Gå til innhold

Herpes og oralsex

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har fått herpes på mine kjære kjønnslepper :( kjæresten min har ikke herpes, men jeg har herpes på leppene innimellom.

Er det slik at han aldri kan utføre oralsex på meg igjen pga smittefaren???

Må vi ha sex med kondom HELE tiden eller bare under eventuelle utbrudd???

nå gikk verden i grus her for meg! vil ikke ha herpes der nede!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan desverre smitte både under utbrudd og ellers, så det er aldri hundre prosent trygt uten beskyttelse. :sukk:

Skrevet

Tråd ryddet for spam

Kosemose, mod

AnonymBruker
Skrevet

Det er også kreftfremkallende å ha oralsex. Noen jenter synes gutten bør ofre litt (enten det er herpes eller strupekreft), andre synes at han bør la være. Dere må selv finne ut av dette. Men synes du bør fortelle han om det.

Skrevet

Troverdige kilder, AB? :popcorn:

Skrevet

Har lest at det å svelge sperm er kreftfremkallende, men det er jo noe helt annet igjen.

AnonymBruker
Skrevet

ååå :( jeg har jo ikke lyst til å bruke kondom hele tiden med kjæresten min! er jo ikke noe digg... men jeg vil jo heller ikke smitte han heller.. ååhhh! faen...

TS

Skrevet

For at en skal bli smittet må smittestoffet ha en utgangsport (altså ved ditt utbrudd) og en inngangsport (at din samboer har et sår/sprekk smittestoffet kan komme inn i).

Jeg vil ikke tro at du kan smitte han når du ikke har utbrudd, jeg er ingen lege altså, men som sagt, alle delene av smittekjeden må være tilstede for at man skal kunne smitte/bli smittet.

Skrevet

Unnskyld. Samboer =kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke smitte han hvis du ikke har utbrudd. Jeg har selv herpes der nede, og det kan behandles, ikke at du blir kvitt det, men når du har utbrudd så avtrer det kjappere.

Det legen sa til meg når jeg lå på sykehuset for 9 år siden med dette, var at det ikke smitter om det ikke er utbrudd, så du må selv passe på, ved en miste blemme er du smittsom, og din samboer trenger ikke ha åpne sår for og få det. Herpes er ekstremt smittsomt, og det er ditt ansvar og ikke smitte han. Men så lenge du er våken, så går dette bra, som sagt har jeg hatt dette i 9 ¨år nå, og har ca. 1 utbrudd hvert 2 år.

På sikt lærer du deg og leve med det, det er flere enn du tror som har det. Medisinen du kan få heter forresten Valtrex. Anbefaler og ta en prat med fastlegen din, så du kan få svar på alt du trenger og spørre om.

Skrevet

På svensk, da, men:

"Underlivsherpes smittar främst genom sexuell kontakt. Risken är störst om det finns blåsor och sår, men det kan också smitta då det inte finns några symtom." - Hentet fra 1177.se.

Ikke råd dama til å gå mot det som står skrevet på helsenettsider da, folkens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...