misstardipus Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Jeg sliter så utrolig mye med å være oppblåst i magen og rumletete og ikke minst masse luft i magen . vet ikke om alt inngår i samme ting , men hva kan hjelpe? Tar imot all hjelp , for noe må til hvertfall . Er så lei av å gå slik så å si hver dag nå
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Hva pleier du spise da? Mat som kan gi luftplager: - for mye fiber - rå grønnsaker - masse frukt - svisker, plommer, rosiner, druer, banan - bønner, erter, linser - løk, brokkoli, blomkål - havregryn som ikke har fått svelle på forhånd - kunstig søtning - koffein - mye karbohydrater Du kan også se på hvordan du spiser og drikker. Spiser du for fort svelger du masse luft. Drikke av flaske eller med sugerør kan også føre til at du svelger mye luft.
misstardipus Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2012 ooii da er det kanskje ikke så rart . Bare i dag har jeg spist masse frukt , og en frokostblanding med fiber eller havregryn , var hvertfall rosiner og tørkede bananbiter oppi og senere kylling med rå grønnsaker hvis det går innen salat og paprika og agurk eller ? MEN jeg skulle jo bli så sunn , så går det slik at det er pga den sunne maten .Er det noe jeg kan gjøre med det ? vil jo fortsette å være sunn selvom .
Minya Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Hvis du er i startfasen av "bli sunn", er det heller ikke uvanlig å bli oppblåst og prompete de første to ukene. Kroppen må liksom venne seg til den nye dietten med sunnere mat og mer fiber Hvis det ikke gir seg om et par dager, kan du høre med apoteket om du kan få noe som heter Imogas, eller et lignende preparat (tror det er reseptfritt) Hjelper som pokker når du er luftig
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Om du nettopp har lagt om kostholdet trenger kroppen litt tid på å bli vant til det. Agurk og paprika og typiske "salatgrønnsaker" reges som rå grønnsaker, ja. Noen tåler masse fiber bra når de får vent magen til det. Andre tåler masse fiber dårlig. Uansett er det viktig å drikke masse når du spiser mye fiber, ellers er mageproblemer nærmest garantert. Unngå også å spise mye karbohydrater (spesielt da hvitt brød/hvit ris/pasta/ting med sukker) i kombinasjon med fiber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå