AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #21 Skrevet 8. mai 2012 Dersom du må betale den selv, hva med å jekke opp prisen noen hakk og heller bare ta en hvit løgn og si at den kostet 2000? Men dette er uansett ikke en bra måte å starte ekteskapet på! Så jeg ville snakka med mannen og fortalt ham hva denne dagen og nettopp kjolen betyr for oss jenter!!!!! Jeg fikk lett min mann til å gå med på kjole som kostet 13000 i stedet for 10000 som vi hadde budsjettert, og her er det han som betaler. Dette nettopp fordi han så hvor glad og lykkelig jeg var da jeg hadde funnet den perfekte kjolen og han mente at 3000kr ekstra var en liten pris å betale for å se meg såååå lykkelig..... 1
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #22 Skrevet 8. mai 2012 Jeg synes uansett det er merkelig at man må overbevise den andre om å bruke mer av sine egne penger til noe som dette. Jeg må innrømme at jeg får litt frysninger på ryggen av det hele... 3
Glorya82 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #23 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar og gode tips:) skal sjekke ut alle linjene i morgen når jeg har litt tid:) Til dere som synes min kommende mann er vel kontrolerende ang dette så er jeg vel forsåvidt enig i det dessverre:/ Han vil og har full kontroll på alt det økonomiske her i gården, om jeg argumenterer alt jeg klarer så får jeg slengt tilbake at er det ikke viktigere at vi kan invitere flere/ha finere mat/gratis drikke etc enn at jeg skal ha kostbar kjole, eller at de pengene kan inn på BSU eller det kjipeste og som jeg får mest dårlig samvittighet for og gir meg i diskusjonen,- at jeg de pengene for eks kan settes på spare kontoen til sønnen vår
Gjest navnelapp Skrevet 8. mai 2012 #24 Skrevet 8. mai 2012 Høyrest slitsomt ut... Eg vonar du veit kva du gjer. Det kan bli eit langt og smertefullt samliv med ein mann med eit slikt kontrollbehov. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #25 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar og gode tips:) skal sjekke ut alle linjene i morgen når jeg har litt tid:) Til dere som synes min kommende mann er vel kontrolerende ang dette så er jeg vel forsåvidt enig i det dessverre:/ Han vil og har full kontroll på alt det økonomiske her i gården, om jeg argumenterer alt jeg klarer så får jeg slengt tilbake at er det ikke viktigere at vi kan invitere flere/ha finere mat/gratis drikke etc enn at jeg skal ha kostbar kjole, eller at de pengene kan inn på BSU eller det kjipeste og som jeg får mest dårlig samvittighet for og gir meg i diskusjonen,- at jeg de pengene for eks kan settes på spare kontoen til sønnen vår Mannen din høres ut som en skikkelig kødd. Hadde faen ikke gifta meg med en sånn drittfyr. Det er bare å handle, så får han heller bli sur. Be han holde godt kjeft. 3
Glorya82 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #26 Skrevet 8. mai 2012 Kom borti post knappen litt tidlig:) Men ja, sånne ting. Har ofte gjemt bort klær jeg har kjøpt tidligere fordi han blander seg borti det eller sier at ting er billigere enn det er , men det vil jeg ikke gjøre lenger, så får bare satse på å finne noe brukbart til den prisen. Budsjettet på resten er ikke satt, men han er veldig sånn som vil ha den beste maten, stedet etc, så det er jeg ikke så bekymra for:) Men takker igjen for gode tips:) er jo en jungel å finne frem i dette brudekjolegreiene:)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #27 Skrevet 8. mai 2012 Det er kjolen folk husker! Ikke om det var fri bar eller ikke...... Vi skal ha bar med kostpris, og ingen som klager over det! De får drikke til maten, og billig drikke etterpå! Type 15kr for øl, 20kr for vin og drink. Kjolen var en av de tingene vi bestemte oss for virkelig ikke å spare på!
Glorya82 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #28 Skrevet 8. mai 2012 Hmmm ja huff, det er sant det.. Pluss at man har det jo ikke så bra om man går rundt og ikke føler seg så fin som man vil på en sånn dag...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #29 Skrevet 8. mai 2012 Det er ikke snakk om at kjolen trenger å være rådyr, men desverre så er 2000kr litt i minste laget om man ikke tør å kjøpe fra ebay. Jeg syns ikke din kommende mann høres særlig grei ut. Det skal ikke være sånn at du må gå rundt på tå hev og lyge for han. Jeg hadde tatt meg en ordentlig alvorsprat med han, og ikke gi deg når dere diskuterer. Han kan ikke alltid få det som han vil, da utsletter du deg selv til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #30 Skrevet 8. mai 2012 Hmmm ja huff, det er sant det.. Pluss at man har det jo ikke så bra om man går rundt og ikke føler seg så fin som man vil på en sånn dag... Jeg syns du skal gjøre et oppdrag utav dette! Finn den kjolen du vil ha! Selvfølgelig prøv å holde deg borte fra de aller dyreste, og DA tar du det opp med ham! Og virkelig viser hvor lykkelig akkurat den kjolen gjør deg! Ingen kan nekte oss damer den perfekte kjolen! Men hvem vet, kanskje du til og med finner den perfekte til hans pris også da! Men syns det er trist viss du ender opp med å ikke føle deg så bra som du kunne pga noen dumme tusenlapper...... Evt bare kjøp kjolen og sett foten ned og si at slik blir det! GIRLPOWER!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #31 Skrevet 8. mai 2012 kjolen er viktig.du skal til og med bruke egne penger å får ikke lov å spare mer.lurer på hvordan det blir resten av ekteskapet. jeg hadde satt foten ned! å vis han ikke hadde gitt etter hadde jeg jammen revurdert hele sabla fyren. eller så kan du evt kjøpe en til 2000 dollar eller en annen penge sort å bare si ja men den kosta faktisk 2000 2
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #32 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Hmmm ja huff, det er sant det.. Pluss at man har det jo ikke så bra om man går rundt og ikke føler seg så fin som man vil på en sånn dag... Dette er rett og slett trist lesning. At din kommende ektemann virkelig ikke unner deg å føle deg flott og fin på din egen bryllupsdag! Jeg håper du vet hva du gjør når du gifter deg med han. Alt er jo ditt eget valg, men for meg høres du ikke spesielt lykkelig ut; og det er før du har giftet deg med han! Selv hadde jeg aldri i verden akseptert en så kontrollerende partner, og ikke minst blitt forferdelig såret over at han ikke hadde unnet meg å bruke mine egne penger for å føle meg ordentlig fin i mitt eget brullup. Men alle har naturligvis rett til egne valg, og jeg er naiv nok til å stole på at en velger det som er best for seg selv; og derfor ønsker jeg deg lykke til med planlegging og bryllup. Endret 8. mai 2012 av Portvinpiken 3
Evie Skrevet 9. mai 2012 #33 Skrevet 9. mai 2012 Er litt uenig med ab her oppe, det er mange som ikke husker kjolen men heller hvorvidt det var fri bar. Et bryllup kan bli kostbart for gjestene og en positiv opplevelse kan være en gratis bar. Skal du ha kostpris på baren så pass på at det ikke koster en krone mer enn kostpris, selv om dere kanskje har kjøpt drikke i utlandet. Noe av det første folk reagerer på er folk som skal tjene på sitt eget bryllup! Til ts: det er ikke at jeg er enig med din mann, syns budsjettet du fikk var lavt og det er jo viktig å føle seg fin! Søk jevnlig på finn så er jeg sikker på at du finner noe! 1
Karmosin Skrevet 9. mai 2012 #34 Skrevet 9. mai 2012 Det er kjolen folk husker! Seriøst? Jeg husker bare én kjole, som var mørk fiolett. 2
Brukernavn Skrevet 9. mai 2012 #35 Skrevet 9. mai 2012 Hei og takk for svar:) Ebay utgår ja, harhørt mye rart om kjoler derfra. Ang budsjettet så har det seg sånn at en veninne av typen min giftet seg i sommer og fant en kjole fra 70 tallet på Fretex til 2000 kr. Når typen min hørte dette satte han det som øvrig ramme for meg, og jeg må bet selv, men han kommer til å bli sur om jeg går over den prisen da det blir en prinsipp sak for ham at man ikke bruker unødige penger på klær man skal bruke en gang:/ Jeg er ikke helt enig men når ikke gjennom. Den kjolen til venninna hans passa henne, men jeg er en helt annen type og kunne aldri tenkt meg en flekkete gusjegul kjole.. Dette vet han, men likevell.. Har noen erfaring med kjoler fra Etsy.com? Dette for meg er et så kalt "red flag". Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg tenker at han vil bare bli verre og verre, og er dette en sånn mann du vil leve med? Ellers synes jeg du har fått masse gode råd når det gjelder å finne kjole til en rimelig penge her, og jeg har hørt om mange som har blitt veldig fornøyd med kjole fra Ebay, så det trenger ikke å være så skummelt som du tror!
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. mai 2012 #36 Skrevet 9. mai 2012 Hvorfor har han full kontroll på økonomien, når det ser ut til at dere har mer eller mindre felles økonomi, og i alle fall felles barn Ta grep jente, det er ditt liv og din økonomi også. At han synes god mat og drikke er viktigere enn BSU er jo hans mening. Hvorfor er den mer riktig enn din? 2
Belle de Jour Skrevet 9. mai 2012 #37 Skrevet 9. mai 2012 Regner med at han kjøpte dressen sin på Fretex? 3
Glorya82 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #38 Skrevet 9. mai 2012 Vi har vært sammen i 4 1/2 år, litt av og på i starten. Var slutt en periode fordi han hadde noen vell usympatiske sider. Så tok han grep om seg selv, la seg flat og skjerpet seg til de grader og etterdet har vi hatt det veldig fint. Men det er jo mulig jeg ikke helt ser at noen sider kommer snikende tilbake... Det er jo egentlig veldig urimelig av ham dette med kontrollen på økonomien. Vi har en felles konto som vi setter inn likt beløp på hver mnd til alle utgifter pluss at det er en god buffer, det er omtrent hele lønna mi og halve hans da han tjener mer. Jeg blir da stort sett alltid blakk noen dager før lønn selv om jeg ikke er ufornuftig med penger. Er dette han irriterer seg over og krever fullt innsyn.. Det får han og, og det er aldri noe ufornuftig der bortsett fra sminke og litt klær innimellom, ellers går det til mat og ting til småen som vi trenger. Var egentlig bra mange reagerte her sånn at jeg fikk oppøya litt igjen. Får ta en skikkelig prat med ham i kveld. Dressen hans foresten er håndsydd i utlandet, tror han skal bruke den og ikke kjøpe ny for dere som lurte:) 2
Portvinpiken Skrevet 9. mai 2012 #39 Skrevet 9. mai 2012 Vi har vært sammen i 4 1/2 år, litt av og på i starten. Var slutt en periode fordi han hadde noen vell usympatiske sider. Så tok han grep om seg selv, la seg flat og skjerpet seg til de grader og etterdet har vi hatt det veldig fint. Men det er jo mulig jeg ikke helt ser at noen sider kommer snikende tilbake... Det er jo egentlig veldig urimelig av ham dette med kontrollen på økonomien. Vi har en felles konto som vi setter inn likt beløp på hver mnd til alle utgifter pluss at det er en god buffer, det er omtrent hele lønna mi og halve hans da han tjener mer. Jeg blir da stort sett alltid blakk noen dager før lønn selv om jeg ikke er ufornuftig med penger. Er dette han irriterer seg over og krever fullt innsyn.. Det får han og, og det er aldri noe ufornuftig der bortsett fra sminke og litt klær innimellom, ellers går det til mat og ting til småen som vi trenger. Var egentlig bra mange reagerte her sånn at jeg fikk oppøya litt igjen. Får ta en skikkelig prat med ham i kveld. Dressen hans foresten er håndsydd i utlandet, tror han skal bruke den og ikke kjøpe ny for dere som lurte:) Så bra :-). Nå er det jo ingen her som kjenner deg eller hele historien, men vi skriver ut i fra hva vi leser. Noen ganger kan det være godt å se ting litt utenifra som du kanskje får her. Uansett - og som tidligere sagt, jeg tror de fleste klarer å ta egne valg og vet hva som er best for en selv, og du virker som en oppegående person som ikke nødvendigvis mister gangsynet til tross for at det for oss alle er vanskelig å fjerne skylappene etter en stund. Det er noe med hva man blir vant med også. Du velger det som er best for deg, og så lenge du er klar over hva slags personlighet han har så er det opp til deg om du kan leve med det eller ikke, men en alvorsprat er dog å anbefale høres det ut som :-). Lykke til :-) 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #40 Skrevet 9. mai 2012 Jeg skjønner mannen din godt, jeg. Hvis dere ikke er ekstemt rike i utgangspunktet, bør dere ikke bruke mer penger enn dere har råd til på bryllupet. Hvis det er han som har mest kontroll over økonomien, vet han nok også hvor mye dere har råd til. 2000,- er kanskje ikke så mye når det gjelder tradisjonelle brudekjoler, men så er brudekjoler overpriset rett og slett fordi så mange er villige til å betale helt sinnsyke summer for disse. Tenk alternativt, finn en enklere kjole. Kanskje bør du lete andre steder enn i brudebutikkene. Kjolen kan da ikke være det viktigste med bryllupet? Det er vel viktigere å ha en hyggelig dag sammen og faktisk det å bli gift? At mange her mener du skal revurdere selve giftemålet med ham fordi han ikke ønsker at du bruker altfor mye penger på en kjole (det er en kjole, for pokker!), synes jeg sier mye om disse menneskene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå