Gå til innhold

ANATOMI SKREKK

Fremhevede innlegg

Gjest itunes
Skrevet

klarer ikke å se på bilder av anatomi uten å blir opprørt og få angst.hva er galt med meg?i dag skulle noen vise meg bilder av et ekte menneske som var obdusert.jeg klarte ikke å se.ble lei meg rett og slett fordi det var så ekkelt.synes det jo er interessant å lese om sykdommer og sånn men anatomi er jeg allergisk mot virker det som.Hadde sikkert dødd om jeg måtte være vitne til en obduksjon fks

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva studerer du?

Gjest itunes
Skrevet

Hva studerer du?

studerer ikke noe men leser litt forskjellig.

Skrevet

studerer ikke noe men leser litt forskjellig.

Men da er det vel ikke så farlig at du synes døde kropper er skummelt? Du kan jo skaffe en anatomi-bok og lese litt og litt. :)

• Liker 2
Gjest itunes
Skrevet

Men da er det vel ikke så farlig at du synes døde kropper er skummelt? Du kan jo skaffe en anatomi-bok og lese litt og litt. :)

ja..skulle gjerne lest litt og litt..men hvis jeg får så sterke reaksjoner.er det riktig da?kan jeg bli syk av det fks.er en person som er glad i skjønnhet.

Skrevet

ja..skulle gjerne lest litt og litt..men hvis jeg får så sterke reaksjoner.er det riktig da?kan jeg bli syk av det fks.er en person som er glad i skjønnhet.

Øh, ok:

- Hvis du VIL lære deg å kunne se på anatomiske bilder, f.eks obduksjoner, uten å bli dårlig, må du ta det rolig og forsiktig.

- Hvis du IKKE vil se på dette, lar du være.

Hvis du har en FOBI mot anatomi, f.eks bilder av "innsiden" av kroppen, uansett hvor søtt det er tegnet, burde du virkelig snakke med en psykolog.

Dette finnes mange metoder for å bli kvitt fobier til nokså stor grad.

Jeg skjønner ikke hva du mener med en "person som er glad i skjønnhet". Alle er jo glade i det de synes er pent og spennende, det finnes ingenting som objektivt er "vakkert". :) Noen synes sikkert edderkopper er pene også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel kanskje redd for å bli konfrontert med at du skal dø selv en gang da?

Gjest itunes
Skrevet

Du er vel kanskje redd for å bli konfrontert med at du skal dø selv en gang da?

ja..faktisk

Gjest itunes
Skrevet

Var innom biblioteket i dag.Der kom eg over en bok om hjernen.I den var det både bilder av hjernen til et dødt menneske som er blitt tatt ut og behandlet med et sånt plast stoff og det var bilder av en operasjon der jeg fikk se deler av en levende hjerne som var rosa faktisk og med skikkelige blodårer utenpå.

Dette hadde jeg grøsset av for litt tilbake men i dag klarte jeg faktisk og se uten å bli helt følelsesmessig involvert.

Er ikke klar for å se et dødt menneske som er helt åpent enda.

Men hjernen har tildigere vært det verste jeg visste å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...