Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal en tur til NYC i slutten av juni, og lurer på om noen har erfaringer med klimaet på den tiden? Ifølge wikipedia ligger gjennomsnittstemperaturen på mellom 26 og 17 i juni (på det varmeste - kaldeste) og tilsvarende 29-21 i juli og 28-20 i august. Hvordan oppleves varmen? Blir det slitsomt å bevege seg i gatene osv, eller er det ok? Må legge til at jeg pleier å tåle varme ganske bra. Regner med at dette forandrer seg fra år til år, men kunne uansett vært greit å høre noen erfaringer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tåler varme bra, burde det gå greit, og juni er mindre klam enn juli og august, som kan bli veldig hete og fuktige. Personlig synes jeg august i NYC var litt slitsom, fordi det var så varmt og fuktig og man trasker rundt i veldig varme asfaltgater. Juni er nok absolutt bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var der i slutten av juli, over 30 varmegrader og noen og 90% luftfuktighet. Det var helt grusomt, vi bare gikk fra sted til sted for å finne AC. Var som å møtte en svær tjukk vegg av fuktig varme når vi kom ut.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var der i slutten av juni ifjor, og det var veldig skiftende vær og tempraturer. I løpet av 4 dager var det alt fra "omg jeg holder på å dø av varme" når vi gikk i topp og skjørt, til regn, til at jeg frøs med tynn jakke på... Anbefaler å ha med litt forskjellig klær og ting som kan brukes lag på lag:)

Hvis du skal kjøre sånn turistbuss, dra ut til Frihetsgudinnen, opp i Empire State osv så blåser det ganske mye og det kan bli litt kjølig selv om det er veldig varmt ellers, så greit med en cardigan eller noe selv om det er veldig varmt.

(Jeg syntes kanskje det var litt heftig bruk av AC rundt omkring, var veldig kaldt på spisesteder og i butikker.. dess varmere ute dess kaldere inne liksom.. :sjenert:)

Endret av SoftKitty
Skrevet

Var der i slutten av juni i fjor, og på enkelte av dagene var det så varmt at vi hadde problemer med å komme oss rundt. Det var rett og slett ubehagelig. Vi peisa på med iskaffe og holdt oss i skyggen, men tror nok det blir vår/høst neste gang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var der i juli og syns det var deilig at der var varmt på dagen. Men på kvelden var det ganske klamt, og søppla som butikkene legger ut på gata på kvelden stinket ekstra mye. Undergrunnsbanene var også ekstra varm, klam og luktet ekstra vondt når det var veldig varmt. Men utenom det, syns jeg juli var en fin tid å dra til NY. :)

Skrevet

Jeg skal dit også i slutten av Juni, og jeg tåler ikke varme så bra :P dette kan bli spennende.. Regner med å drikke en del liter vann om dagen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...