Gjest saya Skrevet 10. mai 2012 #1 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Jeg har invitert familien på mat 17 mai, tenkte å lage til koldtbord og ha kake og kaffe etterpå. Hva er det viktig at jeg har med? Vi blir ca 10 stykker.... Tar gjerne i mot tips, første gang jeg gjør dette..... Endret 10. mai 2012 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 10. mai 2012 #2 Del Skrevet 10. mai 2012 Må og må... Koldtbord er jo hva du gjør det til, og hva du ønsker å ha med. Noen ting er vel likevel sikre ingredienser. - Noe varmt (særlig folk 50+ ønsker en varmrett på koldtbordet) karbonader, gryterett eller lignende - Fisk, gjerne helstekt laks/ørret og røkelaks/gravlaks - Spekemat - Cabaret - Kylling - Roastbeef Supler med egne favoritter og server med vanlig tilbehør til rettene, og de fleste vil finne noe de liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. mai 2012 #3 Del Skrevet 10. mai 2012 Jeg blir i allefall usansynlig skuffet om ikke ethvert koldtbord inneholder røkt laks og eggerøre. Og godt, ferskt brød (gjerne loff) og smør (ekte smør, ikke margarin). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbychef Skrevet 10. mai 2012 #4 Del Skrevet 10. mai 2012 Det spørs litt, vil du være tradisjonell eller tør du satse på noe spennende? Eller litt av begge deler? Det er jo tusen kombinasjoner, men absolutt enig i at det finnes noe varm mat,uansett... Gi meg et hint, så skal jeg komme med noen forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 10. mai 2012 #5 Del Skrevet 10. mai 2012 karbonade,ferske reker,litt god ost å velge mellom,kjeks,nystekt brød,hjemmelaget majones og aioli,salater,pastasalat,potetsalat,røykelaks,spekemat,eggerøre er tips å ha på koldtbordet. skal du ha noe varmt så er jo rømmegrøt godt.eller kansje bare ta ulike pølser i brød med diverse tilbehør ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Del Skrevet 10. mai 2012 Dere er bare 10 stk så jeg hadde ikke satset på så veldig mange retter. Er alle voksne? Ta noe kjøtt og fisk og ha tilbehør til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 10. mai 2012 #7 Del Skrevet 10. mai 2012 Karbonade m/løk, laks m/eggerøre, kylling/kyllinglår, roastbeef Og potetsalat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 10. mai 2012 #8 Del Skrevet 10. mai 2012 *mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #9 Del Skrevet 10. mai 2012 Om det ikke hadde vært rømmegrøt og spekemat der så hadde jeg blitt litt skuffa :gjeiper: - Waldorfsalat - Laks - Potetsalat - Flatbrød - Eggerøre - Pølser - Karbonade - Roastbiff - Kalkunfilet Namm, nå ble jeg sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2012 #10 Del Skrevet 11. mai 2012 Det kan sikkert være lurt å ha med klassikere som røkelaks (og spekemat) og eggerøre, og roastbeef og potetsalat, men min erfaring er at også litt mer utradisjonelle ting i denne sammenhengen, som f.eks. couscoussalat, tzatziki, kokt skinke med sellerirotremulade, og helstekt, kald kylling, er populært. Quiche også, og grønn salat. Dessuten kan en varmrett ofte være en god idé å ha med. Det kan f.eks. være en ganske enkel gryterett, som f.eks. coq au vin, minestronesuppe, eller lignende. Eller til og med noe så tradisjonelt som ertesuppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2012 #11 Del Skrevet 11. mai 2012 For øvrig, på 17. mai synes jeg at jordbær og eggedosis er uovertruffent, til tross for at det ikke er jordbærsesong ennå. En overdådig bløtkake også, gjerne med bokkøl til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå