AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #41 Skrevet 14. mai 2012 Jeg trodde ikke katter hadde så mye personlighet før jeg fikk mine to. Brødre men så forskjellige! Han ene er verdens mest selvstendige, og den andre er helt avhengig av både meg og samboer og følger konstant etter oss rundt i huset. Han kjenner igjen lyden på bilen vår og står i vinduet og hyler når vi kommer hjem, og ligger alltid på fangene våre og sukker. Samboeren min forteller om hvordan han leter etter meg konstant mens jeg er ute, og hopper opp på fanget til samboer og hyler, hopper ned og sirkler ham urolig før han hopper opp igjen. En gang kunne ikke samboer gjøre annet enn å ta han med i bilen for å hente meg, og for en velkomst jeg fikk!
Gjest notetur nomen Skrevet 14. mai 2012 #42 Skrevet 14. mai 2012 Det beste med katter er at man ikke trenger å stå opp klokka seks på morgenen og gå ute på tur i en time i 15 minusgrader eller regnvær HVER dag. 1
Jadzia626 Skrevet 14. mai 2012 #43 Skrevet 14. mai 2012 Katter har utrolig mye personlighet. Jeg kan ikke ha dyr der jeg bor nå, men når jeg besøker min mor og stefar, er det en flokk med katter og en søt hund som vil hilse. Kattene er alle avkom av dronningen i huste selv. En gretten gammel hunnkatt. Det er så mye intriger og drama mellom de kattene at det minner om frustrerte fruer av og til Hunden blir helt forvirret av alt dette ...
Fandenivoldsk Skrevet 14. mai 2012 #44 Skrevet 14. mai 2012 Har både hund og katt. Har alltid foretrukket hunder, men katter er nå herlige, da! Elsker holdningen til livet som katten min har hun er virkelig dronningen i huset.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #45 Skrevet 14. mai 2012 Foreldrene mine har 5 katter, de jakter og spiser mus og fugler ofte, men har ikke orm av den grunn. Både katter og hunder er rovdyr og spiser rått kjøtt om de får sjansen. Hva du definerer som "ekkelt" er ikke det jeg sikter til når jeg snakker om "grisete". Vet ikke hva slags hunder du har hatt da. Degenererte veske-hunder? Hunder elsker å leke i vann og gjørme, de spiser hva som helst, alt fra tepper til sko, og sin egen og andre dyr sin bæsj og spy. Katter steller seg selv og holder pelsen ren. De graver ned sin egen dritt, og river ikke i stykker alt du eier. Har heller ikke hatt hunder som vasker seg i ræva Heller ikke hunder som elsker å leke i gjørme og vann, men heller unngår det. Ikke spiser hunden min dritt (når han sitter å gjør fra seg og om det skulle rulle noe ned på beinet hans, hopper han opp og sprinter avgårde) Sko og gjenstander har verken han eller mine tidligere hunder tygd på siden valpetiden. Vet ikke helt hvordan hunder du har vært i nærheten av? Og om det var tilfelle så ville jeg nok ikke dødd av litt jord og vann i pelsen og noen ødelagte gjenstander... Ekkelt er det heller ikke. Og om en hund spiser sin egen eller andres avføring så er det en feil en plass. Det er greit at katten graver ned dritten helt til unger sitter å spiser bæsj i sandkassa, eller når garasjen stinker sterkt urin fordi den ukastrerte nabo-hannkatten markerer der, eller at katten drar med seg halvspiste trofeèr inn i huset. Personlig foretrekker jeg en dusjet hund fremfor en katt som bruker tunga si til å holde seg ren og som ferdes overalt ute. Men for all del, liker hund og katt like mye, akkurat som andre dyr.
Jadzia626 Skrevet 14. mai 2012 #46 Skrevet 14. mai 2012 Har heller ikke hatt hunder som vasker seg i ræva Heller ikke hunder som elsker å leke i gjørme og vann, men heller unngår det. Ikke spiser hunden min dritt (når han sitter å gjør fra seg og om det skulle rulle noe ned på beinet hans, hopper han opp og sprinter avgårde) Sko og gjenstander har verken han eller mine tidligere hunder tygd på siden valpetiden. Vet ikke helt hvordan hunder du har vært i nærheten av? Schæfer, labrador og border collie.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #47 Skrevet 14. mai 2012 katten min er skikkelig fisefin (7 år) drikker kun av glass,som står på bordet og jeg har drukket fra først.eller rett fra springen på badet. spiser ikke gammel mat. hver gang hun er sulten MÅ hun ha nytt. vil hun ha oppmerksomhet når man feks står på kjøkknet klorer hun som oppover beinet mitt som om jeg var et tre. når hun mjauer.så sier jeg : hva er det? så går hun feks bort til soveroms døra for da vil hun inn. eller til baderoms døra for hun skal inn der. eller bort til matskåla.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå