Gå til innhold

Enkle bøker på spansk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har litt grunnkunnskap i spansk, men vil gjerne lære mer. Hater å pugge, så tenker at det å lese enkle tekster, og slå opp etterhvert, må være en ok metode. Noen tips til bøker som kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blackbird

kan anbefale å bestille Tommy og Tigeren på spansk. Har ikke selv.

Jeg forstår språket, men kan ikke snakke det selv særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mio min Mio om du husker den godt fra du var barn? Eventuelt kan du jo se filmen før du leser boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje bøker men her kan du finne gode tekster for vaskne som du kan lese:

Tekst på spansk

Eller kan du lese romaner av GODE forfaterer som er lett å lese, som

Horacio Quiroga, Jorge Luis Borges, Silvina Ocampo, Julio Cortazar, Gustavo Adolfo Becquer m.m.

Ver så snill, ungå dei dårlege spansktalende "forfattere" som er så populare i Noreg (Isabel Allende, Cecilia Samartin o.l.) det er ikkje literatur, det er berre søppel. Vi har mange gode forfaterer som desverre er ikkje kjent i Noreg.

Eller kan du lese nokre barnebøker viss det er greit for deg.

Da eg skulle lære meg nosk, las eg barnebøker som eg hadde lese på spansk som lita, det blei både koseleg og motiverende å lese, tross alt eg er ingen barn lenger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Voksenforfattere blir litt ambisiøst, men skal titte på barnebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brillefin

Jeg vil gjerne lære mer spansk selv, og skal låne meg Harry Potter på spansk, da jeg kan alle bøkene så å si utenat. Da kan jeg tenke meg til hva ulike setninger betyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kudos til sakka for forslag om strålende forfattere som Cortazar.

Bibliotekene har lettleste fremmedspråklige bøker, på både barne- og voksennivå. Har de ikke inne selv, kan bøkene bestilles fra andre bibliotek. Bibliotekaren er din venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vil jeg anbefale enklest mulig bøker med lett, fornøyelig innhold. Les heller chic lit og krim, tegneserier (Nemi er oversatt til spansk ;) , ukeblader... De har et hverdagslig språk, og man får bygd opp grunnordforrådet. Det viktigste i begynnelsen er mengelesing, og da må bøkene/bladene være enkle nok til at man orker å lese mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo noe utenfor spørsmålet, men, skulle du ønske en lærebok som er bra, så anbefaler jeg !Claro que si!. Jeg synes den er meget logisk oppbygd til sammenligning med andre lærebøker i spansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bok som kan være bra å lese er Mathilda av Roald Dahl. Den hjalp iallfall meg ganske mye med fransken min, da jeg fikk inn en del verbøyninger og adjektiv. Så det bør jo funke på spansk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...