Gjest forvirretvegglus Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Noen som har noen gode råd for og forhindre migrene eller i hvert fall forkorte og dempe anfallene?
Gjest Chevy Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Hvis du er veldig plaget ville jeg snakket med legen om forebyggende medisiner, selv tar je atacand 16 mg hver dag (egentlig blodtrykksmedisin men funker også for migrene). Jeg hadde migrene annenhver dag ca, nå etter og ha begynt på medisin har jeg ikke hatt migrene på 4 mnd. Bare litt sterk hodepine av og til. I tillegg tar jeg sarotex 10 mg hver kveld da dette gjør at jeg sover bedre, at kroppen slapper bedre av og ikke spenner seg- denne skal også forebygge migrenen, og det gjør den. Før behandlet jeg bare smertene, men jeg har virkelig fått øynene opp for forebyggende medisiner nå etter og ha prøvd det selv! Kan jo legge til at jeg ikke ønsket og bruke triptaner før, fordi bivirkningene var forferdelige, derfor fikk jeg pinex forte istedenfor. Faren med den er at hodet kan bli avhengig også får man mer smerter av det.. Så det er sånnsett ikke optimalt. Helst bør man bruke et triptan som feks relpax,zomig.maxalt eller imigran. Imigran finnes også som nesespray. Ingen av disse hjalp meg noe særlig annet enn store bivirkninger- men de kan jo funke for deg:) I tillegg har jeg afipran - kvalmestillende dersom jeg skulle bli veldig kvalm av anfall, noe jeg heldigvis har Sluppet en god stund nå! Vet du om du har noe som trigger migrenen? Selv må jeg unngå store blodsukkerforandringer, dvs ikke spise sukker når jeg er skrubbsulten.. Også må jeg gå med solbriler fra april til september ute.. Håper du finner utav det, migrene er forterdelig! Endret 7. mai 2012 av Chevy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå