Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #1 Del Skrevet 28. januar 2004 lurer på en liten generell ting, skal bestille sydentur men har ingen reiseforsikring.. hvordan skaffer jeg meg en rimelig forsikring inkl avbestillingsmuligheter for en uke? mens jeg bestiller eller i forkant av reisen ????? håper på god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 28. januar 2004 #2 Del Skrevet 28. januar 2004 Du kan fint kjøpe den for en billig penge der du kjøper reisen (med mindre du vil ha en som gjelder ellers også.). Det gjorde jeg sist jeg var i syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #3 Del Skrevet 29. januar 2004 billig penge? 250 kr for ti dager fant jeg.. ikke akkurat billig synes da jeg men..uff uff må vel det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. januar 2004 #4 Del Skrevet 29. januar 2004 billig penge? 250 kr for ti dager fant jeg.. ikke akkurat billig synes da jeg men..uff uff må vel det da 250 kroner for en forsikring i ti dager... ikke billig? spørs selvsagt hva den dekker, men jeg ville aldri dratt UTEN i alle fall. Hva om du blir syk? Hva om du blir bestjålet? Dette SKJER! Jeg har Europeiske helårsreiseforsikring for meg og min samboer. Vi reiser ikke mye, men jeg har den, garantert. Min mor havnet på sykehus i Spania, flere dager på sykehus (privatsykehus med skikkelig pleie fordi hun kunne vise frem korter fra europeiske, ellers hadde hun havnet på offentlig) måtte ha legefølge på flyet hjem. De måtte jo forlenge reisen med ca ei uke pga dette, kostnadene kunne blit enorme, men de får altså ubegrensede slike utgifter dekket. Jeg hadde ALDRI dradd noen plass uten reiseforsikring. 250 kroner, hva er det sammenlignet med de pengene du likevel bruker når du er der? På mat, drikke, utflukter, suvenierer og shopping? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #5 Del Skrevet 29. januar 2004 Sambo og jeg har reiseforsikring som dekker avbestillingsgebyret om vi blir syk før avreise. Tror vi betaler ca 750 for den i året. 375pr pers for å være forsikret for et år syns jeg er veldig greit. Dekker jo også ting som skjer på reiser til og fra jobb etc. Denne er gjennom gjensidige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 29. januar 2004 #6 Del Skrevet 29. januar 2004 I forhhold til hva man faktisk betaler for selve turen, så synes jeg det er en "billig penge" ja (og jeg reiser stort sett på turer som koster max 2500...). Men du gjør jo et bedre kjøp hvis du kjøper en helårsforsikring. Da får du mer for hver krone. (Men akkurat nå har du sikkert lyst til å spare hver krone til ferien tenker jeg... ) God tur uansett, og bare tenk på forsikring som noe du MÅ ha, ikke som noe frivillig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 3. februar 2004 #7 Del Skrevet 3. februar 2004 Europeiske har gode reiseforsikringer, men jeg er ikke sikker på prisen... Hvis du har samlet andre forsikringer et sted kan du kanskje få det billigere hos dem. Jeg er iallefall helt enig med de over, 250kr var ikke mye og jeg ville aldri reist uten forsikring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. februar 2004 #8 Del Skrevet 4. februar 2004 Europeiske har den beste reiseforsikringen, og det er egentlig ikke dyrt. Det er der jeg har min helårsforsikring, for meg og min samboer (familieforsikring) Det er der mine foreldre også har, så det er de som sendte en lege ned for å følge mamma hjem, det er eorupeiske.kortet som gir enkel og glatt tilgang til privatsykehus i utlandet, alle vet de kan stole på at fra europeiske får de pengene sine. Vel, uansett hvilket selskap man er forsikret hos (les de små bokstavene, rimelig er ofte rimelig for en grunn) så ville jeg adlri dradd på ferie uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. februar 2004 #9 Del Skrevet 4. februar 2004 Med de fleste kredittkort får man gratisk reiseforsikring dersom man betaler reisen med kortet. Det kan jo også være en mulighet om du ikke allerede har betalt reisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 6. februar 2004 #10 Del Skrevet 6. februar 2004 om europeiske reiseforsikring... (ja jeg jobber fortsatt i bransjen) En helårsreiseforsikring gjelder fra det øyeblikket du går ut av egen bolig. Om du bare skal på butikken, og noen rapper lommeboka di (eller noe annnet skjer) er du forsikret. I tillegg har europeiske en ulykkesdekning som også gjelder inne i eget hus (300.000 voksne- 500.000 barn). Faren med kredittkort-forsikring er at hele eller minst 50% av reisen må være betalt. Det vil si at dersom du bare har betalt depositum er du ikke forsikret. vær også klar over at flere selskap har krav om at du må være borte i 24 timer, ha en overnatting osv... tenk i tilleg over; hvem kontakter du hvis noe skjer? hvor raskt kan du få oppgjøret? (hjelper jo ikke å få penger på konto hvis kortet er stjålet...) Europeiske har sammarbeid med de fleste charter-selskapene, slik at du faktisk kan få pengene kontant på stedet.... Vil absolutt anbefale helårs reiseforsikring. Hos europeiske koster de fra ca 600kr til ca 1200 pr. år. Pris er avhengig av om den skal dekke kun en person eller hele familien, samt om man reiser kun i norden eller hele verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå