AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Nå er jeg veldig skuffet og veldig, veldig forbannet. Jeg og den voldelige eksen min bor på samme sted, i samme kommune og her kjenner alle ALLE. Jeg har gått til terapisamtaler med en psykiatrisk sykepleier her i kommunen, som følge av det han påførte meg. I dag fikk jeg en rasende email fra min eks, der han fortalte meg ting som jeg hadde fortalt til den psykiatriske sykepleieren, og ingen andre enn henne!! Jeg er så forbannet, taushetsplikten har helt klart blitt brutt, hva kan jeg gjøre med det? Vil helst anmelde dette, det går ikke an å gjøre slike ting!
HedvigR Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Dette synes jeg faktisk du SKAL anmelde! Slike alvorlige brudd bør faktisk få skikkelige konsekvenser, klarer man ikke noe så enkelt som å opprettholde taushetsplikt er man ikke skikka til slike jobber! Ta saken videre TS, merker jeg ble skikkelig sint på dine vegne her! Men husk å opptre saklig hele veien, selv om det kanskje er vanskelig. 22
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Jeg bare føler meg enda mer hjelpeløs enn før, til og med når jeg har søkt hjelp og prøver å komme meg på bena, så får han et overtak! Hvordan i helvete har han fått vite disse tingene, går journalen min på omgang i hele bygda!? Kjenner han henne? Snakker de om meg i lunsjpausene? Jeg kjenner jeg blir helt maktesløs, er det mulig.. Jeg blir bare så lei meg, jeg prøver å være sterk, men se hva som skjer! Selv når jeg har blitt lovet at jeg kan stole på folk, så blir jeg så sviktet som dette!
pinar Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Hun har ikke lov til å fortelle ting om deg til andre. Så du har saken på din side.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Men hvordan går jeg frem? Hvem snakker jeg med? Hvem anmelder jeg? Henne i hennes stilling, eller det psykiske helsevernet som har feila?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Husk at du kan ta opp alle samtaler slik at du kan ha det som bevis. Det er (utrolig nok) ikke ulovlig å ta opp samtaler så lenge man er med i samtalen selv. Jeg tror jeg ville ringt og krevd et møte med behandleren og avdelingssjef, deretter hadde jeg kontaktet advokat og gått til politiet. Skaff deg en nyere telefon som lar deg bruke taleopptaker slik at du kan ta opp alt som blir sagt i møter og over telefon. 3
HedvigR Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Jeg tror det skal være mulig å ta kontakt med Helsetilsynet i ditt fylke og få de til å hjelpe deg med saken
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Jeg føler meg dobbelt så forbanna lei, først må jeg slåss mot eksen min og komme meg ut av det, og nå må jeg faen meg slåss for å komme meg på bena og kreve min rett her også. Det er ikke for mye for langt at kjerringa skulle holdt kjeft, faen heller.. Begynner å bli sliten av å måtte forsvare meg og mine rettigheter hele tide..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #13 Skrevet 7. mai 2012 Ja dette MÅ anmeldes! Vet ikke helt hvem du skal gå til, men du kan jo starte med politiet også forteller de deg hvordan du skal gå frem og hvem du skal anmelde.
HedvigR Skrevet 7. mai 2012 #14 Skrevet 7. mai 2012 Jeg føler meg dobbelt så forbanna lei, først må jeg slåss mot eksen min og komme meg ut av det, og nå må jeg faen meg slåss for å komme meg på bena og kreve min rett her også. Det er ikke for mye for langt at kjerringa skulle holdt kjeft, faen heller.. Begynner å bli sliten av å måtte forsvare meg og mine rettigheter hele tide.. Uff Selv om det ikke akkurat hjelper så mye i det store og hele føler jeg skikkelig for å gi deg en ordentlig god (virtuell) klem her Håper det tar seg opp etterhvert, og at du tar saken videre hvis du har ork til det. Lykke til!!
Ryvre Skrevet 7. mai 2012 #15 Skrevet 7. mai 2012 Blir helt sjokkert at det faktisk finnes mennesker som ikke klarer å holde taushetsplikten. Må bare si meg enig med de andre her. Anmeld det!!
Cherrytomat Skrevet 7. mai 2012 #16 Skrevet 7. mai 2012 Gå til politiet, de vet hvilken vei du må ta dette Vet det er tøft, men dette er ikke holbart og dama trenger å få sin straff for dette! Ver sterk, for det er absolutt ikke DU som har gjort feil her!
Bathsheba Skrevet 7. mai 2012 #17 Skrevet 7. mai 2012 Hun kan miste jobben for å bryte taushetsplikten, så det er en svært alvorlig sak. Har du tatt det opp med henne? Synes absolutt du burde anmelde dette. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #19 Skrevet 7. mai 2012 Hvordan vet du at det er behandleren som har brutt taushetsplikten og ikke bare xen din som vil gjøre det jævlig for deg og later som om han vet hva dere har snakket om i timene. Han vet jo at dere snakker om ham og da nok hva dere snakker om også, for han vet jo selv hva han har gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå