Gå til innhold

Jeg liker ikke nærhet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg er aseksuell. Jeg liker ikke nærhet, og føler ofte at hvis folk gir meg en klem ''uten å spørre'' så tråkker de meg litt på tærne. Jeg liker heller ikke å kysse og klemme, og dette er selvfølgelig et problem for han jeg holder på med (forstår han VELDIG godt), men jeg klarer bare ikke at folk tar på meg. Jeg har ofte orgasme med meg selv, men jeg klarer ikke tanken på å dele noe sånt med noen andre.. Jeg må legge til at jeg er jomfru og ukysset pga at jeg ikke klarer tanken (blir faktisk fysisk kvalm), jeg synes så utroooolig synd på han karen, for han vil jo vise hvor glad han er blitt i meg. Det har han sagt selv også. Han vet at jeg ikke liker nærhet, og gir meg litt plass og tid, men prøver jo å komme videre fra sted hvil.

Hva skal jeg gjøre for å komme over ubehaget?? Blir oppgitt over meg selv!

Noen som har vært i samme situasjon og kommet over det? Trenger seriøst hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om jeg er aseksuell. Jeg liker ikke nærhet, og føler ofte at hvis folk gir meg en klem ''uten å spørre'' så tråkker de meg litt på tærne. Jeg liker heller ikke å kysse og klemme, og dette er selvfølgelig et problem for han jeg holder på med (forstår han VELDIG godt), men jeg klarer bare ikke at folk tar på meg. Jeg har ofte orgasme med meg selv, men jeg klarer ikke tanken på å dele noe sånt med noen andre.. Jeg må legge til at jeg er jomfru og ukysset pga at jeg ikke klarer tanken (blir faktisk fysisk kvalm), jeg synes så utroooolig synd på han karen, for han vil jo vise hvor glad han er blitt i meg. Det har han sagt selv også. Han vet at jeg ikke liker nærhet, og gir meg litt plass og tid, men prøver jo å komme videre fra sted hvil.

Hva skal jeg gjøre for å komme over ubehaget?? Blir oppgitt over meg selv!

Noen som har vært i samme situasjon og kommet over det? Trenger seriøst hjelp!

Hei, dette høres ut som en trist situasjon. Jeg vil råde deg til å bestille en time hos legen og ta en prat om du eventuelt trenger en å snakke med. Dette er ikke noe som blir bedre med tid, og det er ikke naturlig å ikke ville ha noen form for nærhet.

Du kan prøve å tvinge deg selv litt, med tanke på at du er ukysset for eks, men jeg vet ikke hvilket utfall det ville hatt i så fall.

Håper dette ordner seg! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor "holder du på" med noen? Er det ikke bedre om du bare har venner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor "holder du på" med noen? Er det ikke bedre om du bare har venner?

Fordi jeg vil jo ha kjæreste og sånt. Han sier han aldri har følt noe liknende for ei jente før. Det er jo smigrende, i tillegg til at han er kjekk, morsom, omsorgsfull osv.

Tragisk, jeg vet.

TS

Skrevet

Tror ikke du er aseksuell, du klarer jo å kose deg på egenhånd. Og HVIS du er aseksuell, så finnes det jo romantiske aseksuelle, altså aseksuelle som har kjærester. Men, jeg har det på samme måte, blir fysisk uvel ved tanken på nærhet, men det har sine grunner fra hendelser i fortiden. Har du opplevd noe traumatisk? (Ikke bare seksuelt, men ellers?). Snakk med legen din, kanskje h*n kan henvise deg til psykolog? Jeg har gått til psyk i 4 år, og har kommet en lang vei allerede. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Har du opplevd noe traumatisk? (Ikke bare seksuelt, men ellers?). Snakk med legen din, kanskje h*n kan henvise deg til psykolog? Jeg har gått til psyk i 4 år, og har kommet en lang vei allerede. Lykke til!

Ble mobbet ganske hardt på ungdomskolen, men skjønner ikke at det burde ha noe å si, jeg har kommet over det, og klart å glemme det meste :-)

Jeg vil bare bli normal! Har vurdert å be han tvinge meg, hehe (med kodeord selfølgelig), men tror nok ikke han ville gått med på det :fnise:

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...