marielle171 Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har de siste månedene slitt med at jeg blir utrolig emosjonell 1,5 uke før jeg får mensen. Jeg griner for alt. For eksempel i dag begynte jeg å grine fordi jeg ikke fikk gressklipperen til å funke, i går fordi jeg ikke klarte å løfte en oppvaskmaskin som jeg skulle bære med samboeren og jeg klarer til og med å grine pga den der recycling reklamen (den med sangen)! Jeg blir bare veldig lei meg for egentlig alt mulig. (og nå igjen, jeg hadde laget vårruller og det var to igjen og nå sa samboeren at jeg kunne få begge siden jeg liker de så godt så skulle hun spise noe annet, tårene bare triller:S) Er det flere som har dette og er det noe som kan hjelpe meg? Jeg leste på nettet at det går an å ta visse antidepressiva 1 eller 2 uker før mensen. Jeg er ikke så veldig glad i å ta medisiner men jeg er så lei av 2 uker med grining hver måned! Tenkte å ta meg en tur til legen, men kanskje dere har noen ting som kan hjelpe? Leste noe om nattlysolje?
Pia82 Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Det er veldig mange som har det sånn Uten p-piller blir jeg veldig deppa i 1,5 uke før mensen og under hele mensen, så i ca 2 uker. Det var slitsomt For meg hjalp som sagt p-piller, som jeg begynte å ta kun som prevensjon men den hadde denne fine andre virkningen og på meg. Går du på p-piller eller annen hormonprevensjon? Hvis ikke kan du høre med fastlegen din om å få resept på det. MEN noen blir enda verre på p-piller og kutter derfor ut p-pillene, så den er ikke til hjelp for alle. Siden det funker på meg så har jeg ikke prøvd noe annet. Men hør på helsekost hvis du vil og er det ingenting der som hjelper deg så orden deg en legetime for å ta dette opp
marielle171 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2012 takk for råd, men p-piller tåler jeg dessverre ikke. Men jeg skal spørre på helsekost:) kanskje de kan hjelpe meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå