Gå til innhold

Aggressiv nabohund løs


Jane F.

Anbefalte innlegg

Neste gang hunden er løs, så kan du si til eieren at hunden kan bli avlivd om den biter noen, eller den kan faktisk bli påkjørt. Du kan også tipse eier om å omplassere dyret til noen som faktisk bryr seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men neste gang den er løs kommer vi til å ta den med oss nedover på politistasjonen og levere den fra oss der.

Vi har sagt til eieren at vi skal ringe politiet flere ganger men har vært for feige til å gjennomføre det siden vi er nye her og ikke ville få oss noen " fiender". Men nå bryr jeg meg ikke om det lenger. Skal montere opp det store katteburet slik at neste gang hunden kommer er det bare å kjøre nedover med en gang.

Det eneste jeg gruer meg til er at vi må kjøre forbi huset til de som eier hunden og de står alltid ute og roper etter den når den stikker av. det er skjeldent de går ut av sin egen gård for å hente den.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir så sint... Slike folk skulle aldri fått lov til å ha hund. Uansett, min oppfatning er jo at dette trolig er en liten bichon eller lignende, terriere osv er ofte langt tøffere i trynet enn hva de egentlig er. De opptrer ofte som aggressive om de er utenfor sitt eget trygge miljø. Om du går frem mot en slik hund med svak energi, vil hunden bare bli sterkere av det, og kan da gå frem for å bite. Stå fast på bakken, gjerne legg henda i kors og pust dypt - tenk at du er sjefen! Stå slik til du ser at hunden "senker" seg, og i beste fall viker unna. Om dere klarer å fange den, kjør den til politiet eller falken. Da må eierne betale for å få den tilbake.

Mattilsynet vi trolig ikke røre på en finger. De får nok av slike saker som lett kan løses på andre måter. De griper inn om det er klare tegn på grov dyremishandling, noe jeg tviler det er i dette tilfellet. Eierne er bare sinnsykt uansvarlige. Og for oppløsning, det er fullt lovlig å skyte en hund i båndtvangstiden. Ikke at jeg jeg vil be noen gjøre det, men det er faktisk lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men neste gang den er løs kommer vi til å ta den med oss nedover på politistasjonen og levere den fra oss der.

Vi har sagt til eieren at vi skal ringe politiet flere ganger men har vært for feige til å gjennomføre det siden vi er nye her og ikke ville få oss noen " fiender". Men nå bryr jeg meg ikke om det lenger. Skal montere opp det store katteburet slik at neste gang hunden kommer er det bare å kjøre nedover med en gang.

Det eneste jeg gruer meg til er at vi må kjøre forbi huset til de som eier hunden og de står alltid ute og roper etter den når den stikker av. det er skjeldent de går ut av sin egen gård for å hente den.

Fysj for noen fæle eiere. Du skal drite i hvordan de reagerer på saken, alt dere gjør er å beskytte dere selv, og hunden fra fare! :)

Har hund selv, og en nabo som forsåvidt passer på hunden sin, men den står ute å hyler lenge hver dag.... Synes så synd på slike dyr :(

Kjempebra at dere gjør noe med det!

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for oppløsning, det er fullt lovlig å skyte en hund i båndtvangstiden. Ikke at jeg jeg vil be noen gjøre det, men det er faktisk lov...

Der tar du skammelig feil. Det er ikke lov å skyte en hund i båndtvangstiden. Det skal da mer til får å kunne skyte den.

Man har kun lov å skyte hund i nødverge om den jager vilt eller husdyr.

Syns jeg ser for meg tullinger som skyter på løshunder med loven i handa - hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paragraf 14 i hundeloven sier blant annet følgende:

"Enhver kan på stedet avlive en hund som påtreffes i umiddelbar forbindelse med at den har påført en person vesentlig skade, dersom hunden fortsatt utgjør en klar fare. Det samme gjelder hvis hunden har voldt vesentlig skade på tamrein, husdyr, hunder eller hjortevilt, dersom ikke det skadde dyret urettmessig var kommet inn på eiendom som hundeholderen disponerer."

– Det betyr altså at man kan avlive en hund hvis den har gjort skade på dyr eller mennesker og fortsetter med det. Hvis den stopper er det politiet som skal ta saken videre, sier politioverbetjent og leder for ordensavdelingen i politiet, Tor Einar Eilertsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt politiet. Jeg ringte i går da den hadde kommet seg løs tredje dagen på rad. Så nå kommer vedkommende til å få en skriftlig advarsel fra politiet. Håper de skjønner alvoret. Jeg måtte oppgi navn og adresse men jeg kjenner at det er verdt det. Det eneste jeg er redd for er at vi må holde kattene inne så de ikke hevner seg. :( det går visst rykter om at mannen i huset har problemer med alkohol. Noe som kan forklare hundens oppførsel også. Men det er jo bare rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...