Gå til innhold

Aggressiv nabohund løs


Jane F.

Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre når hunden til noen i nabolaget kommer seg løs hele tiden og løper rundt og bjeffer i vår hage?

Denne hunden forsøkte i vinter å bite samboer da han drev å måkte snø.

Den var her nettopp og jeg som egentlig er livredd hunder synes dette er veldig ekkelt. I tillegg hadde vi kattene ute, men jeg åpnet et vindu slik at de fikk hoppet inn. Jeg tenkte jeg skulle ta kattehåndet og ta den med hjem dit den hører hjemme. Men fikk ikke komme nær nok til at jeg fikk det til. Jeg hadde bare på meg kortarmet skjorte så turte ikke i tilfelle den klikka helt.

Det verste er jo at det er synd på den. De er jo aldri ute og går tur med den. De gangene jeg har sett hunden "hjemme" er når den har vært bundet ute eller på verandan. Har en mistanke om at de ikke har bånd på den når den er på verandan siden den kommer seg løs så ofte. Men jeg vet ikke, da man ikke ser det fra veien.

Jeg blir så oppgitt. Er det noe man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal også sies at vi har forsøk å snakke med eieren. Men hun sier bare at de skal passe bedre på. Så går det en uke og så er den her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Du kan starte med å si til eieren at om hun ikke passer bedre på hunden sin så kommer du til å melde henne til mattilsynet, og at neste gang du ser hunden løs så ringer du politiet så kommer de og henter den for det er båndtvangstid nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang det skjer ringer du politiet og sier at det flyr en hund løs rundt der du bor og krysser fingrene på at politiet kommer før eier.

Da må de hente den hos Falken? eller hvor det er der du bor og da koster det "masse" penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Få samboeren din til å taue inn hunden og lever den til falken/viking/politet (ettersom hvem som tar seg av løshunder der du bor). Så må eier betale 1000kr for å få den ut igjen, og kanskje tenker seg litt bedre om neste gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

Jeg tror nok vi får gjøre det neste gang. Skal finne ut hvem vi kan levere den til. Ringer vi politiet er vi vel heldige om de kommer samme dag når det gjelder " bare" en hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Gå til naboen og be de igjen ta vare på bikkja før du ringer politiet.

Hvorfor det? Det er båndtvang, bikkja er til plage for andre og hun har sagt i fra tidligere.

Da er det ikke nødvendig å si ifra IGJEN før de ringer. Ring først og hold kjeft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aggresiv fordi den bjeffer? Nei da

Men ring politiet eller falch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aggresiv fordi den bjeffer? Nei da

Nå har den faktisk forsøkt å bite også, og så lenge bikkja er løs er TS i sin fulle rett til å ringe hvemdetskullevære for å få den vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den faktisk forsøkt å bite også, og så lenge bikkja er løs er TS i sin fulle rett til å ringe hvemdetskullevære for å få den vekk.

En agressiv hund biter,Ikke kanskje eller skulle bite,ville bite osv.

En hund som bjeffer er ikke nødvendigvis aggressiv.Det kan være mange ting.

Poenget er at hunden kan ha vært alt mulig og at TS tydligvis ikke ble skadet.Derfor blir det feil at TS synes om hunden.

Selvfølgelig er det båndtvang.Hvor i posten skrev jeg at det er ok med løshund?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Om hunden er aggressiv, så ikke prøv å fang den! Hundebitt er vonde. Ring heller politiet direkte, de har beskyttelsesutstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet. Må gå rundt en annen vei med hunden min fordi de har en løs Schæfer som viser helt tydelig tegn på aggressivitet mot andre tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde fanga hunden og levert den hos politiet, hver eneste gang. Og selvfølgelig fortalt at dere synes den opptrer truende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du mener er at hunden ikke får det tilsyn og stell en hund trenger, så er Mattilsynet riktig sted å henvende seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun bodd her siden jul og kan egentlig ikke si om den blir tatt godt vare på. Men jeg kan si at jeg aldri har sett noen gå tur med hunden. Er den ute er den på verandan eller bundet i trappa.

Den glefset etter samboer men fikk bare tak i buksebenet. Dette da samboeren min var ute og måkte snø. Den knurrer mye og da jeg var ute i dag begynte den å knurre med en gang. Den stoppet i 5sek da jeg snakket til den med snill stemme men så begynte den å knurre igjen. Da fant jeg ut at jeg ikke turte å gå så nærme at jeg fikk festet båndet. Skalv over hele meg. Følte meg passe teit da det er en puddel/ terrier aktig hund. Den er hvit men den er skikkelig gul rundt øynene så den ser skikkelig skummel ut.

Jeg har blitt bitt to ganger da jeg var barn og er livredd hunder. Så for meg er det veldig ubehagelig med en hund som går løs. Tenker også på de som har små barn i området. Ikke snakk om mine barn hadde lekt ute når det er slik.

De satte den ute på verandan igjen i går kveld. Bjeffet og sto på i over en time. Skjønner ikke at eierne ikke blir gale. Vi hører den jo kjempegodt og vi er to hus unna. Den bjeffer slik hver dag, flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du møter den ute igjen, ikke se på eller snakk til den. Ta en tur på nettet og les om dempende signaler :) Ellers syns jeg du skulle ringt politiet... Snakk om uansvarlig og hensynsløs nabo. Og husk at hunden 99% sikkert er helt uskyldig i alt dette. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ifra til naboen ordentlig for en siste gang. Kan også advare om hva du kommer til å gjøre neste gang du ser den løs - du ringer falk og ber de hente hunden, evt reiser inn med den selv, naboen din må betale for å få ut hunden. Fin straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg passe teit da det er en puddel/ terrier aktig hund. Den er hvit men den er skikkelig gul rundt øynene så den ser skikkelig skummel ut.

Høres nesten ut som en bischon frisée, de kan bli skikkelig sinna og aggressive om de blir behandlet helt feil av eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt ifra til politiet. :rope:

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...