Gå til innhold

Selvtest urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Gjest anonymos
Skrevet

Mistenker uvi... Hadde en pakke med trimetoprim her hjemme,så jeg tok en tabl i går kveld og en nå i morges. Har tenkt å dra på apoteket og kjøpe uvi selvtest (pakke med strix)

Vil den vise riktig nå,enda jeg har tatt to tabl antibiotika?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri tatt en slik test hjemme, men tenker vel at den ikke vil vise negativ med mindre du ikke har uvi. Antibiotika vil ikke skjule det i en prøve.

Gjest anonymos
Skrevet

Så den vil vise uvi hvis jeg har det??

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg trur det, siden du bare har tatt 2 tabletter..

Skrevet

Så den vil vise uvi hvis jeg har det??

Ja, det vil jeg tro. Antibiotika skal jo fjerne problemet, ikke skjule det så du tror det er vekke.

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat hjemme igjen fra sykehuset med nyrebekkenbetennelse, og jo.. to tabletter er nok for å skjule sporene i urinen. Det er som er med trimetoprim er at du alltid bør fullføre behnaldingen og ikke ta litt, for da kan kroppen bli imunn mot tablettene.

Jeg var plaget med uvi titt og ofte, og hadde trimetoprim liggenede hjemme, når jeg kjente noen tok jeg en tablett eller to og tenke at det gikk over. Det gikk jo fint det, helt til det hadde tatt seg turen til nyrene og jeg veldig syk.

Du burde nok ta deg en tur til legen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat hjemme igjen fra sykehuset med nyrebekkenbetennelse, og jo.. to tabletter er nok for å skjule sporene i urinen. Det er som er med trimetoprim er at du alltid bør fullføre behnaldingen og ikke ta litt, for da kan kroppen bli imunn mot tablettene.

Jeg var plaget med uvi titt og ofte, og hadde trimetoprim liggenede hjemme, når jeg kjente noen tok jeg en tablett eller to og tenke at det gikk over. Det gikk jo fint det, helt til det hadde tatt seg turen til nyrene og jeg veldig syk.

Haha, mye skrivefeil. Er ikke helt meg selv igjen ;)

Skrevet

Det er veldig viktig å alltid fullføre antibiotika-kuren som legen foreskriver. Dersom man slutter når symptomene er borte, vil du ha tatt knekken på de svakeste bakteriene (og symptomene forsvinner), mens de som er litt mer hardføre vil overleve og bli resistente mot den typen antibiotika du har brukt. Neste gang infeksjonen blusser opp vil den være vanskeligere å behandle.

Når en mistenker UVI bør en gå til legen og få sjekket det slik at man får behandling.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du ikke fått beskjed om at du MÅ ta kuren helt ut? Det er jo standard prosedyre...

Trimetoprim skjuler ikke UVI'en, men den kan ha tatt knekken på de fleste bakteriene etter ett par dager. Men dessverre så kommer de på full igjen etter en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...