Gå til innhold

Fastlegen skjelte meg ut da jeg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var til fastlegen for en stund tilbake, fordi jeg ville søke om psykolog. Hun spurte om problemet mitt, da det var viktig å vite om det var hastesak eller ikke.

Jeg fortalte at jeg slet med problemer i forhold til min far, som er død, og jeg foralte om ting han hadde gjort og hvordan han behandlet meg. Og at jeg slet med vanskelige tanker og å leve normalt. Jeg har f.eks store problem med å omgås menn - har aldri hatt kjæreste.

Først ble hun irritert og spurte hvorfor jeg kom med dette først nå? Jeg visste ikke hva jeg skulle si, og hun ble sint på meg, og kjeftet på meg og sa at jeg ikke måtte si stygge ting om faren min som var død, da han ikke kunne forsvare seg.

Jeg ble helt stille, og hun sa at hun skulle søke om psykolog, for hun forstod at jeg trengte det.

I etterkant har det vært en dårlig stemning mellom oss når jeg ha vært hos fastlegen...

Så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet fordi jeg har problem i forhold til min far ... Jeg lurer på hva dere mener om situasjonen?

Jeg klarer ikke å føle på noe, men jeg sitter fast i livet og må nesten ordne opp i problemene mine.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg har samme mening som fastlegen din, men hadde aldri sagt det til en pasient. bytt fastlege! snakket du om han på en veldig stygg måte? hva er det du sliter med forhold til han?

• Liker 3
Skrevet

jeg hadde sikkert byttet fastlegen...

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Pepe
  • Liker 5
Skrevet

Bytt fastlege! Det der høres helt sykt ut... bare bytt lege, og jeg håper virkelig du får en med normal folkeskikk og empati denne gangen. :klemmer:

Du skal IKKE ha dårlig samvittighet for at du har problemer i forhold til din far. At han er død er helt irrelevant.. fatter ikke hva legen din tenkte på :tristbla: Hun hadde kanskje bare en dårlig dag, men ettersom stemningen er dårlig når du er der, er det best for deg å bytte.

• Liker 10
Skrevet

Bytt fastlege! For ei kjerring!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du har problemer i forhold til faren din, selv om han er dø.

:klemmer:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke leger liksom ha "people skills"?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bytt fastlege, hun har åpenbart opptrådt veldig uprofesjonelt.

På mange måter bryter hun jo legers etiske retningslinjer når hun opptrer slik.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skal ikke leger liksom ha "people skills"?

Jo, men noen jukset seg visst gjennom akkurat den forelesningen... :sukk:

Edit: Øh... ikke at man må jukse seg gjennom en forelesning, men.. ja. Poenget står :gjeiper:

Endret av QueenPenelope
Gjest Gjest
Skrevet

Var det hun som sendte henvisningen til psykolog? Det vanlige er at man får med seg en henvisning fra fastlegen, og så kopierer man selv opp denne og sender til mange psykologer sammen med et lite brev/søknad man har skrevet selv. Dette er fordi det er mange psykologer som ikke har ledig kapasitet.

Men skift fastlege. Ikke gå til en som behandler deg dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har samme mening som fastlegen din, men hadde aldri sagt det til en pasient. bytt fastlege! snakket du om han på en veldig stygg måte? hva er det du sliter med forhold til han?

Jeg fortalte at han hadde behandlet meg dårlig og gjort slemme ting mot meg mens han levde, som jeg sliter med idag. Og at jeg har problem med å leve normalt og å omgås menn...

Jeg var ikke sint da jeg sa dette, jeg var redd og nervøs og jeg gråt litt...?

Gjest Gjest
Skrevet

Meningen var jo ikke akkurat å baktale faren hennes da. Hun snakket om problemene hun etterpå har i forhold til farens handlinger. Fastlegen kjenner jo ikke faren en gang.

Og selvfølgelig har TS rett til å fortelle om faren sin til psykologen hun kommer til å gå til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fortalte at han hadde behandlet meg dårlig og gjort slemme ting mot meg mens han levde, som jeg sliter med idag. Og at jeg har problem med å leve normalt og å omgås menn...

Legen din reagerte helt hinsides all mulig folkeskikk og hvilke reaksjoner hun har lov til å komme med i en profesjonell situasjon.

Jeg ville absolutt sjekket muligheten for å bytte fastlege. Dette gjør du selv på www.helfo.no. Du trenger ikke komme med noen begrunnelse på hvorfor du bytter :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Til dere andre, det er godt å høre at det ikke er jeg som har gjort noe galt her, selv om det føles sånn.

Jeg tror kanskje hun reagerte sånn fordi hun kommer fra en annen kultur, selv om hun har vokst opp i Norge.

Jeg tror hun sendte henvisning, men jeg fikk med meg noe papir, men ga det til mamma. Jeg har det ikke så bra for tiden og har ikke orden på noe.

I ettertid har jeg vært der to ganger, men det er dårlig stemning fordi hun ikke liker at jeg prater stygt om en som er død.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

:klemmer: skift fastlege du :)

Når du logger deg inn på Minside via www.minside.no, finner du ”Min fastlege” og ”Bytte fastlege” under menyvalget Helse.

På Minside kan du:

* finne ut hvilken fastlege du har

* se fastlegens adresse og telefonnummer

* bytte fastlege

* melde deg inn eller ut av ordningen

* søke etter fastlege etter forskjellige kriterier

* se hvor mange bytter som gjenstår

* se hvem du har hatt som fastlege tidligere

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en merkelig fastlege.. Kjente hun faren din kanskje? Jeg syns du skal sende inn en klage på legen, og skifte fastlege.

Gjest finurlig
Skrevet

Har ikke jeg lest dette før...?

• Liker 1
Gjest ocport shorten
Skrevet

Er det ikke du som tidligere havnet i klammeri med fastlegen over en antibiotika-resept? Er alle legene du kommer i kontakt med teite, eller har du noe av skylden?

• Liker 1
Skrevet

Om faren din er død eller levende har ingenting å si.

Dere som sier noe annet har aldri opplevd noe traumatisk som å bli mishandlet av en forelder. Dere kan ikke ærlig tro at om faren deres hadde igjen og igjen slått dere, voldtatt dere eller mobbet dere at alle de psykiske problemene automatisk forsvinner når han dør?

Legen burde vite at traumer gir livslange arr som aldri kan bli fikset, bare forbedres.

Om legen din faktisk ble sint og kjeftet på deg for å være åpen så burde du både bytte lege og rapportere legen. Om så faren din var den mest fantastiske personen i verden har legen ingen grunn til å kjefte på deg uansett hva du måtte si, selv om alt du sa var 100% løgn så er ikke dette et problem som kan bli fikset med kjefting. Det er legen sin jobb å hjelpe folk fikse problemene sine, ikke dømme de, hvem som har skyld for problemet er irrelevant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var til fastlegen for en stund tilbake, fordi jeg ville søke om psykolog. Hun spurte om problemet mitt, da det var viktig å vite om det var hastesak eller ikke.

Jeg fortalte at jeg slet med problemer i forhold til min far, som er død, og jeg foralte om ting han hadde gjort og hvordan han behandlet meg. Og at jeg slet med vanskelige tanker og å leve normalt. Jeg har f.eks store problem med å omgås menn - har aldri hatt kjæreste.

Først ble hun irritert og spurte hvorfor jeg kom med dette først nå? Jeg visste ikke hva jeg skulle si, og hun ble sint på meg, og kjeftet på meg og sa at jeg ikke måtte si stygge ting om faren min som var død, da han ikke kunne forsvare seg.

Jeg ble helt stille, og hun sa at hun skulle søke om psykolog, for hun forstod at jeg trengte det.

I etterkant har det vært en dårlig stemning mellom oss når jeg ha vært hos fastlegen...

Så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet fordi jeg har problem i forhold til min far ... Jeg lurer på hva dere mener om situasjonen?

Jeg klarer ikke å føle på noe, men jeg sitter fast i livet og må nesten ordne opp i problemene mine.

Bytt fastlege og forsøk å finne en anstendig en som kan håndtere folk med psykiske ting og.

Det er mulig du må lete noen år, men oppsøker du en 2-300 leger skulle det være mulig å finne EN anstendig en, kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...