YoyoMa Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Herregud for et kjedelig dyr. Det samme gjelder forøvrig gnagere og kaniner også. Fryktelig lite givende å ha slike kjæledyr. Takke meg til hund, de kan i alle fall uttrykke glede overfor eier, og det er gøy å se dem vokse fysisk og mentalt. 2
Grønt blad Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Jeg vil påstå at også katter vokser fysisk og mentalt, og de kan også uttrykke glede overfor eier og andre mennesker, men kanskje ikke så betingelsesløst som det en hund gjør... 10
Gjest Mahareth Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Kattene mine kan såvisst vise følelser! De kan vise både glede, misnøye og sinne, de kan fint kommunisere at nå vil de ut, nå er matskåla tom, nå vil de fryktelig gjerne ha kos, nå vil de inn på soverommet (som de ikke får lov til), eller at nå er de ikke komfortable eller ikke liker et menneske. Vi har mye glede av kattene våre, og ville aldri vært foruten dem. 14
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 de tror katter er selvstendig forhold til andre dyr, men det er de jo ikke. leser stadig om katter som er funnet utmagret osv. tror man må like veldig mye kos også for de er innpåslitne 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Deter jo du som er kjedelig, ikke de som har katter. :gjeiper: Mjau 17
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 de tror katter er selvstendig forhold til andre dyr, men det er de jo ikke. leser stadig om katter som er funnet utmagret osv. tror man må like veldig mye kos også for de er innpåslitne 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Jeg tror du aldri har opplevd å ha katt. Gnager og kanin har jeg aldri hatt, så vet ikke hvordan det er. Har selv en pusekatt, med en stor personlighet og veldig mye kjærlighet. Han er absolutt ikke kjedelig, men gjør hverdagen spennende og morsom. Man ser også katten vokse og utvikle seg også fysisk og mentalt, som med hund. Jeg har hatt hund i mange mange år. Har jobbet med aktive og intelligente rasker som border collie. Man blir veldig knyttet til en hund, og tror de fleste bruker mer tid med en hund eller en katt. Hunden må luftes mange ganger per dag, man må gå lange turer, trene hjernen. En katt gjør mer som han/hun vil, og dermed kan det virke for mange som ett kjedelig kjæledyr. Jeg tror det er mest pga tiden folk bruker på dyret. Jeg også trodde katter var kjedelige. Helt til jeg fikk en katt selv. 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Og jeg trodde kaniner var kjedelige. Men så fant jeg ut at jeg hadde tid og mulighet til ha kanin også. Hadde katt fra før. Litt vanskelig i starten. men etterhvert kom personligheten frem ettersom vi ble mer kjent. Herlige dyr. 1
Tabris Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Folk er forskjellige. Jeg for min del kan ikke fatte at folk bruker ti tusen kroner på noe så utrolig kjedelig og uinteressant som en veske, men jeg kunne glatt brukt samme beløp og mer enn det på en rasekatt eller rasehund (og kommer til å gjøre det også). 5
frøkna Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Katter er jo mye bedre enn hunder. Så lenge du koser med katten din og mater den klarer den seg jo selv. Mens hunder må man gå tur med hele tiden og de er mye mer avhengig av eieren sin. Hunder bruker jo stort sett dagen sin på å vente på og på å savne eieren sin mens h*n er på jobb for eieren er i bikkjas øyne omtrent en gud. Hunder er interessert i ekle og rare lukter og kan finne på å spise spy og mye annet ekkelt (hater å være rundt bikkjer hvis jeg har mensen) og etterpå insisterer de på å slikke eieren i fjeset. Og enhver hundeelsker bare syns det er stas. Man må også hele tiden stelle med bikkja, de klarer jo ikke vaske pelsen sin på egen hånd en gang! Og blikket til bikkjer minner meg om en gladkristen misjoner. 4
Aubree Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Katten min viser hvertfall kjærlighet og glede over mennesker. Hun er så utrolig glad i samboeren min Hver morgen når han skal på jobb (hun kjenner igjen rutinene på morningen og jobbklærne) så løper hun etter han overalt hvor han går, og hiver seg rundt anklene på han for å holde han igjen. Og når han kommer hjem fra jobb, hyler hun til og løper mot døren og er helt vill. Hun mjauer ikke, lager bare kurre lyder og er så søt at Han fikk henne før vi ble samboere så hun er mye mer knyttet til han. Jeg er personlig glad i alle dyr. Men kunne ikke tenkt meg å ha hund da det er så mye mer arbeid med dem. Dessuten lukter de sinnsykt stygt når de er våt :gjeiper: Men jeg kjempeglad i hunder selv om jeg ikke vil ha en. Stiller ingen spørsmålstegn til dem som ønsker å ha hund, vi er da alle forskjellige. Men katt passer bedre i vår familie 7
sebra Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Ja og du har jo selvfølgelig hatt katt siden du vet alt det her? Og for å quote min søster idag: Og jeg som ikke likte katter før. (Sa hun mens hun koste kattepusen min) Grunnen til at hun ikke har likt katter er nettopp fordi hun ikke har hatt noe særlig kjennskap til katter. Så vær så vennlig og stift ett vennskap til en katt før du kommer med sånne teite utsagn Endret 11. mai 2012 av sebra 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Katt og gnager er kjempekoselig. Hunder sikler, lukter, bjeffer, røyter og krever mye jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Jeg elsker hunder og katter av forskjellige grunner. En hund er morsomt å ha fordi den blir din. Den elsker deg, vil beskytte deg, og avhenger av deg. Mange hunder står i vinduskarmen og logrer når de ser at du er på tur til å komme hjem, og må kose minst fem minutter etter at du har kommet hjem. Sånn er ikke en katt. Med en katt, så er det du som er "hunden i forholdet". Katten er mer arrogant, noe som er en av grunnene til at jeg elsker dem. Det er skikkelig morsomt å se på en katt som tror at det er den som er skjefen. Også skal de være så elegant, og når de innimellom ikke klarer det, har jeg lagt merke til at (i hvert fall mine) ser flau ut. De har alle ulike personligheter, og gir meg minst like mye som en hund. Og ja, de fleste katter er mer selvstendige enn de fleste hunder (nå er det snakk om hunder og katter som kjæledyr, ikke ville), det er i det minste min egen erfaring. 3
Skylines Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Katten min sitter i vinduskarmen og venter på meg når jeg kommer hjem. Når jeg går ut av bilen ser jeg at han mjauer i vinduet. Han følger etter meg overalt, og har en stor personlighet. Så at de er kjedelige, er jeg veldig uenig i 2
Capricorn Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Jeg tror man må ha katt for å forstå det. Et godt eksempel er venninna mi som syns katter var ekle og ville helst ikke ta i dem. Av en eller annen grunn endte hun plutselig opp med en katt. I dag forguder hun han! Mer bortskjemt katt skal man lete lenger etter. Katter er smarte, hengivne og veldig kosete. Det er riktig som Nuppdupp sier, de er ikke så selvstendige som folk tror. Ihvertfall ikke de jeg har hatt. Jeg har hatt både hund, katt, kanin og undulat. Hund og katt har for meg vært de dyra som har gitt mest selskap og vennskap, men katt er det mest behagelige dyret jeg har hatt. Min katt beriker livet mitt! Han trøster meg, får meg til å le og skaper hodebry og irritasjone i blandt... Han kommer løpende for å hilse når jeg kommer fra jobb og han løper til døra når det ringer på. Akkurat som en hund. Det er ikke kjedelig med katt i hus. A home without a cat is just a house 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 katt og kaniner er noen kjedelige dyr ja. Hund er mye bedre Hatt alle disse og mer xD
rosenkål Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Herregud for et kjedelig dyr. Det samme gjelder forøvrig gnagere og kaniner også. Fryktelig lite givende å ha slike kjæledyr. Takke meg til hund, de kan i alle fall uttrykke glede overfor eier, og det er gøy å se dem vokse fysisk og mentalt. Hvor mange katter har du hatt i løpet av livet ditt? 2
Capricorn Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Herregud for et kjedelig dyr. Det samme gjelder forøvrig gnagere og kaniner også. Fryktelig lite givende å ha slike kjæledyr. Takke meg til hund, de kan i alle fall uttrykke glede overfor eier, og det er gøy å se dem vokse fysisk og mentalt. Dette med at katter ikke viser glede og vokser FYSISK??? og mentalt. Hvor har du det fra? Til opplysning så lærte min katt å gi labb fortere enn den forrige hunden min. 4
Rosinbolle Skrevet 12. mai 2012 #20 Skrevet 12. mai 2012 (endret) ... Endret 16. mars 2014 av Rosinbolle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå