeg dagens pille på kvelden, rett før jeg legger meg. Denne uka ble døgnrytmen min forandret på, og litt surrete og full, klarte jeg å glemme pilla en kveld, og forskyve hele pille-timeplanen min... Til tirsdag var alt ok. (Tar pilla på kvelden, og sovner, repeterer dette neste dag vanligvis). Onsdagspilla ble tatt torsdags morgen (Rundt kl 13.00. +/- 12 timer for seint). Torsdagspilla ble tatt fredags ettermiddag/ kveld (Rundt 19.00, ca 16 timer etter forige) Fredagspilla ble tatt samtidig -_-... Oppdaga at "her er jo fredagspilla, og det er fredags kveld, kanskje skal jeg prøve å komme inn i rytma igjen?!".. Kanskje dette ar dumt av meg. Lørdagspilla skal bli tatt i kveld, og så skal jeg fortsette med min vanlige rutine... Har gått over 2 uker siden forige gang jeg hadde sex, før jeg rotet med pillene, så dette regner jeg med går greit. Problemet er bare at jeg skal besøke kjæresten fra neste torsdag/fredag. Bør vi bruke kondom, eller er jeg "trygg" fra torsdag av? Håper noen skjønte dette, og kan svare meg:)
Gjest ThatWoodcut Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Det kommer vel litt an på hvilket merke du har?
teatimee Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2012 Mercilon, 28 dager... (Har også hoppet over de to siste sukkerpille-periodene pga mensen kræsjet med reiser, og skal egentlig starte på sukkerpilla på mandag, men utsetter dette èn uke til, om det har noe å si....)
Gjest gjest Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Høres risikabelt ut spør du meg, iallfall hvis det er to piller på rad som er tatt over 12 timer for sent. En er som regel nok hvis du er i første eller siste uke av pillebrettet. Men jeg kjenner ikke til alle merkene, les bruksanvisningen!
Gjest gjest Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Høres risikabelt ut spør du meg, iallfall hvis det er to piller på rad som er tatt over 12 timer for sent. En er som regel nok hvis du er i første eller siste uke av pillebrettet. Men jeg kjenner ikke til alle merkene, les bruksanvisningen! Men forresten, ofte er det ok igjen etter 8 dager med vanlig bruk, så da er det kanskje ok igjen til fredag.
SoftKitty Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Det er vel litt forskjellig fra merke til merke.. Jeg gikk på en type som helst skulle ta til samme tidspunkt men det var ikke kritisk. Jeg tok den til alle døgnets tider og det gikk alltid fint med meg. Det skal være i orden å glemme 1 pille sålenge man tar den etterpå, men glemmer man 2 tror jeg ikke man er beskyttet. Du kan jo kanskje ringe og spørre legen din?
teatimee Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2012 Høres risikabelt ut spør du meg, iallfall hvis det er to piller på rad som er tatt over 12 timer for sent. En er som regel nok hvis du er i første eller siste uke av pillebrettet. Men jeg kjenner ikke til alle merkene, les bruksanvisningen! Tirsdag - Onsdag: +/- 36 timer mellom pillene. Onsdag - Torsdag: +/- 16 timer mellom pillene (og er innom 36 t-regelen). Den er "bare" tatt 4 timer for sent i forhold til 12 timer for sent.
Gjest gjest Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Tirsdag - Onsdag: +/- 36 timer mellom pillene. Onsdag - Torsdag: +/- 16 timer mellom pillene (og er innom 36 t-regelen). Den er "bare" tatt 4 timer for sent i forhold til 12 timer for sent. Jeg skjønte ikke dette regnestykket i forhold til det du først skrev. Men uansett, det er da ikke verre enn å lese her: http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?pageid=66&IOID=3798&TexttypeID=15&LanguageID=0&EditionID=13131&Pageview=print
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 Når du skriver at du tok onsdagspilla kl 13.00 torsdag, og torsdagspilla kvelden på fredag, er jo det over 30 timer etter du tok den forrige..? til en annen gang ville jeg tatt torsdagspilla på kvelden på torsdagen, og jeg hadde brukt kondom om jeg var i samme situasjon som deg.. Men så er jeg i overkant hysterisk med tanke på å bli gravid..
teatimee Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. mai 2012 Når du skriver at du tok onsdagspilla kl 13.00 torsdag, og torsdagspilla kvelden på fredag, er jo det over 30 timer etter du tok den forrige..? til en annen gang ville jeg tatt torsdagspilla på kvelden på torsdagen, og jeg hadde brukt kondom om jeg var i samme situasjon som deg.. Men så er jeg i overkant hysterisk med tanke på å bli gravid.. Ble kanskje litt surr i forklaringen min. Men, ja den 2. pillen jeg surra med var innenfor 36t-regelen.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Hvis det er krise å bli gravid, ville jeg brukt kondom for sikkerhets skyld. Sannsynligvis er du trygg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå