Gå til innhold

Venninnetur til London

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne og jeg snakker om å dra på en venninnetur til London eller noe. Men ettersom ingen av oss har vært i London før, aner vi jo ikke hva vi går til...

Vi vil heller ikke bruke så mye penger på reisen, siden vi begge er studenter og også vil ha en del penger til overs til shopping og cafeer. Hvor er det best å bo da? Som også er sentralt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mine venninner bodde på hostel nær Marylebourne stasjon. Ikke verdens beste standar, men greit nok. Kort vei til butikk, et par spiseplasser, tog- og undergrunnsbane, et knippe puber og noen få stopp unna mye rart :)

Stille og fredelig, og ganske billig.

• 3 uker senere...
Skrevet

mulig jeg er litt sær, men i UK ville jeg ikke valgt det billigste hotellet som er å oppdrive... da får du felles toalett på gangen, og møkkete vegg til vegg tepper....

Vi bor på The Cumberland når vi er i london, ligger på marble arch, på skrått over veien er hyde park, hotellet ligger i oxford street (uten at det er mye støy), og tvers over gaten er primark :D finfint hotell, til en helt grei pris, vi betalte nå 4000kr for to pers tors-man i juni

Skrevet

jeg bodde på metro hotel i paddington i forrige uke :) Helt grei standard, betalte vel ca 600,- pr natt :) Ikke ha med mange kofferter etter som det er ei relativt lang og smal trapp dere må opp :P Frokost servert på døra, og rommene hadde fine bad :)

Skrevet

Har bodd to ganger på St Giles. Standarden er helt OK, men du får ikke bedre location! En bitteliten spasertur til Soho, og i tillegg ligger det i starten av Oxford Street. Billig til å være så sentralt.

Sist gang bodde jeg på et 4-stjerners hotell i Paddington. Husker ikke hva det het, men standardmessig var det veldig bra. Det negative var taxiturene hjem fra byen på kveldstid.

Anbefaler St Giles hvis formålet for reisen er shopping og øl ;)

Skrevet

Tingen med hotell i London er at prisene svinger veldig, har sett samme hotellet ha (samme) rom til 700,- natta i en periode og 1500,- en annen periode.

Min beste anbefaling er å bruke hotellsøk hos finn.no og dersom dere kan være fleksible på datoer, og bestiller i god tid, kan det være mye å spare :) Finn.no søker gjennom veldig mange tilbydere, og ofte er det store prisforskjeller på samme hotellrom i samme periode - avhengig av hvem man bestiller gjennom.

Om dere kan være fleksible på område er det en stor fordel, tube-nettet er såpass omfattende at det meste fort blir sentralt uansett. På finn kan du klikke av for "hotell i nærheten av [vilkårlig sentral severdighet/område]" og deretter sortere etter "pris lav-høy", så får du prisrangering med avstand til valgt severdighet/område.

Skrevet

Vi bodde på Royal Eagle Hotel på Paddington. Var veldig fornøgde! Billig var det også, ihvertfall når vi var der høsten 2009..

Skrevet (endret)

Anbefaler også St. Giles hvis du vil bo veldig sentralt.

Vi bodde på EasyHotels Paddington, og jeg ble positivt overrasket.. Hvis man er på stramt studentbudsjett og ikke skal oppholde seg over lang tid er det greit. Hørte masse skrekkhistorier om det - men vi fikk ganske stort rom med et lite bad, og det var rent og rolig. Fin utsikt. Vi var der kun for å sove, og det var godt nok. Utrolig hyggelig personale som jobbet der også. Betalte vel 900kr for to netter. På St. Giles betalte vi nesten tre ganger så mye, og det var ingen luksus i forhold i mine øyne da. Utenom beliggenhet. Men jeg syns London er "lite nok" til en spasertur til byen fra Paddington hvis man vil se litt, gjennom Hyde Park/Kensington Gardens, til Buckingham Palace og ned elven for å se serverdighetene der. Spørs selvfølgelig hva man er der for å gjøre. Og buss/tube går så ofte at man kan leve litt utenfor selvekjernen av shoppinggata.

Endret av ninuska_
Gjest Blondie65
Skrevet

Anbefaler Parkwood ved Marble Arch - toppen av Oxford Street, inngang til Hyde Park og gangavstand til det meste av Oxford Streets shopping faciliteter. Marble Arch er også en undergrunnsstasjon slik at dersom man ikke orker å gå så kan man ta undergrunnen et stopp og være midt på Oxford Street.

Eneste ulempen også her er noen helt j... trapper spesielt når man skal OPP med kofferten. Men man er jo ikke i London for å bære koffert i trapp hver dag ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...