AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Hei. Jeg har alltid hatt strekkmerker siden jeg var ung. Fikk flere da jeg la på meg mye, og enda mer nå når jeg har gått ned i vekt. Har fått en liten angst mot strekkmerker. Tør ikke se meg selv i speilet, eller å ta av meg skjorta når jeg sover. Klarer heller ikke å ta på visse deler av kroppen, er rett for at de plutselig skal komme der. Det jeg lurer på er, kan man oppdage strekkmerker før de "bryter" ut? Kanskje en måte en kan se hvor det er mest sannsynlig de vil oppstå? Jeg smører meg med Bio oil etter hver dusj. Vet ikke om det hjelper, men håper det kan vertfall forebygge noen nye. Min store angst er å få strekkmerker på armene også. Jeg har litt henge hud på armene etter slanking, ikke så mye. Men er redd dette vil forårsake strekkmerker. Det er ett år siden jeg slanket meg ferdig. Kan de fortsatt oppstå der? Om jeg også får på armene vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Helst kjøpe en burka... Takk for hjelp.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har på armene.... Underarmen helt oppe med armhulen... Skikkelig dritt. Har strekkmerker helt fra baksiden av knærne og opp til armhulen. Har samme angsten som deg. Kommer aldri til å kunne gå med shorts/kort skjørt eller singlet i offentlighet. Eller bikini på stranden.. Så utrolig dritt. Har ingen tips til deg annet enn at jeg føler ofte at jeg begynner å klø når et strekkmerke kommer. Dessuten så er jeg fast bestemt på at strekkmerker kommer når man går opp i vekt, ikke når man går ned. Huden trenger jo ikke å strekke seg når man blir mindre.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har på armene.... Underarmen helt oppe med armhulen... Skikkelig dritt. Har strekkmerker helt fra baksiden av knærne og opp til armhulen. Har samme angsten som deg. Kommer aldri til å kunne gå med shorts/kort skjørt eller singlet i offentlighet. Eller bikini på stranden.. Så utrolig dritt. Har ingen tips til deg annet enn at jeg føler ofte at jeg begynner å klø når et strekkmerke kommer. Dessuten så er jeg fast bestemt på at strekkmerker kommer når man går opp i vekt, ikke når man går ned. Huden trenger jo ikke å strekke seg når man blir mindre. TS her: Jeg har det akkurat samme. Har strekkmerker fra baksiden av knærne til hele brystene. De er hvite. Fikk de fleste når jeg var 11. Nå ser huden ut som en gammel dame på 90 år. Eneste plassen som ikke har strekkmerker er armene, ennå. Strekkmerker kan også oppstå når man går ned i vekt, dessverre. Siden huden må strekke seg inn etter vektapet. Tror det er mer vanlig å få når man går opp, men er ikke trygg uansett. Er kjedelig å gå ned 20 kg, få en "perfekt" kropp, men strekkmerkene ødlegger alt uansett. Noen som har erfaring med laser, om det virker? Og blir huden fast igjen? Hva koster det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå