AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Er det meningen at en skal kunne åpne dørene fra innsiden selv om en har låst bilen? Jeg merket det når jeg låste bilen når eldste satt og ventet i bilen utenfor barnehagen. Han glemte ut at jeg hadde låst og gikk ut av bilen. Og ja, jeg sjekker alltid at dørene er låste så det vet jeg at de var. Har testet dette ut for ikke så lenge siden også, og alle dører kan åpnes fra innsiden. Det gjelder også om jeg låser dørene med knappen på innsiden av bilen. Er dette ein feil, eller skal det være slik???
TheHairyToothfairy Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 ja, selvfølgelig skal du kunne åpne dørene innefra. se for deg ved feks en bilbrann, og du ikke får åpnet dørene.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 ja, selvfølgelig skal du kunne åpne dørene innefra. se for deg ved feks en bilbrann, og du ikke får åpnet dørene. Er ikke så sikker på at det er en selvfølge, for jeg har testet i Toyota også og der gikk det ikke an. Jeg kjørte til broren min som har 3 år gammel Toyota så det har jeg sjekket... TS
TheHairyToothfairy Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Er ikke så sikker på at det er en selvfølge, for jeg har testet i Toyota også og der gikk det ikke an. Jeg kjørte til broren min som har 3 år gammel Toyota så det har jeg sjekket... TS Helt korrekt, det samme skjer ikke heller i min Mazda. Akkurat her tenker europeiske bilprodusenter langt lengre.
daemonia Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Så lenge dørene ikke kan åpnes fra siden så er det vel ikke noe særlig stort problem om det i det hele tatt er et problem??
feuerstein Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Du har ikke en egen knapp som bestemmer om bakdørene får lov å låses opp innenfra, evt en dings på selve låsemekanismen (altså på enden av døren, kun tilgjengelig når døren er åpen) som hindrer innvendig opplåsing? I den grad jeg har brydd meg om å finne ut på mine hadde jeg først en slik mekanisk sak på selve låsen, deretter en ekstra knapp ved låseknappen på førerdøren. daemonia: jeg antar problemet er at junior kan løpe ut på eget initiativ når mor ikke er i nærheten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå