vanskapning Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Etter masse prøver og dritt hos legen har jeg nå etter over et halvt år blitt henvist til St. Olavs på avdelingen for sammensatte lidelser. Legen kunne ikke si noe om hvor lang tid det vil ta før jeg kommer dit. Han sa heller ikke noe om hvilken avdeling jeg skal på, men antar at det er cfs/me-avdelingen, siden det er utmattelse jeg sliter med. Jeg leser på siden deres at det er 4 måneders ventetid, men dette er kun dersom søknaden/henvisningen blir godkjent.. Så da lurer jeg på, har man noen som helst garanti for at søknaden blir godkjent? Det fins jo garantert mange som har det verre enn meg, og selvfølgelig må disse prioriteres - men vil jeg da ikke bli prioritert i det hele tatt? Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre om jeg ikke får utredning der, føler det er siste utvei, legen sa heller ikke noe om hva planen er om jeg ikke får komme dit.. I tillegg står det "Tilbudet gjelder pasienter som er bosatt i, eller oppholder seg i Helseregion Midt-Norge." For tiden er jeg bosatt i Trondheim, men til høsten (og da også om 4 måneder...) er jeg sannsynligvis bosatt på Lillehammer. Vil jeg ikke da lenger ha rett på behandling her? Og til sist, er det noen som har erfaringer med denne avdelingen? Som kan fortelle litt om hva de gjør, om dere følte det hjalp, osv? Hva var problemet hos dere, og ble det bedre?
Renapur Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Vi har fritt sykehusvalg i norge så de kan ikke nekte deg plass der av den grunn. Når du blir henvist til ett sykehus så har de 30 dager på å gi deg venteliste garanti som forteller deg om søknaden er avvist eller om når du kan forvente time... med andre ord hvor på prioriteringslista du blir plassert. Jeg har dessverre ikke erfaring med denne avdelingen så det kan jeg ikke svare på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå