Gå til innhold

Skeidar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har en pågående sak med Skeidar, som jeg vil ønske å dele med dere. Av 3 grunner:

- Jeg ønsker å få lys på saken min, informert flest mulig om det..

- Jeg ønsker å "advare" dere

- Jeg ønsker også å forstå.. Gjerne noen der ute ser en side av dette som jeg ikke ser. Dette er jo min oppfattelse av saken.. Og hvis noen ser en annen side, så vil jeg gjerne få en "har du tenkt på dette....". Evt. litt råd på hva jeg skal gjøre videre. Har klaget til forbrukerrådet. Men hva gjør jeg videre. De har sendt meg 2 SMSer med beskjed om å hente borddelen, skal jeg bare ignorere denne? Har spurt forbrukerrådet, men ikke fått noe svar.

Er det noen der ute som har vært i lignende situasjoner, og klaget til forbrukerrådet. Hva skjedde? Og hva kan jeg forvente meg fremover?

All respons blir verdsatt..

Litt usikker på om det er greit å linke til en blogg herfra, hvis ikke så får jeg skrive det på nytt hit. Men håper det er OK, også bare lese denne posten på bloggen min? Skulle gjerne hatt noen meninger, støtte gjerne..

Min samboer mener på at det er for mye stress til at han gidder å bry seg. Det er jo ikke den størst skaden på bordet. Og den er tidevis skjult. Skaden ligger på sideplaten av borde, slik at du ser den bare fra en bestemt vinkel. For meg er dette blitt en prinsipp sak på mange måter. Hva tenker dere? Hadde dere tatt dere bryet, eller bare latt det gå? Det var ikke det dyreste bordet for å si det slik...

http://frkcecilie.wordpress.com/2012/05/11/aldri-igjen-skeidar/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at dette er dårlig service. Jeg jobber i en annen (og ganske mye større, riktignok) møbelkjede og der hadde vi ordnet platen din på dagen.

Men, hvis du virkelig vil ha dette bordet så burde du jo dra og hente delen? Greit at det er en prinsippsak, men det ser jo ut som du kan måtte vente lenge på å få pengene igjen. Jeg ville hentet platen, gitt høflig beskjed til ansvarlig på jobb i butikken (men ingen vits i å kjefte, det er ikke deres feil;)) om alt styret dette har medført, og hørt om han/hun kan informere videre opp i systemet om at du ønsker svar fra dem snarest. Og aldri handlet der igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bah..

Akkurat klaget på et skap jeg kjøpte, hvor skaødørene er vridd.

Fikk først beskjed om å la det stå litt.. Ok.

Ringte tilbake, joda, de sku sende noen å se på det ganske fort.

Javel..

Gikk noen uker, ringte tilbake, men da visste de ikke hva jeg snakket om.

Forklarte hele greia, og sa jeg hadde fårr beskjed om at noen skulle komme og se på det.

Da spør de om jeg har sjekket om -GULVET- er beint..?!

Svarte at gulvet har jo ingen innvirking på at skapdørene er vridd/skeiv.

Ba om mail adr min, og noen dager senere fikk jeg mail fra produsent hvor de ber meg sende ved bilde...

Hvor som helst andre plasser hadde jeg nok fått beskjed om "ok, kom inn med varen så får du ny, eller kraftid prisavslag".

Men ikke skeidar nei, her sloss de med nedd og klør for å gjøre det vasnkeligst mulig...

Skrevet

Oi! Vet ikke hva jeg skal si eller hva dere burde gjøre, men jeg syns jo at dette er dårlig service fra butikken

Hadde det vært min mann som hadde opplevd dette så hadde han kjempet med nebb og klør for å få dette ordnet og jeg hadde vært helt enig. Det er en prinsippsak.

(selv hadde jeg rett og slett ikke orket selv om jeg gjerne hadde gjort det)

Her syns jeg at butikken skulle latt deg heve kjøpet med en gang du ytret ønske om det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du kan heve kjøpet når du har tatt bordet i bruk etter å ha oppdaget skaden. Hadde du spurt med en gang syns jeg saken hadde vært annerledes, evt om bordet hadde vært pakket bort i mellomtiden. Vet ikke hva son er loven her, men det er min mening. Var bordet kjøpt på salg? I så fall har du uansett ikke mulighet til å heve kjøpet. Enig med samboeren din i at det er for mye å bruke tiden på når de kun ses fra en bestemt vinkel.

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at dette er dårlig service. Jeg jobber i en annen (og ganske mye større, riktignok) møbelkjede og der hadde vi ordnet platen din på dagen.

Men, hvis du virkelig vil ha dette bordet så burde du jo dra og hente delen? Greit at det er en prinsippsak, men det ser jo ut som du kan måtte vente lenge på å få pengene igjen. Jeg ville hentet platen, gitt høflig beskjed til ansvarlig på jobb i butikken (men ingen vits i å kjefte, det er ikke deres feil;)) om alt styret dette har medført, og hørt om han/hun kan informere videre opp i systemet om at du ønsker svar fra dem snarest. Og aldri handlet der igjen :)

Hvor du arbeider, er det ikke vanlig å få slike ting ordnet på dagen med nytt bord, når en henvender seg dagen etter kjøp? Og litt merkelig å bli henvist til skeidar.no for å reklamere?

Jeg er et veldig prinsippielt menneske, slik at selv om dette er bordet jeg virkelig ønsket meg. Så klarer jeg neste ikke bordet lengre. Men kjenner likevel at jeg blir fryktelig sliten og sint over all tiden dette tar..

Jeg hadde aldri kjeftet i butikken, det er jo overhode ikke deres feil. Hadde jeg derimot fått det menneske jeg hadde kontakt på e-mail over, på tlf. hadde jeg kanskje ikke vært såå hyggelig.

Nå skal det også sies at jeg har aldri sendt stygge eller kvasse mail. Ihvertfall ikke etter mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Bah..

Akkurat klaget på et skap jeg kjøpte, hvor skaødørene er vridd.

Fikk først beskjed om å la det stå litt.. Ok.

Ringte tilbake, joda, de sku sende noen å se på det ganske fort.

Javel..

Gikk noen uker, ringte tilbake, men da visste de ikke hva jeg snakket om.

Forklarte hele greia, og sa jeg hadde fårr beskjed om at noen skulle komme og se på det.

Da spør de om jeg har sjekket om -GULVET- er beint..?!

Svarte at gulvet har jo ingen innvirking på at skapdørene er vridd/skeiv.

Ba om mail adr min, og noen dager senere fikk jeg mail fra produsent hvor de ber meg sende ved bilde...

Hvor som helst andre plasser hadde jeg nok fått beskjed om "ok, kom inn med varen så får du ny, eller kraftid prisavslag".

Men ikke skeidar nei, her sloss de med nedd og klør for å gjøre det vasnkeligst mulig...

Etter å ha lest litt på nettet har jeg nå også sett at det er spesielt Skeidar som skiller seg negativt ut ang dette.

Min mor hadde kjøpt ny sofa, med produksjonsfeil, de fikset det dagen etter!

Skrevet

Hvor du arbeider, er det ikke vanlig å få slike ting ordnet på dagen med nytt bord, når en henvender seg dagen etter kjøp? Og litt merkelig å bli henvist til skeidar.no for å reklamere?

Jeg er et veldig prinsippielt menneske, slik at selv om dette er bordet jeg virkelig ønsket meg. Så klarer jeg neste ikke bordet lengre. Men kjenner likevel at jeg blir fryktelig sliten og sint over all tiden dette tar..

Jeg hadde aldri kjeftet i butikken, det er jo overhode ikke deres feil. Hadde jeg derimot fått det menneske jeg hadde kontakt på e-mail over, på tlf. hadde jeg kanskje ikke vært såå hyggelig.

Nå skal det også sies at jeg har aldri sendt stygge eller kvasse mail. Ihvertfall ikke etter mine øyne.

Jo, hadde det vært hos oss og du hadde med den skadde bordplaten og kvittering hadde vi gitt deg en ny der og da (pakket ut en plate fra en annen, ny, pakke). Ulike kjeder har jo ulike rutiner, og i noen tilfeller sender vi også klager videre til det nasjonale kundesenteret; men da registrerer vi som regel klagen sammen med kunden i butikken og de får svar innen noen dager. Synes det høres ut som du har loven og forbrukerombudet på din side, men om Skeidar ikke svarer kommer man jo ingen vei med mindre du virkelig vil lage ståhei.

Jeg trodde på ingen måte du var uhøflig, jeg er bare litt defensiv iom at jeg daglig kjeftes på for ting som ikke er min feil;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du kan heve kjøpet når du har tatt bordet i bruk etter å ha oppdaget skaden. Hadde du spurt med en gang syns jeg saken hadde vært annerledes, evt om bordet hadde vært pakket bort i mellomtiden. Vet ikke hva son er loven her, men det er min mening. Var bordet kjøpt på salg? I så fall har du uansett ikke mulighet til å heve kjøpet. Enig med samboeren din i at det er for mye å bruke tiden på når de kun ses fra en bestemt vinkel.

Jeg føler ikke at bordet var tatt i bruk? Hvordan da tenker du? Vi oppdaget feilen samme dagen som vi kjøpte det, og gikk innom dagen etterpå.

Du har ett poeng med at jeg kanskje burde ha pakket bort bordet med en gang, det tenkte jeg aldri på. For vår del så trodde vi at dette var noe som ville ta 1-2 uker, så var alt ok. Og det ville vi vente på.

Men nå har det jo blitt brukt siden den gang.. det har jeg ikke tenkt på!

Skrevet

TS: Kan jeg spørre hva slags feil det var på bordet?

Skrevet

Hei,

Jeg har en pågående sak med Skeidar, som jeg vil ønske å dele med dere. Av 3 grunner:

- Jeg ønsker også å forstå.. Gjerne noen der ute ser en side av dette som jeg ikke ser. Dette er jo min oppfattelse av saken.. Og hvis noen ser en annen side, så vil jeg gjerne få en "har du tenkt på dette....". Evt. litt råd på hva jeg skal gjøre videre. Har klaget til forbrukerrådet. Men hva gjør jeg videre. De har sendt meg 2 SMSer med beskjed om å hente borddelen, skal jeg bare ignorere denne? Har spurt forbrukerrådet, men ikke fått noe svar.

Er det noen der ute som har vært i lignende situasjoner, og klaget til forbrukerrådet. Hva skjedde? Og hva kan jeg forvente meg fremover?

Litt usikker på om det er greit å linke til en blogg herfra, hvis ikke så får jeg skrive det på nytt hit. Men håper det er OK, også bare lese denne posten på bloggen min? Skulle gjerne hatt noen meninger, støtte gjerne..

Min samboer mener på at det er for mye stress til at han gidder å bry seg. Det er jo ikke den størst skaden på bordet. Og den er tidevis skjult. Skaden ligger på sideplaten av borde, slik at du ser den bare fra en bestemt vinkel. For meg er dette blitt en prinsipp sak på mange måter. Hva tenker dere? Hadde dere tatt dere bryet, eller bare latt det gå? Det var ikke det dyreste bordet for å si det slik...

Det er dårlig at de ikke svarer, men å derfra skulle dra denne saken så langt synes jeg er å kaste bort kreftene sine. Bruk dem heller til å sette sammen bordet, som nå har fått riktig del.

Det kan ta lang tid å få enkelte deler, gudene må vite hvorfor, men de må kanskje spesiallages i Kina, deretter sendes med båt over halve verden før det ankommer deg.

Hadde Skeidar nektet å gi deg riktig del hadde du hatt en sterk sak. Nå dreier dette seg om surmulig over dårlig kommunikasjon. Det er greit, bedrifter bør holde bedre kontakt, men jeg hadde aldri brukt så mye krefter på en slik fillesak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Feilen er at den ene sideplaten har ett hakk i seg, og ett område rundt der som mangler maling. Det er ikke bare malingen som mangler, men også deler av treverket. Ser nesten høvla vekk ut. Har bilde på datamaskinen, men jeg tror ikke jeg kan legge ut bilder direkte fra pc-en?

Det er ett smalt område på 1,5 cm langt. Feilen i seg selv er stygg og veldig merkbar, men den er plassert på siden av bordet, og nederst mot gulvet slik at den ses derfor ikke så lett. Vi har i tillegg snudd bordet slik at den siden står mot veggen, og ikke utover stua.

Feilen er også midt på, og ikke i en av sidene / kantene.

Den var ikke solgt på salg. Men det var ikke spesielt dyrt sammenlignet med andre salongbord. Vi betalte 1000,- for bordet til 200,- for tilbehør til bordet.

Skrevet (endret)

For at man skal kunne heve/få prisavslag osv er det visse vilkår som må være oppfylt:

1. Det må være en mangel, jfr. forbrukerkjøpsloven §16. Det er en mangel hvis bordet ikke er slik som forventet, feks i forhold til holdbarhet osv. Jeg regner med at dere har valgt akkurat dette bordet etter å ha vært på besøk hos Skeidar og har sett bordet. Siden dere har montert bordet opp igjen da dere kom tilbake fra skeidar, så regner jeg med at det er snakk om en utseendemessig skade ved bordet, men at bordet fremdeles er mulig å bruke som bord. Jeg går utifra at det må foreligge en mangel på bakgrunn av bordets "andre egenskaper" (feks. utseendemessige skavanker fra fabrikk), jfr. fkjl. §16.1.a jfr. §15.2.b.

2. Risikoens overgang. En feil som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang (som oftest ved overlevering) anses å være feil fra selger/fabrikk.

3. Når det er klart at det er en mangel, og manglene ikke er kjøper sin feil, har kjøper mulighet til å holde tilbake kjøpesummen (ikke aktuelt her), velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag eller heving. kjøper kan også kreve erstatning. For alle mulighetene er det visse vilkår som må være oppfylt.

4. Reklamasjonstid. Når det oppstår en mangel, så må kjøper reklamere innen rimelig tid. Den første gangen reklamerte du dagen etter du mottok varen. Helt klart innafor! Når du hentet den nye borddelen, og oppdaget at også denne var feil, ga du beskjed samme dag. Du har definitivt reklamert innenfor dine frister, både de relative og absolutte frister.

5. Når det er en mangel, legger loven opp til at man som hovedregel skal benytte seg av avhjelp (retting (reparasjon) eller omlevering (ny, tilsvarende vare). En slik avhjelp skal skje uten kostnad for deg, og uten vesentlig ulempe. I dette tilfellet forstår jeg det som at bordet kan brukes (med unntak av at det må demonteres for å montere på den nye delen). Dere skal ikke ha noen kostnader ved avhjelpen. Dere har derfor krav på å få tilbake kostnader dere har ved å kjøre frem og tilbake til skeidar (ekstra bensin? bompenger?). Skeidar har rett til å gjøre to avhjelpsforsøk på samme mangel. Den tredje gangen dere må melde fra om den samme feilen, har dere rett til å heve kjøpet og få deres penger igjen. Merk tredje gang feilen oppstår, Skeidar har ikke rett til å reparere tre ganger (flere selgere forsøker seg med den her, Elkjøp er råtasser på å ville reparere tre ganger).

Dere kan ikke kreve heving eller prisavslag så lenge Skeidar tilbyr avhjelp.

6. Du ønsker å heve kjøpet. Dette har du kun krav på når mangelen ikke er uvesentlig. Det skal med andre ord en hel del til å ha krav på å heve et kjøp.

Så langt: Skeidar har sitt på det tørre når de ønsker å gi dere en ny del (avhjelp). Problemet er at de aldri svarer på deres henvendelser, og at avhjelpsforsøk nummer to tar veldig lang tid.

Avhjelp skal gjennomføres innen rimelig tid. Dersom du ikke kan bruke tingen på en uke (eller mer) kan du få en lånegjenstand (låne et bord, ja!) fra Skeidar - på Skeidars regning.

I dette tilfellet ser det ut som at bordet kan brukes selv om den har en mangel.

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

I dette tilfellet ser det ut som at Skeidar har elendig kundeservice, men ellers har sitt på det tørre.

Det skal sies at det er en liten stund siden jeg tok eksamen i forbrukerrett, så det kan hende at jeg har glemt noen punkter som kan gjøre at saken får et annet resultat.

(Selv pleier jeg å skrive lange avhandlinger til selgere som prøver å vri seg unna. Jeg har en tendens til å få det som jeg vil).

Husk forresten..

Hvis du har snakket med forbrukerrådet eller skeidar (eller andre relevante parter) på telefon i forbindelse med den saken her, kan du få dekket kostnadene fra Skeidar. Det er de pliktig til å dekke (i og med at en reklamasjon skal være kostnadsfri for deg).

Edit: Skrivefeil

Endret av Solbærsaft
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For at man skal kunne heve/få prisavslag osv er det visse vilkår som må være oppfylt:

1. Det må være en mangel, jfr. forbrukerkjøpsloven §16. Det er en mangel hvis bordet ikke er slik som forventet, feks i forhold til holdbarhet osv. Jeg regner med at dere har valgt akkurat dette bordet etter å ha vært på besøk hos Skeidar og har sett bordet. Siden dere har montert bordet opp igjen da dere kom tilbake fra skeidar, så regner jeg med at det er snakk om en utseendemessig skade ved bordet, men at bordet fremdeles er mulig å bruke som bord. Jeg går utifra at det må foreligge en mangel på bakgrunn av bordets "andre egenskaper" (feks. utseendemessige skavanker fra fabrikk), jfr. fkjl. §16.1.a jfr. §15.2.b.

2. Risikoens overgang. En feil som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang (som oftest ved overlevering) anses å være feil fra selger/fabrikk.

3. Når det er klart at det er en mangel, og manglene ikke er kjøper sin feil, har kjøper mulighet til å holde tilbake kjøpesummen (ikke aktuelt her), velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag eller heving. kjøper kan også kreve erstatning. For alle mulighetene er det visse vilkår som må være oppfylt.

4. Reklamasjonstid. Når det oppstår en mangel, så må kjøper reklamere innen rimelig tid. Den første gangen reklamerte du dagen etter du mottok varen. Helt klart innafor! Når du hentet den nye borddelen, og oppdaget at også denne var feil, ga du beskjed samme dag. Du har definitivt reklamert innenfor dine frister, både de relative og absolutte frister.

5. Når det er en mangel, legger loven opp til at man som hovedregel skal benytte seg av avhjelp (retting (reparasjon) eller omlevering (ny, tilsvarende vare). En slik avhjelp skal skje uten kostnad for deg, og uten vesentlig ulempe. I dette tilfellet forstår jeg det som at bordet kan brukes (med unntak av at det må demonteres for å montere på den nye delen). Dere skal ikke ha noen kostnader ved avhjelpen. Dere har derfor krav på å få tilbake kostnader dere har ved å kjøre frem og tilbake til skeidar (ekstra bensin? bompenger?). Skeidar har rett til å gjøre to avhjelpsforsøk på samme mangel. Den tredje gangen dere må melde fra om den samme feilen, har dere rett til å heve kjøpet og få deres penger igjen. Merk tredje gang feilen oppstår, Skeidar har ikke rett til å reparere tre ganger (flere selgere forsøker seg med den her, Elkjøp er råtasser på å ville reparere tre ganger).

Dere kan ikke kreve heving eller prisavslag så lenge Skeidar tilbyr avhjelp.

6. Du ønsker å heve kjøpet. Dette har du kun krav på når mangelen ikke er uvesentlig. Det skal med andre ord en hel del til å ha krav på å heve et kjøp.

Så langt: Skeidar har sitt på det tørre når de ønsker å gi dere en ny del (avhjelp). Problemet er at de aldri svarer på deres henvendelser, og at avhjelpsforsøk nummer to tar veldig lang tid.

Avhjelp skal gjennomføres innen rimelig tid. Dersom du ikke kan bruke tingen på en uke (eller mer) kan du få en lånegjenstand (låne et bord, ja!) fra Skeidar - på Skeidars regning.

I dette tilfellet ser det ut som at bordet kan brukes selv om den har en mangel.

I dette tilfellet ser det ut som at Skeidar har elendig kundeservice, men ellers har sitt på det tørre.

Det skal sies at det er en liten stund siden jeg tok eksamen i forbrukerrett, så det kan hende at jeg har glemt noen punkter som kan gjøre at saken får et annet resultat.

(Selv pleier jeg å skrive lange avhandlinger til selgere som prøver å vri seg unna. Jeg har en tendens til å få det som jeg vil).

Husk forresten..

Hvis du har snakket med forbrukerrådet eller skeidar (eller andre relevante parter) på telefon i forbindelse med den saken her, kan du få dekket kostnadene fra Skeidar. Det er de pliktig til å dekke (i og med at en reklamasjon skal være kostnadsfri for deg).

Edit: Skrivefeil

Takk! Dette var veldig avklarende. Da virker det jo som Skeidar har sitt på det tørre og det eneste de er skyldig i er dårlig kundeservice. Bordet er fult brukbart, er jo kun en skjønnhetsfeil.

Uff, hvordan gjør jeg det nå angående forbrukerrådet? De har jo satt i gang en sak her..

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Hva kan jeg kreve?

Hvis det foreligger en mangel ved et produkt, kan du ha krav på følgende:

1. Holde tilbake kjøpesummen, eller

2. Reparasjon, eller

3 . Ny vare, eller

4. Prisavslag, eller

5. Heving av kjøpet, og/eller

6. Erstatning

§ 29 i forbrukerkjøpsloven bestemmer at det i utgangspunktet er forbrukeren

selv som kan velge mellom å kreve reparasjon eller ny vare. Valgretten er

begrenset i de tilfellene hvor for eksempel kjøperens krav på ny vare er

umulig å etterkomme (for eksempel på grunn av varens art) eller kravet påfører

selgeren urimelige kostnader. Etter gjeldende rettspraksis er det antatt at

dersom omleveringskostnadene er betydelig høyere enn reparasjonskostnadene

(2-3 ganger høyere), må du trolig akseptere at selgeren reparerer varen. Dette

betyr at du i de aller fleste tilfeller må godta en reparasjon. I øvrige

tilfeller vil det bero på en konkret vurdering av om kravet vil føre til

urimelige kostnader for selgeren. Du kan be om at selgeren dokumenterer at det

vil bli vesentlig dyrere å gi deg en ny vare sammenlignet med reparasjon.

Selgeren må sørge for at omlevering eller retting skjer innen rimelig tid, og

det skal skje uten kostnad for deg. For standard hyllevarer, kan vi gå ut fra

at innen rimelig tid normalt vil være omlag 2-4 uker. Forøvrig vil hva som er

rimelig tid, bero på en skjønnsmessig vurdering. Du må for eksempel regne med

lengre tid når det er snakk om spesialvarer fra utlandet, sammenlignet med

vanlige hyllevarer. Dersom reparasjonen tar mer enn en uke, har du som

hovedregel krav på en lånegjenstand.

Dette vil vel si at jeg kan bestemme om jeg ønsker ny vare dersom det ikke fører de ekstra kostnader?

Og likevel må de gjøre det innen rimelig tid.

Første gangen vi klaget var 17 Januar, og ny vare var på plass under en måned etter på. Helt OK!

Andre gang, var 13 februar hvor vi ga beskjed at det var feil del. Da tok det 4 Mai for å få den riktige delen på lager.

Det skal riktignok sies at de bestilte delen fra Danmark. Men når de første gangen fikk det til på noen uker, og andre gangen har brukt i underkant av 3 måneder, vil jeg ikke kalle det rimelig tid? selv om det var fra Danmark. Det tok til og med fra 13 Februar til 16 Mars før vi fikk beskjed om at delen var bestilt (noe som kan tyde på at de brukte over en måned bare på å bestille delen). Det kan vel ei være rimelig?

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, utrolig dårlig service, det er det ikke tvil om, men enig i at det kanskje er litt vel mye å ta det til forbrukerrådet.

Uansett, har dårlig erfaring med Skeidar selv. Hvilken skeidar butikk er det snakk om her? Skulle ha en seng fra den på Lørenskog, kostet rundt 15.000, fikk beskjed om at den skulle komme etter 2 uker, tok rundt 3 mnd !!!!

Nå styer jeg unna skeidar, har god erfaring med bohus.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

En ting, Skeidar har lite varer på lager,så vanskelig å få nye deler på dagen.

Har handlet mye og dyrt på Skeidar i alle år. Aldri vært problemer. Har det vært feil,mangler,skader,så har prisavslaget vært stort,eller de har hentet tingene på dagen.

Butikken kjente oss,de var velvilligheten selv. Skjønte problemet osv...

Så..........Kjøpte vi noe med en stor feil. Møbelet vaar veldig dyrt. Det var tungt og stort, og betalte for bringing. Selvfølgelig. Så ser vi feilen, og ringer de. Får beskjed om å kontakte reklamasjonsavd. Den ligger ikke her i byen. De på butikken kunne ikke se på det heller. Måtte sende bilde. Ikke godt kamera,så det vistes lite. Ingen reklamasjonssak, sa de når de mottok bildet. Skal man i tillegg være avhengi av å ha godt kamera i hus, eller måtte kjøpe det ekstra?

Siden vi kjente ene sjefen der, så stakk han innom på kveldstid. Reklamasjonssak sa han. Så var det ut å få lånt seg kamera. Sendte nytt.

Da fikk jeg mail om å levere varen til butikken, noe de hadde gitt beskjed om i butikken. Jeg ringer butikken og sier når jeg er hjemme, så kom og hent det.

Etter 5 uker (de måtte lage nytt) ringer butikken, med beskjed om å hente varen. Jeg? Nei, jeg skal ha det bringt sier jeg. Det må du betale for,sier de da. Nei, jeg har betalt for ringing en gang, at det er feil får Skeidr ta på sin kappe.

De kommer med varen................samme feilen. Noe hverken Skeidar eller reklamasjonsnemnda kan lastes for,men fabrikken. Nytt bilde sendt,men de mente at skaden ikke var som den første, så jeg kunne få avslag, nei jeg vil ha nytt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok da.... etter x antall uker får jeg beskjed om å hente det,nei det skal bringes, ja men du må betale. Nei, det er deres ansvar. Dere får ikke en krone.

Etter at de beg med dette reklamasjonskontoret, tror det er på hamar,så er det håpløst. Neste møbelkjøp vil ikke foregå på Skeidar. Og det skyldes alene tungvintheten med reklamasjon.

Denne tråden skulle vi egentlig ha sendt til Skeidar(hovedkontor)

Jeg skjønner ikke hvorfor dere driver å kjører frem og tilbake til butikken. Du har bringt varen en gang. Be dem om å komme med det. De kommer ingen vei med at du skal betale frakten.

Skrevet

Det JEG ikke er skjønner er hvorfor du har sendt ørten mail, istedet for å ringe de og be om å få snakke med sjefen. Evt. noen enda høyere i systemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det snakk om å heve kjøpet på grunn av en mangel, ikke levere tilbake bordet fordi man ikke liker det likevel. Hvorfor skulle det være relevant om om bordet er tatt i bruk, butikken kan ikke selge det på nytt uansett pga. skaden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Du sier jo selv at du ikke har greie på loven, så hvorfor svarer du da?

Selvfølgelig kan man ha hevingsrett selv om noe er kjøpt på salg!

:rasende:

Innlegget er redigert i skriftstørrelse.

Rainbow81, mod.

Endret av Rainbow81
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...