Gå til innhold

P-piller og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Gjest Niki
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på når man begynner å merke noe til eventuelle bivirkninger med P-piller?

Må man ha gått på pillen i noen dager, eller kan man merke det fra dag én?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg merket det ikke med en gang, men 1-2 måneder etter jeg startet hadde jeg uuutrooolig vondt i brystene. De var ømme og det gjorde vondt hvis jeg kom litt borti dem. Dette gikk da over etter 4-5 måneder, da kroppen hadde vent seg til pillene:)

Skrevet

^Frøken spydig, jeg spør ikke hva slags bivirkninger man får. Det kan jeg fint lese i pakningsvedlegget selv. Trenger faktisk ikke google det engang.

Jeg lurer på når man begynner å merke bivirkningene etter man har begynt på pillene. Det prøvde jeg å google, men fant ikke svar. Derfor spør jeg her.

-

Takk for svar, yaaa!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kopierer svaret mitt fra dennetråden:

Jeg merket bivirkninger i form av blødningsforstyrrelse allerede første uken. Det tok tre måneder før jeg sluttet å spotte første gangen jeg startet på p-piller. Ellers fikk jeg migrene etter ett år på p-pillen. Fikk sjeldnere migreneanfall etter to måneder da jeg byttet til et annet p-pillemerke. På det nye p-pillemerket merket jeg kraftig nedsatt sexlyst og tørre slimhinner etter omtrent fire måneder. På p-ring fikk jeg kviser øverst på ryggen etter bare en uke, men de forsvant da jeg byttet ring første gang (altså etter tre uker). Fikk også økt utflod allerede dagen etter jeg startet på p-ringen, men det gikk tilbake til normale mengder igjen etter to-tre måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...