Gå til innhold

Farger til rødt hår


Strikkemamma

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å finne ut hvilke farger som passer til meg som har rødlig hår.. Ender som regel alltid opp med svart eller hvitt.. Skulle så gjerne hatt noen mer fargeglade klær i skapet nå som sommeren er rundt hjørnet. Har dere noen forslag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer mye an på hudtonen din i tillegg til hårfargen. Jeg er svært blek og med lyst/rødlig hår. Huden min har rosa undertoner. Øynene er knallblå.

Jeg bruker både varme og kalde farger, selv om ekspertene skulle mene noe annet. Av de varme kler jeg best sjøgrønt og litt dyp brunt, og av de kaldere fargene er blått og lilla bra til meg. Rødfarge med blå undertone kan jeg også bruke.

Jeg blir likblek hvis jeg kler meg i orange, lysegrønt og lys gul. Rødfarger med gul undertone er heller ingen suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er AB #3.

Eksemplene med Christina Hendricks er veldig beskrivende. Personlig synes jeg den fargen på den lyselilla kjolen var helt feil til henne. Den ble for blass. Den røde kjolen er fin, men burde hatt en ørlite dypere farge for å være helt perfekt, mens den grønne og den mørkeblå var helt fantastiske.

Den mønstrede var riktig i fargene, selv om mønsteret i seg selv var grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gyllendt hår med rødskjær og rød tone i huden.

Jeg kler godt grønne farger.

Også farger som ligger mellom rød og blå går bra (lilla, plomme etc), men ikke ren rød eller ren blå.

Alle jordfarger går også godt.

Svart prøver jeg å holde meg unna (ikke spesielt flink...;-)), da det gjør at jeg blir veldig blek og "grå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rød hår som likner fargen til Lily Cole og svært lys hud med rosaskjær og fregner. Med alderen har hårfargen blitt litt blassere så jeg forsterker hårfargen med henna. Øyenfargen min er mørk blå.

En av de fargene jeg liker og kler best er petrolblå. Jeg passer også godt andre varianter av blågrønt og grønt. Videre liker jeg godt lilla i de fleste varianter, og noen typer av blått.

Jeg liker ikke brunt og jordfarger som mange andre rødhårede bruker. Det passer dårlig mot den rosaaktige huden min. På dem som har mer gyldne toner i huden og håret, og kanskje også øyne, ser det flott ut. Hvis jeg kler meg i brunt ser jeg bare blass ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønn, sennepsfarge og teal er bare gooorgeous til rødt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rødt hår, naturlig har jeg kobbertone, men har farget det i en kaldere tone nå. Og så har jeg kald hudtone (med det blir mer "varm" om sommeren når jeg får litt farge). Jeg mener selv at jeg passer best klare dype farger som kongeblå (eller safirblå) og kalde grønnfarger (uten gulskjær i).

Har aldri prøvd røde klær (utenom da jeg var liten) men det er noe jeg har prøvd å unngå, men jeg ser jo at noen rødtopper passer sånn rødnøyanse som det som ble vist på bilder, hm.. må kanskje prøve det en gang :P

Det kommer jo veldig ann på hvilken hudtone og rødnøyanse man har på håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...