Gå til innhold

Mest skuffende date noensinne :(

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Han daten din var ihvertfall ærlig og kasta ikke bort tida di og såra nok heller ikke følelsene dine så veldig, ihvertfall ikke like mye som det en "bra fyr" kunne ha gjort.

Han er jo ikke ærlig når han ikke forteller henne at han kun er ute etter en ting. Hun fortalte han jo at hun ville bruke tid på å bli kjent. Han visste jo at hun var ute etter et forhold og kunne gitt beskjed om at han ville ha sex. Hvorfor invitere med noen på middag egentlig? Kaste bort noens tid og sin egen på den måten??

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Maruwan
Skrevet

Han er jo ikke ærlig når han ikke forteller henne at han kun er ute etter en ting. Hun fortalte han jo at hun ville bruke tid på å bli kjent. Han visste jo at hun var ute etter et forhold og kunne gitt beskjed om at han ville ha sex. Hvorfor invitere med noen på middag egentlig? Kaste bort noens tid og sin egen på den måten??

Som sagt: Han var ikke "dønn ærlig", men har var i det minste mer ærlig enn de fleste.

Skrevet (endret)

Folk må virkelig slutte å klandre seg selv for andres idiotiske handlinger. Nei TS, jeg tviler på at du har gjort noe galt, du har bare vært uheldig med valg av date. Vær glad for at du fant ut dette såpass tidlig så du slapp å kaste bort noe mer tid på en sånn tufs. Du burde snu dette rundt og være stolt av at du ikke bet på i stedet for å tro at du har gjort noe galt. Hvis du tror du føler deg dum , tenk hvor teit du hadde følt deg hvis du hadde hoppa i høyet med han!

La meg demonstrere:

"Omg, jeg har funnet drømmemannen min :rodmer: I går var sååå fantastisk! Skal jeg ringe han kanskje? :jepp: Lage en ny date? :jepp: :jepp: JEG GJØR DET!!11"

Etter 16 ubesvarte anrop:

"Hvorfor tar han ikke telefonen? :snurt: Hva har jeg gjort galt??? Hmm, nei, han er sikkert opptatt med å redde kattunger fra trær :rodmer: JEG SENDER EN MELDING :idesmil: "

Svar på meldingen 19 dager senere:

"Hvem er du?"

Konklusjon:

Du har ingenting å føle deg dum over, og du har neppe gjort noe galt. Tror nok han føler seg verre som ikke fikk det han var ute etter ;) Case closed, du vant.

Endret av OhSerendipity
Skrevet

Møtte en mann på byen, vi kom i prat, latter, og skjønte at vi hadde interesse av hverandre. Jeg ble ikke med ham hjem den kvelden, jeg sa at jeg liker å ta meg tid til å bli godt kjent. Han ga meg nr sitt, og jeg mitt til ham, så holdt vi kontakt på sms.

Vi avtalte å ta en date på resturant, han inviterte, og jeg takket ja. Jeg ankom byen, og vi spaserte sammen til resturanten.

På slutten av en veldig koselig middag så sier han "så, hva sier du, skal vi stikke hjem til meg?". Jeg avslo veldig høflig og inviterte ham til å være med meg på kino dagen etter, for det gikk en ny bra film.

Han sukka oppgitt og sa "da tror jeg ikke at jeg gidder, du får ha det bra da!". Han la 200kroner på bordet, kledde på seg jakka og gikk rett og slett.

Jeg var lamslått, hadde jeg gjort noe feil? Jeg tørte ikke å ta kontakt etterpå for å spør hva i alle dager som skjedde, føler meg skikkelig dum som tydeligvis sa noe veldig feil :(

Gjorde jeg noe feil? SKulle jeg ikke invitert ham på kino?

Forvirra..

For en dust! Selvsagt var det ikke du som gjorde noe galt, TS, du var bare på date med en skjørtejeger. Han viste sitt sanne ansikt, og du lot deg ikke lure. :klemmer: til deg, det må ha vært pinlig i restauranten!

Maruwan: selv om jeg tildels kan skjønne tankegangen din, ville jeg ikke traktet etter å bli som denne mannen. Var jeg deg ville jeg heller vist fram penere karaktertrekk enn "ærlighet" og "direktehet" på denne måten. Man får kanskje det man ønsker seg i øyeblikket, men ikke i det lange løpet...

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Maruwan: selv om jeg tildels kan skjønne tankegangen din, ville jeg ikke traktet etter å bli som denne mannen. Var jeg deg ville jeg heller vist fram penere karaktertrekk enn "ærlighet" og "direktehet" på denne måten. Man får kanskje det man ønsker seg i øyeblikket, men ikke i det lange løpet...

Jeg syns at både ærlighet og direktehet er pene karaktertrekk, men det utelukker heller ikke alminnelig høflighet. Og det er høfligheten den fyren der mangler.

En får ihvertfall ikke det en ønsker seg her i livet ved å gå rundt grøten og være forsiktig hele tiden. Mener bestemt at jeg har noe å jobbe med der for jeg velger alltid "flukt" og "unnsklydninger" fremfor "ærlighet". Hvorfor? Vet ikke helt, men har sikkert noe med at jeg er redd for hva folk skal mene om meg (og det er jo uansett bare egoistisk). Derfor beundrer jeg også mennesker som gir en lang faen i akkurat det.

Se på det sånn: Hva fikk TS ut av at han fyren var såpass åpenlys om hva han ville ha (ihvertfall etterhvert, rimelig kjapt faktisk, første date)? Jo, hun blei ikke spesielt såra i det lange løp og beveger seg fort videre.

Derfor syns jeg heller ikke at fyren fortjener å bli kalt en "drittsekk" eller "dust". Han sjekka bare farvannet og stakk da det viste seg at han ikke ville få det han ville ha. Ei heller løyg han da om hva han var ute etter.

Virkelige duster og drittsekker er vi som er så svake at vi må holde folk for narr i mange uker, måneder, kanskje år, fordi vi nettopp ikke vil bli ansett som drittsekker og duster. Det er vi som gir folk varige men, ikke folk som han TS var på date med.

Endret av Maruwan
Gjest Janus
Skrevet

Gjorde jeg noe feil? Skulle jeg ikke invitert ham på kino?

Nei, det gjorde du ikke, jeg vil si at du gjorde det som var rett. Om det skjedde akkurat slik du beskrev det, så var mannen rett og slett en ufølsom idiot uten takt og tone, men du kan selvsagt være glad for at du oppdaget det så tidlig som du gjorde.

Jeg er selv en type person som ikke nødvendigvis er ute etter et seriøst forhold akkurat nå, så det er noe jeg alltid er ærlig om veldig tidlig og om hun ikke er interessert, så behandler jeg henne selvsagt med respekt og jeg liker henne like godt fortsatt. Det er opp til henne om hun fortsatt ønsker å være med meg.

Derfor er jeg uenig med Maruwan, for når man tar med en dame på restaurant og fortsatt ikke har gitt signal om at sex og uforpliktende moro er den egentlige hensikten, så er det nettop rundt grøten man går. Restaurantbesøk er "dating" i mine øyne og formålet med "dating" er som regel å bli bedre kjent for å innlede et forhold.

Og av den grunn, så ser jeg ikke noen grunn til å ha respekt for en slik mann.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt: Han var ikke "dønn ærlig", men har var i det minste mer ærlig enn de fleste.

Jeg er faktisk enig i dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo meget tydelig at han var ute etter sex. Han fikk ikke det etter mdidagen (som han hadde tenkt), og derfor gadd han ikke gå på en date til (i dette tilfelle kino) for å vente på å få seg noe.

Her er det bare sånn at dere gikk på denne daten med villt forskjellige intensjoner, og bra du fikk vite det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...