Gå til innhold

Her diskuteres kroppsfasonger


Gjest nysgjerrigperen

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigperen

Er Beyonce overvektig? Noen syBeyoncé Giselle Knowles (født 4. september 1981) er en amerikansk R&B og popsanger. Hun er også en komponist, plateprodusent, skuespiller, danser og motedesigner. Knowles ble først kjent som den kreative hjernen og førstesangeren av Destiny's Child, den mestselgende jentegruppa noensinne.

Etter en rekke kommersielle suksessfulle utgivelser med Destiny's Child utga Knowles sin debutplate som soloartist, Dangerously in Love, i juni 2003. Albumet ble en av de største kommersielle suksesser det samme året og toppet hitlistene i både USA som Storbritannia. To singler fra albumet, «Crazy in Love» og «Baby Boy», ga henne fem Grammy-priser i 2004. Hennes andre album, B'Day, som ble utgitt verden over den 4. september 2005 fortsatte suksessen. Fra albumet solgte to singler meget godt, «Déjà Vu» og «Beautiful Liar», sammen med Shakira, foruten en annen singel som toppet hitlistene i mange land, «Irreplaceable». Det ga også Knowles hennes syvende Grammy som soloartist av hennes ti totalt. Hun er gift med hip-hop artisten Jay-Z. Hun er også en stor fan av Michael Jackson, og sier selv at det var han som fikk henne lysten til å opptre som artist.[1]

nes det.

Endret av nysgjerrigperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lettere å få svar på dette hvis du poster det på språkforumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even if things got much better after the publication of the book, Alicia says she will have a deep sore for the rest of her life.

Jeg ville brukt "her book". "The book" er ikke feil, men det er vanligere å bruke personlige pronomen på engelsk der norsk bare bruker bestemt form av substantivet. ("He hurt his kne" > "Han skadet kneet".)

Litt skeptisk til "deep sore" som metaforisk uttrykk. Ville omformulert det. Forslag: "... Alicia says that (the memories of) her past will always be painful for her." Litt avhengig av hva det faktisk refererer til. Men hvis noen andre sier det er et vanlig uttrykk for sjelelige sår, bøyer jeg meg, har bare aldri hørt det før. :)

For the first time in her life, she could go to a restaurant and enjoy a tasteful dinner without spending the half of her income.

"without spending half of her income", uten "the". (Eller "without spending half her income".)

"Tasteful" betyr "smakfull" og brukes heller til å beskrive innredning o.l. enn mat. "a delicious dinner"? Eller "a good/decent meal" hvis du ikke vil overdrive.

She started to write two years after her mom’s death.

"Mom" er veldig uformelt (som "mamma"), anbefaler heller "mother".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med en vanskelig oppgave. Er dette god engelsk?

Today, Petter Stordalen is a wealthy man. Even though he has never experienced poverty, he has not always been rich. However, his story is a bit different from Alicia’s.

Even though the situation got much better after the publication of her book, Alicia says she will have deep wounds for the rest of her life.

Her book became a best-seller, and she sold thousands of copies. She earned more money in a month than her father earned during five months! For the first time in her life, she could go to a restaurant and enjoy an expensive dinner without spending half of her income.

Alicia`s way to cope with what the social inequalities had done to her, was to write a book. She started to write two years after her mother past away. 'Those two years was terrible,' Alicia says.

Tusen takk dere som svarer! :)

Har kommet med forslag til endringer inne i teksten din :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med endringene til MichelleBelle kan man merke setningstruktur og oppbygning er norskpreget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Sitter her med en vanskelig oppgave. Er dette god engelsk?

Petter Stordalen is a rich man today. Even if he has never experienced being very poor, he has not always been rich. His story is a bit different from Alicia’s.

Even if things got much better after the publication of the book, Alicia says she will have a deep sore for the rest of her life.

Her book became a favorite, and she sold thousands of copies. She earned more money during one month than her father earned during five months! For the first time in her life, she could go to a restaurant and enjoy a tasteful dinner without spending the half of her income.

Alicia`s way to cope with what the social inequalities had done to her, was to write a book. She started to write two years after her mom’s death. It was two terrible years, Alicia says.

Tusen takk dere som svarer! :)

Syns ikke du har så verst språk.

Men jeg ville sagt at Petter Stordalen is a wealthy man, ikke a rich man.

Jeg ville ha sagt even though things got much better, eller even though the situation improoved after the publication of her book. Fordi det var hun som skrev den.

Jeg ville også sagt at she will have deep sores for the rest of her life. Fordi sår ikke er i entall.

Jeg ville sagt at her book became a bestseller.

Jeg ville ikke brukt during, men in. She earned more money in one month than her father did in five months. During blir nemlig feil ord her. Men tjener ikke penger underveis i en måned men i løpet av en måned, altså in, og ikke during.

Jeg er ening i å kutte ut the, i half of her income, og jeg ville skrevet meal, som i måltid. Men det er ikke feil å skrive dinner heller. Men dinner spises i grunnen hjemme.

Jeg kunne ha skrevet it were two terrible years, men jeg er ikke sikker på om det er rett grammatikk, så du kan skrive it was. Eller those were two terrible years. Men det kommer an på hva du vil uttrykke.

Men jeg synes du kan la det stå slik det er med two years after her mom's/ mothers death. Hvis du vil bruke passed away, må du huske å bøye verbet riktig. Two years after her mother had passed away.

Men jeg syns det var greit språk. :kghjerte:

Hilsen en med britisk-engelsk bakgrunn.

Edit: Å ja, også even though, ikke even if.

Endret av notetur nomen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter Stordalen is a rich man today. Even if he has never experienced being very poor, he has not always been rich. His story is a bit different from Alicia’s.

Even if things got much better after the publication of the book, Alicia says she will have a deep sore for the rest of her life.

Her book became a favorite, and she sold thousands of copies. She earned more money during one month than her father earned during five months! For the first time in her life, she could go to a restaurant and enjoy a tasteful dinner without spending the half of her income.

Alicia`s way to cope with what the social inequalities had done to her, was to write a book. She started to write two years after her mom’s death. It was two terrible years, Alicia says.

Today, Petter Stordalen is a wealthy man. Though never having experienced poverty, he hasn't always been rich. His story is somewhat different from Alicia's.

Although things got much better after her book was published, Alicia says that her past will always be painful to her. Her book became very popular, selling thousands of copies, which made her earn more money in one month than her father would make in five months! For the first time in her life, she could go to a restaurant and enjoy a delicious dinner without spending half her income. Alicia's way of coping with the problems caused by her experience of social indiscrimination, was to write a book. She started writing two years after her mother passed away. "Those were two terrible years", Alicia says.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysgjerrigperen

Beyonce bør ikke bruke vide kjloer.

Endret av nysgjerrigperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidu! tuuusen takk for at du svarte! Det var til stor hjelp, men kan du være så snill å slette eller redigere bort det du har skrevet? :))) er livredd for å bli tatt for juks, vet de kjører plagiatkontroll! Off, som jeg maser!

Jeg er ikke AnonymBruker du siterte, men dette er strengt tatt noe du burde ha tenkt på før. Brukere kan redigere innleggene sine, men AnonymBruker har ikke den funksjonen.

Jeg kjenner ikke til hvordan plagiatkontroll virker, men jeg ser ikke for meg at det å be om hjelp på et forum skal lage problemer. Håper i hvert fall ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Sitter her med en vanskelig oppgave. Er dette god engelsk?

(Innholdet er fjernet på grunn av sikkerhetsmessige årsaker)

Tusen takk dere som svarer! :)

Sikkerhetsmessige årsaker?

Plagiering er å kopiere innholdet i andres besvarelser og utgi det for å være sitt eget.

Det du bedrev her er tydeligvis å få hjelp til enten å forbedre innholdet i grammatikken din, eller jukse.

Om du jukset må du nesten ta ansvar for det selv.

Å få hjelp til å bedre grammatikken sin på et forum er ikke plagiat, men læring.

Jeg sletter ingenting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...