Gå til innhold

barnas kosthold.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg lurer på når er det middagsmaten går fra sunn til pølse og potetstappe/pomfritts o.s.v ? det første året deres er det jo stort fokus på at barna får rett næring.Men det går jo ikke mangen år før eg ser det er veldi normalt at barna får pølse og potetstappe/pomfritts og ellers mye junk food og ingen grønsaker.Er det plutseli ikke så viktigt lenger at di får rett mat i kroppen sin? over alt så er det jo barnemenyer og der serveres det pølse og pomfritts og sjeldent noe sunnere alternativ.sjeldent folk spør om mindre porsjoner av "voksen" maten som er på menyen har eg opplevd når eg har jobbet i kokkeyrket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når tidsklemma kommer og man innbiller seg at det er lettere å lage junk enn vanlig mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mandalas

Eller når de begynner å velge selv hva de vil putte i munnen sin. En kombinasjon kanskje av det og tidsklemma.

Og hvis du prater om når man er på restaurant, så er det vel ganske enkelt for at barna skal få noe de virkelig kan kose seg med også. De fleste barn liker pølse bedre enn et kjøttstykke av en elelr annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å lære barna hva som er inni pølsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Hjemme spiser treåringen det samme som oss.

Variert, sunt kosthold, hvor det meste blir laget fra bunnen.

På restaurant får hun det hun vil ha, å da blir det ofte pomfritts, noe kjøtt, saus og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går det aldri over til junk og pølse m/pommes frites i det daglige. Grønnsaker og sunne matvaner er en viktig del av dagen for både liten og stor.

MEN, når vi er på restaurant er det lov å kose seg litt. Nå liker ikke datteren min pommes frites, så det blir ofte sunnere alternativer der også, men innimellom er det lov å velge usunne alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller når de begynner å velge selv hva de vil putte i munnen sin. En kombinasjon kanskje av det og tidsklemma.

Og hvis du prater om når man er på restaurant, så er det vel ganske enkelt for at barna skal få noe de virkelig kan kose seg med også. De fleste barn liker pølse bedre enn et kjøttstykke av en elelr annen grunn.

Og da lurer jeg på hvem som handler inn maten som handler i kjøleskapet og på middagsbordet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Altså, nå er det vel de færreste som har restaurantmeny og a'la carte kjøkken hjemme sånn at barna kan velge hva de vil fra menyen? Og det er vel ikke stort flere som spiser på restaurant hver dag?

At det står under "barnemeny" på restaurantmenyen betyr på ingen måte at det er en del av barnas daglige kosthold. Ei pølse i måneden (om det i det hele tatt finnes unger som går så ofte på restaurant) har aldri tatt livet av noen. Da er jeg langt mer interessert i hva som finnes i kjøkkenskapet hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Man skal være ofte på restaurant for at det å velge pølser der skal være noe stort problem. Sønnen min er så liten ennå, at når vi spiser ute, spør jeg om å få grønnsaker og litt kjøtt, men når han blir gammel nok til å velge selv får han for all del velge fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man spiser på restaurant har ikke noe med hva man spiser hjemme å gjøre. Man er på restaurant for å kose seg, ikke telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...