Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal ta brystforstørrelse om 3uker og etter konsultajonen har jeg plutselig så mange spørsmål.

Jeg bruker 80c nå og legen mente vi kunne legge inn 325ml. Jg vil ikke ha overdrevent store pupper, men jeg vil få fylt de opp etter svangerskapet og få de litt mer "utstående". Legen sa ikke hvilken str jeg ville ha etterpå sånn ca og han sa heller ikke noe om lav/medium/høyprofil. Jeg er 164 høy og veier 62kg. Jeg er ikke spinkel og liten, jeg har mye former som hofter, lår og rumpe, men puppene mangler. Dette er noe jeg skal gjøre for min egendel så jeg kan føle meg vel og jeg trenger ingen lekse om hvor teit og harry silikon er.

Jg lurer også på om hvor lang tid det tar før man klarer å gjøre litt. Jg har eksamen 1uke etter operasjonen og legen mente det ville gå fint (skal legge over muskel). Noen som har erfaringer å dele? Innspill?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jg vil ikke ha overdrevent store pupper, men jeg vil få fylt de opp etter svangerskapet og få de litt mer "utstående".

Husk at silikonen virker som et vektlodd, og gjøre at "utståingen" vil bare vare i en periode. Etter hvert vil de bli henge mer enn ellers og se ut som en skinnpose med en kule i.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg la også over muskel, og kunne fint hatt eksamen 1 uke etter operasjonen. :)

Det med størrelse er ingen vits i å tenke så mye på, for kirurgen klarer neppe å svare deg korrekt uansett. Mest sannsynlig vil du kanskje gå opp til 80 D.

Dette med at silikonpupper også kan bli hengete, er sant, men man kan forebygge dette med gode bh-er.

Skrevet

At de vil begynne å henge litt er ingen bekymring. Jeg vil ha fylde og selvom de begynner å henge så vil fylden være der. Sånn det er nå så er den ene puppen min hengete og flat, altså det er som om lufta har gått ut av den

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok operasjonebn for 12 år siden.

Jeg var helt flat.

Fikk lagt inn 350 i hvert bryst og har nå ca en dobbl c cup.

Etter ca 9- 10 år merket jeg at de ble litt tyngre enn de hadde vært, men det er jo tyngdekraften. Ikke mye man kan gjøre med det.

Da jeg tok operasjonen i 1999, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte bytte ut protesene etter 15 år.

Så det er snart på tide...gruer meg mye mer nå enn jeg gjorde da jeg var 19.

Jeg vet ikke om man får "livstidgaranti" på protesene nå, men det sjekker du med kirurgen.

Jeg hadde smerter i ca en uke.

De tre første dagene var værst.

Man føler at man er ekstremt støl. ( jeg tok under muskel )

Må ligge på ryggen i et par uker på natta.

Sånn alt i alt så er jeg veldig fornøyd med at jeg tok operasjonen.

Skulle alikevel ønske jeg ikke hadde gjort det på en måte...fordi mine må byttes ut om et par år.

Jeg har ikke barn, men kirurgen forsikret meg om at oprasjonen ikke ville ha noen innvirkning på eventuell amming i fremtiden.

Lykke til!

Håper du får et bra resultat og en bra " recovery" :blomst:

Gjest HunterLady
Skrevet

Nei, operasjonen har ikke innvirkning på selve ammingen eller melkeproduksjonen (som regel), men den har amming og graviditet vil i mange tilfeller endre brystenes utseendet. Silikon eller ei. Derfor råder mange kirurger til å vente til man er ferdige med barn. Mange mener det er bedre å operere seg etter barna er ferdig, fordi man da kan ha fine pupper lengre. :)

Skrevet

Jeg er et prakteksemplar på at puppene kan bli kjempe mye ødelagte selvom man ikke har silikon ;) jeg har lyst på flere barn, men vet ikke om jeg kan få fler og vet heller ikke når det blir så jeg vil fikse de nå. Sliter med selvtilliten min pga de puppene også sliter jeg med å finne bh som passer pga størrelseforskjellen

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg skjønner deg selvsagt godt. Jeg gjorde jo det selv. Har et barn, og tok 6-8 mnd etter jeg avsluttet ammingen. :)

Poenget mitt var bare at noen tåler å gå med ødelagte pupper noen år, for så å fikse de så det suser når de er helt ferdige, for da slipper de å gå ødelagt en gang til. Men jeg kjenner også flere med silikon som ikke merka forskjell selv om de ble gravid og ammet. Veldig individuelt.

Også har du kapseldannelse. Sjansen for å få det øker med over 50% dersom du blir gravid med silikon.

Skrevet

Om puppene begynner å henge etter neste svangerskap (om det blir et til svangerskap) så gjør ikke det noe, da er det allefall noe fylde i de, nå er det nesten ikke noe. Jeg vet det med kapseldannelsen, men får bare håpe på det beste, det er jo velsig skjeldent det skjer 1-2% eller noe

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal ta brystforstørrelse om 3uker og etter konsultajonen har jeg plutselig så mange spørsmål.

Jeg bruker 80c nå og legen mente vi kunne legge inn 325ml. Jg vil ikke ha overdrevent store pupper, men jeg vil få fylt de opp etter svangerskapet og få de litt mer "utstående". Legen sa ikke hvilken str jeg ville ha etterpå sånn ca og han sa heller ikke noe om lav/medium/høyprofil. Jeg er 164 høy og veier 62kg. Jeg er ikke spinkel og liten, jeg har mye former som hofter, lår og rumpe, men puppene mangler. Dette er noe jeg skal gjøre for min egendel så jeg kan føle meg vel og jeg trenger ingen lekse om hvor teit og harry silikon er.

Jg lurer også på om hvor lang tid det tar før man klarer å gjøre litt. Jg har eksamen 1uke etter operasjonen og legen mente det ville gå fint (skal legge over muskel). Noen som har erfaringer å dele? Innspill?

jeg er samme høyde og vekt som deg. Jeg la in 325 i hver for over ett år siden. Høyprofil for å få spenst. jeg ville ikke ha pupper som "flyter" utover sidene om du forstår. Ble kjempebra og størrelsen er perfekt. Hadde bare A cup før nå ligger jeg på en stor B- liten C.Jeg la under muskel, å det anbefaler jeg ALLE å gjøre. MINDRE fare for komplikasjoner + at ditt eget vev dekker over halve protesen. Implantater er HARDE! jeg ble overrasket over hvordan resultatet kjentes. Det er ingen tvil om at det er silikon når en tar på dem, å som sagt, jeg har UNDER muskel. De kjennes nok ennå hardere over muskel.

Den første tiden er vanskelig. Så lenge jeg lå/satt i ro så hadde jeg ikke smerter å kjente meg helt fin (feks ligge/sitte å lese/ se TV) Så eksamenslesing er nok null stress. Det er å bevege på seg som er vanskelig da alle bevegelser i brystområdet kjennes GODT. Men med litt hjelp de første dagene så klarer du deg fint. Jeg hadde min søster hos meg i 4-5 dager til å hjelpe meg SPESIELT med å legge meg ned i senga og også å komme meg opp av senga. Er veldig klar over etter den tiden hvor mye musklene i brystet faktisk er i bruk. Å gå går helt fint. Sikkert å skrive også for deg som skal ha eksamen.

Har ikke angret ett sekund! Å alle som sier at silikon pupper er stygt O.l har ikke peiling på hva de snakker om, så DRIT i dem. Om du velger en passelig størrelse og profil så er det nok ikke mange som har finere hvertfall. Åsså slipper en jo BH under kjoler osv :-)

Skrevet

Svarer deg her også :-) Jeg skal også ha eksamen en uke etter operasjon,hva er sannsynligheten for det ;-). Gjennomsnittlig så skal du være tilbake i "vanlig hverdagfunksjon" etter 3-5 dager. Selvfølgelig med noe ømhet, og begrenset bevegelse i armene (de skal jo ikke løftes over skulderhøyde på en stund), men en eksamen og de fleste jobber skal gå fint :-)

Opererer 22.mai: Følg meg gjerne på http://meandmyboobs.blogg.no/ ;-)

Gjest Tonemari
Skrevet

Skal du legge under muskel, så burde du forvente det værste. Det gjør alvorlig vondt, og jeg fungerte ikke litt engang på over 1 uke. Det eneste jeg tenkte på var tiden, og hvor lenge det var til jeg kunne ta neste morfin tablett. Jeg anbefaler ingen å planlegge noe som helst de 2 neste ukene etter operasjon. Jeg har ønsket meg silikon siden barneskolen, pga svært små bryst. Og de 2 følgene ukene etter operasjon gråt jeg av smerte og angret som en hund. Nå er det 3 mnd siden, og er smertefri. Men noe ubehag er det enda, og ikke forvent å bli lykkelig etter en operasjon. Jeg tok 325cc, og fikk str 65 F. En str jeg kun kunne drømme om før, men nå virker det som jeg har hatt de for alltid. 90% av alle som opereres kommer til å tenke at str er mindre enn forventet, og kunne ønske de hadde tatt mer. Så mitt råd, ikke forvent å få aylar perfekte pupper, og regn med at du trenger 2 uker på å komme deg. Hvis ikke, så er du heldig :) etter smertehelvete så er det så absolutt verdt det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok silikon i fjor, veldig fornøyd!

Var dessverre helt flatbrøsta, og hadde veldig lite brystvev... så fikk ikke mer enn 350gram. Kirurgen turte ikke å ta mer, med tanke på at huden strekker seg veeeldig.

Har i dag noen strekkmerker på puppene ( :tristbla: ), men ikke slik at det er stygt. Det er det eneste negative jeg har erfart hittil.

Til vinteren igjen blir det ny op!

• 11 måneder senere...
Gjest torill
Skrevet

Skal du legge under muskel, så burde du forvente det værste. Det gjør alvorlig vondt, og jeg fungerte ikke litt engang på over 1 uke. Det eneste jeg tenkte på var tiden, og hvor lenge det var til jeg kunne ta neste morfin tablett. Jeg anbefaler ingen å planlegge noe som helst de 2 neste ukene etter operasjon. Jeg har ønsket meg silikon siden barneskolen, pga svært små bryst. Og de 2 følgene ukene etter operasjon gråt jeg av smerte og angret som en hund. Nå er det 3 mnd siden, og er smertefri. Men noe ubehag er det enda, og ikke forvent å bli lykkelig etter en operasjon. Jeg tok 325cc, og fikk str 65 F. En str jeg kun kunne drømme om før, men nå virker det som jeg har hatt de for alltid. 90% av alle som opereres kommer til å tenke at str er mindre enn forventet, og kunne ønske de hadde tatt mer. Så mitt råd, ikke forvent å få aylar perfekte pupper, og regn med at du trenger 2 uker på å komme deg. Hvis ikke, så er du heldig :) etter smertehelvete så er det så absolutt verdt det :)

Godt å høre at noen hadde det som meg.La inn 335 under muskelen og hadde mildt sagt et smertehelvete.Dag 11 var den første dagen min jeg klarte å komme meg opp av sengen selv.Var så fortvilet og redd.Leste masse på nettet og her virket det bare var de med moderate smerter som svarte.Og på grunn av dette ble jeg redd og bekymret det var noe galt med meg.Nå har det gått litt over 3 uker siden operasjonen og nå kan jeg gå uten noe smerter hele dagen.Men det er fortsatt helt umulig å kunne få sovet på ryggen.Da strammer det og gjør vondt. Puppene begynner å se fine ut nå. Men dere må vite at dette kan også gjøre veldig vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...