AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Har du noen gang tatt piratdrosje? Hvorfor gjorde du det i så fall? Hva tenker du om jenter som tar piratdrosje?
Wanita Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 ja, jeg har tatt det noen ganger. Og jeg har gjort det for å slippe å stå i kø i 1-2 timer, og fordi det er billigere. Tenker ikke noe om de som gjør det. Men jeg gjør det ikke nå lengre, har liksom blitt "voksen" og skjønner alt det skumle som kan skje og tar heller vanlig taxi da har jeg ihvertfall et nr å rapportere om noe skulle skje
The Kitten Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har tatt piratdrosje et par ganger fra flyplassen i Paris til togstasjonen. Første gang gikk det superduper fint. Selvfølgelig var det litt dyrt, men hadde jeg tatt vanlig drosje ville jeg bare sløst vekk pengene mens jeg ventet på toget. Andre gang gikk det forsåvidt bra også, men det var mye skumlere. Sjåføren krevde 85 euro (mot 50 som han første hadde krevd). Så da jeg bare ga ham 50 euro, og sa han ikke fikk mer ble han ganske sinna. Så nå utfordrer jeg ikke skjebnen på det området mer.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Ja. Men var drita full og sammen med 2 andre venninner. Har slutta å drikke, så tipper jeg aldri setter meg inn i en piratdrosje igjen.
SoftKitty Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Ja det har jeg gjort, men bare sammen med venner (gutter). Kun 2-3 ganger da. Har aldri vært min ide, og har vel vært fordi vi ikke har funnet noe vanlig taxi akkurat da og ikke har giddet å vente/lete. Har ikke noe imot pirattaxi men ville aldri tatt det alene. Som regel er det ikke veldig mye billigere heller så det må være om det er lang taxikø da.. men å finne vanlig taxi i Oslo pleier å være ganske greit så jeg føler ikke behovet er der egentlig.. Tenker ikke noe om folk som tar pirattaxi, kanskje at de er litt naive og dumme om de tar det alene. Endret 7. mai 2012 av SoftKitty
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Hørt om Taxi-Randi? Hun gamle dama som kjører pirattaxi i Oslo om helgene? Hun er verdens søteste og gir ut et slags hjemmelaget visittkort til alle kundene sine. Med beskjed om hvilke tider hun jobber. Tar bare jenter, da. Så er kanskje litt fordomsfull, men men!
andy capp Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Ja det har jeg gjort, men bare sammen med venner (gutter). Kun 2-3 ganger da. Har aldri vært min ide, og har vel vært fordi vi ikke har funnet noe vanlig taxi akkurat da og ikke har giddet å vente/lete. Har ikke noe imot pirattaxi men ville aldri tatt det alene. Som regel er det ikke veldig mye billigere heller så det må være om det er lang taxikø da.. men å finne vanlig taxi i Oslo pleier å være ganske greit så jeg føler ikke behovet er der egentlig.. Tenker ikke noe om folk som tar pirattaxi, kanskje at de er litt naive og dumme om de tar det alene. Har du noe imot folk som jobber svart, snyter på skatten, jukser med stønader fra nav, svindler eller stjeler? I mine øyne stiller de som kjører pirattaxi i samme klasse som de jeg nevnte. Ergo, nei, kjører ikke pirattaxi...
Purple Basil Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Tatt piratdrosje 3 eller 4 ganger pga. milelange taxikøer og svært kaldt ute. Aldri tatt det alene, var med flere kompiser (vil aldri ta det alene). Jeg tenker ikke negativt om dem som tar pirattaxi, men jeg kan virkelig ikke forstå at det finnes jenter som tør å kjøre med dem alene. Endret 8. mai 2012 av josefin88
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Ja, opptil flere ganger. Fordi det som tynnkledd etter bytur i 20 minusgrader ikke fristet å stå i taxikø i 1 time. Om jenter som tar pirattaxi tenker jeg at de tar stor risiko, all den tid de har vært betydelig skriverier i media om jenter som har blitt voldtatt i slike pirattaxier. Jeg er endatil mann, og har nok ikke tatt pirattaxi på 12-15 år.
SoftKitty Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Har du noe imot folk som jobber svart, snyter på skatten, jukser med stønader fra nav, svindler eller stjeler? I mine øyne stiller de som kjører pirattaxi i samme klasse som de jeg nevnte. Ergo, nei, kjører ikke pirattaxi... Jeg synes ikke stjeling og pirattaxi stiller helt i samme klasse Hvis du hadde lest innlegget mitt litt nøyere ser du også at jeg aldri har tatt det på eget iniativ (det var heller ikke jeg som betalte). Men for å være ærlig går jeg ikke rundt å bekymrer meg om hvorvidt andre jobber svart eller hvitt sålenge jeg selv ikke gjør noe ulovlig. Noen grunn til at du plukket ut mitt innlegg til å hakke på? 1
andy capp Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Jeg synes ikke stjeling og pirattaxi stiller helt i samme klasse Hvis du hadde lest innlegget mitt litt nøyere ser du også at jeg aldri har tatt det på eget iniativ (det var heller ikke jeg som betalte). Men for å være ærlig går jeg ikke rundt å bekymrer meg om hvorvidt andre jobber svart eller hvitt sålenge jeg selv ikke gjør noe ulovlig. Noen grunn til at du plukket ut mitt innlegg til å hakke på? Beklager om du føler deg støtt av at det var ditt innlegg jeg "plukket" ut. Det var vel fordi det var bare du som skrev at du ikke hadde noe imot pirattaxier... De andre har fokusert på de som tar pirattaxi, ikke de som kjører. Kanskje er det å strekke det litt langt å sammenligne med stjeling, men alt det jeg nevnte er lovbrudd, som kan straffes etter straffeloven. Om du stjeler fra en person eller en bedrift, eller fra staten (altså alle) spiller liten rolle i mine øyne. Jeg sidestiller svart arbeid med stjeling. Og så lenge du er med i pirattaxien er du medskyldig... Dette gjelder så klart ikke bare deg i denne tråden, bare så det er sagt og.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 At dere tør. Ofte så er disse jåførene kriminelle. De er tatt for div voldepisoder. Har misbrukt stoff,piller. Bilen de kjører er ofte ikke godkjent,betalt forsikring. Ofte har de heller ikke lappen, noen er også ruset. Det er ditt valg. Du er med å holde den kriminelle i gang. Du utetter deg for fare. Du kan bli skadet,og ikke ha krav på en dritt etterpå
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. mai 2012 #14 Skrevet 9. mai 2012 (endret) ja, en gang sammen med kjæresten jeg hadde. jeg kommer ikke til å gjøre det igjen hverken med eller uten andre. jeg tenker jenter som gjør det alene er idioter. de setter seg selv i en stor fare. Endret 9. mai 2012 av Nuppdupp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå