muffineline Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg skal muligens studere i Bergen til høsten og så at SIB har søkefrist 31. Mai. Jeg er ikke kjent i Bergen i det hele tatt og lurer på hvilke studentboligområder som er best. Jeg skal studere i sentrum, men trenger ikke å bo der så lenge kollektivtraffikken er god på steder utenfor byen. Hvordan er kollektivtrafikken om natten, tenker på om man har vært på fest feks. Og ikke bor i sentrum. Hvilke områder kan anbefales, og hvor bør jeg ikke bo?
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Alrek anbefales ikke Etter to år skal jeg ut og gleeeeeeder meg! Sosialt, for all del, men ekstremt mange som gir f i andre, noe som betyr bråk og mye stjeling. Ser i tillegg ut som en gammel brakke fra Sovjet.
femme_pilot Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Alt i nærheten av bybanen er egentlig veldig greit. Jeg bor i Fana med samboer så har ikke helt behovet for student leilighet men er slik at jo lenger vekk fra sentrum du beveger deg jo billigere bilr det,med unntak av visse områder Mine anbefalinger er Fana,landås,sentrum,sandviken,danmarksplass(da skal du tåle litt bråk med mye trafikk ol) Rundt brann stadion er det en del steder du kan bo hvor det er greit og rolig(unntak av når det er brannkamper) og bybanen går rett ved. Håper dette er til litt hjelp
muffineline Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2012 Da skal jeg sjekke ut noen av disse områdene, takk men hvor lenge går bybanen, stopper den å gå kl. 24? Og hvordan er prisene? Har prøvd å se på hjemmesiden deres, men skjønte ikke så mye av det med soner og alt slikt
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Landås landås er pent og har gode forbindelser med buss, pluss grei gåavstand. Mye bra turområde også Jeg blir her ett par år til for å si det slik
Emas Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Rett med bybanen er genialt! Bana startar vel med nattakst i 1-tida på natta, går vel fram til 3-4 trur eg, ikkje heilt sikker Kostar 400 kr pr måne med studentkort :-)
Andrea89 Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Bybanen går forresten ikke senere enn klokken 01 i hverdagene. Nattruter er satt opp natt til lørdag og søndag. De har heller ikke vane for å sette opp nattruter på helligdager som faller på hverdager. Ellers er det veldig greit å bo langs bybanen.
Emas Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Åå, eg tek ikkje så ofte Bybana, så eg har ikkje heilt kontroll på dei ulike tidene Fridalen er genialt! Eg bur rett ved sib Fridalen, likar meg kjempegodt der
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 det koster vel 3-400 kr for månedskort for student. så kan du ta den så ofte du vil. en enkeltbillett koster 27.
muffineline Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 8. mai 2012 sjekk ut Fridalen gjennom sib? Ja, jeg tror jeg skal sette fridalen som ønske, så veldig greit ut der
muffineline Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. mai 2012 Åå, eg tek ikkje så ofte Bybana, så eg har ikkje heilt kontroll på dei ulike tidene Fridalen er genialt! Eg bur rett ved sib Fridalen, likar meg kjempegodt der Kan man gå fra fridalen til sentrum? Eller går det buss/bybane derfra?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 Kan man gå fra fridalen til sentrum? Eller går det buss/bybane derfra? det er et par minutt å gå til bybanen. å gå til sentrum blir langt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 Kan man gå fra fridalen til sentrum? Eller går det buss/bybane derfra? Tar ca 30 min å gå til byn, for det meste flatt hele veien. Fin tur i godt vær, og eller kort vei til bane og buss.
Emas Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 Bane fra Fridalen (Brann stadion eller Wergeland) til byen er veldig greit! Matbutikk rett ved, kort vei til Landås og Haukeland og 15 minutt å gå til Sletten Senter
Delusion Skrevet 8. mai 2012 #17 Skrevet 8. mai 2012 landås er pent og har gode forbindelser med buss, pluss grei gåavstand. Mye bra turområde også Jeg blir her ett par år til for å si det slik Jeg også
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #18 Skrevet 8. mai 2012 Sandviken er et flott sted å bo. Fullt mulig å gå til byen hvis ikke du bor altfor langt ute mot Åsane, fine turområder (Sandviksfjellet og Fløyen) og bra med matbutikker (vet i alle fall om én som har søndagsåpent). Men tror ikke det finnes noen studentboliger her hvis det kun er det du ser etter. Har ingen erfaring med å bo andre steder i Bergen, men har hørt en del negativt om Fantoft.
TheHairyToothfairy Skrevet 8. mai 2012 #19 Skrevet 8. mai 2012 bodd litt rundtomkring i bergen, og jeg har vel blitt veldig klar på hvor jeg aldri flytter tilbake. mathopen, loddefjord og laksevåg er eksempler på områder jeg ikke kunne tenke meg å flytte tilbake til. nå har jeg endt opp med å flytte til fana, nærmere bestemt blomsterdalen. for min del funker dette knall siden jeg har bil og trives med å bo litt landelig. velger du å bo litt nærmere lagunen så har man om kort tid bybane innen kort rekkevidde, og vestlandets største handlesenter rett i nærheten. personlig vil jeg ikke bo for nærme sentrum, jeg trivdes greit nok veldig godt på landås (vognstølen) fordi det var sentralt, men bilen fikk aldri stå i fred, det var stadig tyveri fra postkasser og generelt sett mye slubberter rundtom.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #20 Skrevet 8. mai 2012 Sandviken er et flott sted å bo. Fullt mulig å gå til byen hvis ikke du bor altfor langt ute mot Åsane, fine turområder (Sandviksfjellet og Fløyen) og bra med matbutikker (vet i alle fall om én som har søndagsåpent). Men tror ikke det finnes noen studentboliger her hvis det kun er det du ser etter. Har ingen erfaring med å bo andre steder i Bergen, men har hørt en del negativt om Fantoft. Hatleberg studentby ligger like før Fløyfjellstunnelen, ved NHH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå