AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Iskrem er godt, men for meg har det allri vært det helt store. Aldri godt helt bananas bare jeg hører isbilen. Foreldrene mine har heller aldri sagt til meg "skal vi gå å kjøpe iskrem" f.eks og sånn var det også for vennenne min. Faktisk så ville jeg heller hatt iskald cola. Er det bare meg og de jeg kjenner eller det sånn i Norge? Ser på amerikanskje filmer og der ser jo ungene ut til å være helt vill etter is og foreldrene sier ofte noe "kom så kjøper vi iskrem". Men kun is. Tror skjeldent jeg har hørt "sal vi gå å ta en kald cola" f.eks eller noe annet godteri. Er dette med is noe veldig stort i USA forholdt til Norge? Er is mer godteri i Norge og mer "mat " i USA? Da jeg var liten så var det jo og kun spesielle og varme dager jeg fikk is. Sikkert derfor det ikke betyr så mye for meg.
Gjest Rosaleen Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Det fins veldig mye kjedelig is, men personlig elsker jeg is hvis den først smaker godt og unikt
Gjest Yellow Taxi Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Da jeg var liten så var det jo og kun spesielle og varme dager jeg fikk is. Sikkert derfor det ikke betyr så mye for meg. They fuck you up, your mum and dad. They may not mean to, but they do. They fill you with the faults they had And add some extra, just for you. But they were fucked up in their turn By fools in old-style hats and coats, Who half the time were soppy-stern And half at one another's throats. Man hands on misery to man. It deepens like a coastal shelf. Get out as early as you can, And don't have any kids yourself.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Is er mer mat i USA enn i Norge, ja. Familien til en amerikansk venninne av meg spiste is til dessert hver dag gjennom hele året, og det er helt vanlig der hun kommer fra, nemlig nordvestkysten. De hadde ellers det vi vil kalle et vanlig kosthold, og ikke typisk amerikansk mat med masse kjøtt og fett.
Karmosin Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Jeg elsket fløteis da jeg var liten, men nå er is bare OK. Greit nok, men ikke noe å bli gira for og noe jeg sjelden tar initiativ til å kjøpe. I USA har man også hatt det at man før i tida gikk til iskrembaren i den lokale drug storen for å spise is eller drikke iskremsoda, og det var ekstra stas og noe som kunne gjøres året rundt. Vi har aldri hatt den type iskrembargreie i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Iskrem er vel mest gøy når man er liten fordi det er kaldt, søtt og mykt på en gang. Som voksen spiser jeg nesten bare Ben & Jerry iskrem, det er isen sin det. Kanskje det er vanlig i USA fordi de har et utvalg? Norskt utvalg og isbarer har vært stusselig inntil nylig, ser man bort fra storbyene. Jeg ser foresten ofte barn komme løpende når isbilen er her. 2
Måndagsbarn Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 jeg er en isfantast av rang, og har alltid iskrem i fryseren hjemme. Men orker ikke spise is som er lagd av melk eller som ikke smaker noe særlig, så det går i haagen dasz og iblant mövenpick. namnamnam:) Men jeg kjenner få som er så glade i is (som meg), og det er jo en slags "lørdagsgodis" det som alt annet søtt; ikke noe jeg spiser hver dag:) luksus-mat, på en måte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå