Gå til innhold

Bort-gjemming av tyggebein o.l.


LilleMy

Anbefalte innlegg

De er rare disse dyrene, i alle fall min.

Har akkurat gitt Schäfereren ett stort og kompakt tyggebein som hun er veldig glad i. Og hva gjør hun? Joda, først går hun rundt med det i munnen en god stund, titter seg omkring. Og hva ser hun etter? Helt tydelig ett gjemmested for beinet. Går så inn i buret, og forsøker å gjemme det under teppet der... Det er hun tydligvis ikke happy med, og tar beinet med seg igjen - og titter videre. Forsøker enda en gang å gjemme det, under sacco-sekken denne gangen, men har ikke før lagt det der før hun finner det frem igjen og begynner gnagingen..... hm.

Ute kan jeg ikke gi henne slike bein i det hele tatt, der graver hun dem ned umiddelbart. Det samme kan hun finne på med griseører som hun er SÅ glad i.

Flere med samme oppførsel der ute, kanskje? Eller har din hund andre, "rare" vaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mossahunden har tusen gjemmeplasser til beinene hun får. De får aldri ligge der mer enn 4t i slengen, for hun er så bekymra for at kattene skal "grave" frem beina.

I går når vi hadde lagt oss hørte hun nok en av pusene nede, for i vill panikk sprang hun ned å hentet en ussel liten Markies hun hadde gjemt i vedkorga. (hun sov oppå Markies`n i natt!! Spiste den først da jeg sto opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund sover faktisk med leker/ben under labben noen ganger :lol:

Tomme flasker og andre skatter gjemmer han under sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Hunden min graver også ned ting, bein, brødskalker og griseører. Han får det, vandrer hvileløst rundt til jeg slipper ham ut og så graver han ned. Etter seansen kan han kose seg inne i en time eller to, og så må han ut og grave opp igjen. En brødskalk skal ned i og opp av jorda minst tre ganger før den kan spises. Det artige er at han husker HVOR han graver ned, det er helt tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min oppfører seg akkurat på samme måten :ler:

De er søte da :P

Hun gjemmer benet sitt alle tenklige steder. Griseøret også.

Hun har stenkontroll på hvilke ben hun har hvor. Er helt rått å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Voffsen er på samme måten - vander hvileløst omkring inne og vil gjemme beinene sine. Sofaen er svært ettertraktet til det :-? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er i alle fall utrolig søte når de vandrer rundt for å finne pasende gjemmested!

Forøvrig har jeg akkurat kommet inn etter å ha gått en halvtimes tur med den firbente, i aldeles nydelig vår-vær. Anbfales på det varmeste!

Ha en god dag alle hunde-venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund gjør faktisk ikke dette, hun er mest opptatta av å sluke beiner/øret/godisen fortest mulig. Skyldes at jeg har to hunder og hun er redd gamlefar skal ta hennes godbit.

Hun er derimot en ram til å stjele andres godbiter når hun er ferdig med sin, så her gjelder det å passe på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...