AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Er det noen som vet hvordan dette med urinprøver fungerer? Hvis noen vil kreve urinprøve av en annen person ved mistanker om rus- kan man gjøre det sånn helt uten videre? Og hvor henvender man seg da? Politiet? Fastlegen? Må man i så fall ha time hos fastlegen først (hvis det er der man må gå da), eller kan man bare ta kontakt med de på laboratoriet som tar blodprøver og sånt? Dessuten koster det jo penger å gå til legen. La oss si at en person skal ta en sånn prøve hver uke - da er det vel rett og rimelig at den som krever at dette blir gjort, skal dekke disse utgiftene? Blir veldig takknemlig hvis noen har peiling og tar seg tid til å svare! :-)
VolvoLinda Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Nå skal ikke jeg uttale meg som noen ekspert. Men dersom politiet har mistanke om rusmiddelbruk, kan de kreve en blodprøve av deg. Dersom du er under 18 og foreldrene har mistanke, kontakter de gjerne lege eller helsesøster på skolen. Dersom du må ta prøver fordi du har blitt tatt av politiet tror jeg dette foregår på en politistasjon, uten at jeg skal uttale meg helt sikkert om det!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Eksen min må ta rusmiddelprøver 2 ganger i uka for å få se ungene sine. Det har vel blitt påkrevd av barnemor som vet far brukte dop tidligere. Retten bestemte at han måtte levere de prøvene for å få se barna. Eksen måtte betale alt selv frem til 1800kr, grensa for frikort, og da ble det dekket av frikortet. Hvis han ikke kom på en prøve, regnet de det som positiv.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Det er strenge regler for å kreve urinprøver ved mistanke om rusmisbruk. Som oftest så er det i forbindelse med innleggelse ved rusmisbruk, i fengsel, ved barneomsorg (ved sterk mistanke eller tidligere misbruk) og nå en ny lov for at helsepersonell kan tas urinprøver av. Det er altså ikke bare å foreslå eller kreve at noen skal ta en urinprøve, det går under tvang og det er og skal være vanskelig å få igjennom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå