Gå til innhold

Katt og flått

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på frontline for katt og liten hund bortsett fra styrken?

Bestem deg for om det er Frontline spesielt eller flåttmiddel generelt du snakker om. Flåttmiddel er så mangt, mens Frontline er ett spesifikt legemiddel.
Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Ja men da funker det jo også. Så det kommer jeg til å fortsette med. Vi bor på et sted med mye farlig flått, og jeg vil ikke risikere at barna mine blir unødvendig utsatt.

Spør igjen: Hva har jeg skrevet som tilsier at jeg ikke har peiling?

Du bestemmer helt selv hva du ønsker å gjøre med din katt. Men du bør kanskje vurdere hvordan du ordlegger deg. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Bestem deg for om det er Frontline spesielt eller flåttmiddel generelt du snakker om. Flåttmiddel er så mangt, mens Frontline er ett spesifikt legemiddel.

Jeg spør deg om hva forskjellen er på frontline til katt og frontline til liten hund?

AnonymBruker
Skrevet

Spør igjen: Hva har jeg skrevet som tilsier at jeg ikke har peiling?

Du bestemmer helt selv hva du ønsker å gjøre med din katt. Men du bør kanskje vurdere hvordan du ordlegger deg. ;)

Du skrev at jeg kun kan bruke frontline til katten. Virker ikke som du viste at frontline finnes i forskjellige varianter.

Gjest Bobler
Skrevet

Du skrev at jeg kun kan bruke frontline til katten. Virker ikke som du viste at frontline finnes i forskjellige varianter.

Jo, jeg er klar over det. Men vi snakker om flåttmiddel til katt. Og det er det jeg har snakket om hele veien. Er da virkelig klar over at det finnes frontline til hund, da jeg har brukt det tidligere.

Skrevet

Jeg spør deg om hva forskjellen er på frontline til katt og frontline til liten hund?

Doseringen. Veterinærkatalogen sier da også følgende:

Preparatet til hund bør ikke benyttes på katter, da dette kan føre til overdosering.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Doseringen. Veterinærkatalogen sier da også følgende:

Ja men når ikke normaldose fungerer i det hele tatt betyr jo det at det må litt sterkere ting til.

AnonymBruker
Skrevet

dritt lei folk som snakker om ting de tydeligvis ikke kan noe om.

Anonymbruker: selv om du ønsker å forgifte katten din, trenger du ikke anbefale det til alle og enhver. sett deg litt inn i ting, og vurder å bytt vetrinær.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

dritt lei folk som snakker om ting de tydeligvis ikke kan noe om.

Anonymbruker: selv om du ønsker å forgifte katten din, trenger du ikke anbefale det til alle og enhver. sett deg litt inn i ting, og vurder å bytt vetrinær.

Jeg ønsker ikke å forgifte katten min, men jeg ønsker enda mindre at barna skal bli syke. Katten har fått det i alle år så den tåler det tydligvis helt fint.

Ta deg en bolle isteden du ;)

Skrevet

Ja men når ikke normaldose fungerer i det hele tatt betyr jo det at det må litt sterkere ting til.

Hva som er sterkt nok til holde flåtten unna har ingen sammenheng med hva som er overdosering for katten. Og hvis du har lyst til å eksperimentere med din katts liv og helse, så må du jo gjerne gjøre det. Men ikke anbefal andre å bruke flåttmiddel beregnet på hund til katt. Det kan i verste fall ha dødelig utgang!
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er sterkt nok til holde flåtten unna har ingen sammenheng med hva som er overdosering for katten. Og hvis du har lyst til å eksperimentere med din katts liv og helse, så må du jo gjerne gjøre det. Men ikke anbefal andre å bruke flåttmiddel beregnet på hund til katt. Det kan i verste fall ha dødelig utgang!

Det visste jeg vel ikke når jeg skrev det istad. Beklager at ikke jeg ringte dyrlegevakta for å sjekke kildene mine...

AnonymBruker
Skrevet

Det står forresten ikke noe om at en katt kan dø, men en kanin derimot står det noe om. Vil tro det hadde stått det samme om katt hvis det hadde vært tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...