Gjest snoopy_93 Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Hei! Tok en russeknute på mandag som inneholdt dette med å krabbe fra Stortinget til Slottet. Jeg har, som mange andre fått sår på knærne. Det ser ut som at det har vært en vannblemme som har sprukket og huden har forsvunnet. ^ Bilde av hvordan det så ut når jeg skulle skifte plaster. Det svir noe inn i granskauen når jeg får vann på det og plasteret setter seg fast i såret, så jeg river av det som kunne blitt en skorpe. Det vil jo aldri gro ordentlig dersom plasteret setter seg fast i såret og derfor lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Noe jeg kan smøre på enten såret eller plasteret? Ouch Endret 9. mai 2012 av snoopy_93
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Sorry mac, men dette må bare lufttørke. Hadde en lignende ENORM blemme midt i hånden etter et idiotisk fyllastunt, og det tok en uke før det ble noe lunde grodd. Ikke ha plaster på, det må bare få gå seg til med skorpe og alt av seg selv... 2
Wildy Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Tror jeg hadde satt på et gnagsårplaster ( er det Compeed de heter?) som fikk være på til det var grodd. 1
Cho Kon It Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg ville ha gått uten plaster så mye som mulig, og kanskje smurt på litt brulidine hvis såret væsker. Og vasket det med saltvannsløsning for å rense det innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Det er fint å la det få luft, men det er bare når du ikke har klær eller sengetøy ol over. Man får kjøpt flere forskjellige produkter på apoteket som skal hindre plasteret å sette seg fast i såret. Er verdt pengene sine.
Gjest snoopy_93 Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Får ta turen på apoteket i morgen og kjøpe brulidine. Kommer til å være veldig pain på praktisk tentamen i helsefagarbeider på fredag men, shit au. Takk for svar!
Marsipan Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 På apoteket får du noe som heter vaselinkompress. Den holder sårkantene myke, og setter seg ikke fast. Anbefales!
SmallTalk Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Signerer forrige innlegg. Vaselinkompresser er tingen her. De beskytter, men setter seg ikke fast i såret.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Kjøp små kompresser på apoteket. Si at du skal ha sånne som ikke setter seg fast i såret. Husk plastertape da.
Gjest snoopy_93 Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Vaselinkompresser er notert! Trenger jeg plastertape da?
Marsipan Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Vaselinkompressen legges under en vanlig kompress og tapes fast med plastertape
Gjest snoopy_93 Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 Takk for alle svar! Får ta turen til apoteket i morgen.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #14 Skrevet 10. mai 2012 Nå vet du hva du skal gjøre når du er ferdig helsefagarbeider, når noen har fått dype skrubbsår. Lykke til på eksamen!
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2012 #15 Skrevet 10. mai 2012 Nå vet du hva du skal gjøre når du er ferdig helsefagarbeider, når noen har fått dype skrubbsår. Lykke til på eksamen! Ja, man lærer mest i praksis
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Da har jeg kjøpt vaselinkompresser. Fikk med en banasjetape som ikke sitter i det hele tatt. Kjenner ikke noe sviing nå annet enn når jeg bøyer mye på benet eller er nær. Hihi
Missy1 Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Sånn jeg syns det ser ut så må det der lufttørke. Når du har på plaster får ikke såret noe luft, det blir nok litt fuktig inni der og da dannes ingen skorpe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå