Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå er klokken halv 5 på morgenen og jeg har enda ikke fått lukket øynene pga hoste hele natten. Har tatt både vanlig hostesaft, drukket te, noskapin-tabletter og Cosylan-hostesaft.. Og INGENTING hjelper! Cosylanen pleier å ta hosten, men ikke denne gangen.

Noen som har noen tips?? trenger virkelig å sove nå...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vann

AnonymBruker
Skrevet

ts her;

Ja, vann hjelper, men ikke så lenge, desverre. Og er også grenser for hvor mye vann det går å drikke i løpet av et døgn:P Noen som har noen andre tips?? Noen hostesaft som funker kanskje? Halspastiller, et eller annet? Ble en time i natt, kjenner det blir tunge dager om det skal fortsette slik..

takk for alle råd, i hvertfall! :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du har bronkitt bør du få en penisilinkur. Det kombinert med Cosylan gjør at du blir fortere frisk, og slipper å få lungebetennelse (som en bronkitt lett kan gå over i).

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å ligge høyt med overkroppen. Jeg satt vel sånn halveis og sov i senga da jeg hadde bronkitt sist.

AnonymBruker
Skrevet

Fishermans friend i kombinasjon med å tvinge deg selv til å ikke hoste.

AnonymBruker
Skrevet

ts her igjen:

Tusen takk for råd! :) Får prøve det. Men hjelper pencilin? Trodde bronkitt var virusinfeksjon, så har ikke orket å gå til legen med mindre jeg er tom for cosylan :P Men hadde vært kjipt å få lungebetennelse på toppen ja, det hadde vært veldig typisk, egentlig.. haha.

Skrevet

Intens hoste kan også være kikhoste, iallfall når ingenting hjelper. Just saying. Lege!

AnonymBruker
Skrevet

ts her igjen:

Tusen takk for råd! :) Får prøve det. Men hjelper pencilin? Trodde bronkitt var virusinfeksjon, så har ikke orket å gå til legen med mindre jeg er tom for cosylan :P Men hadde vært kjipt å få lungebetennelse på toppen ja, det hadde vært veldig typisk, egentlig.. haha.

bronkitt er det samme som lungebetennelse, men i bronkiene, dvs øverst i lungene. Kan være virus, kan være bakterie, nett som lungebetennelse kan være begge deler.

Skrevet

Det kan også være astmatisk reaksjon etter forkjølelse. Mulig at en astmamedisin kan hjelpe. Jeg sliter med det samme som deg og har akkurat sovet første natt på leeenge i senga mi. Har holdt sofaen for der kan jeg ha overkroppen litt høyere - og mannen min får sove. Cosylan, ventolin og nok vann - men det beste har kanskje vært slimløsende brusetabletter Bronkyl.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...