Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har man sjangs å rekke tog som går fra Penn Station kl 1515 når man lander på JFK kl 13?

Forstår det slik at det tar rundt en halvtime fra JFK til stasjonen, men det kan vel ta en del tid gjennom immigration og så ut bagasjen?

Tidligere har jeg landet på Newark og i Atlanta, immigrationkøen var gedigen på Newark og i Atlanta ble jeg grillet av mann med pistol på kontor, vet ikke hvordan JFK er i forhold til trafikk og slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo gå, men vet ikke om jeg ville tatt sjansen... I fjor endte jeg opp med å dra fra JFK inn til Penn Station og ta toget derfra (det var kaos på flyplassen) og det gikk greit og på under to timer fra jeg landet til jeg var på Penn Station, men tror egentlig det var litt flaks, siden immigration gikk veldig kjapt.

Jeg tror JFK har rykte for å vaere mer kaotisk enn Newark. Skal du ta et tog som går sjelden, ville jeg kanskje tatt sjansen, men hvis du for eksempel skal til DC eller Boston, hvor det går tog hele tiden, ville jeg heller tatt et klokka 16, bare for å slippe å stresse.

AnonymBruker
Skrevet

Det går kun to ganger daglig såvidt jeg kunne se, skal til Saratoga Springs. Har funnet busser dit da, de går oftere så jeg får gjerne satse på det istedet?

Leiebil utgikk da enveisgebyret var $99 et sted og $250 et annet, i tillegg til selve leien...!!

Skrevet

Aha, da skjønner jeg. Tog er jo mye mer komfortabelt enn buss, men samtidig er det jo irriterende om du kjøper togbillett og så ikke rekker toget... Jeg tok en titt på Amtrak og billetten koster 53 dollar (for en tilfeldig dag i neste uke), men det blir jo dyrere etterhvert. Hvis det er en stund til du skal dit, kanskje du kan få en billig togbillett og hvis det ikke skulle gå får du bare kjøpe en bussbillett? De pleier ikke å ha samme prisoppgang som togbillettene. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Reiser allerede onsdag, så...

Gikk inn på Hertz og leide en bil der, jeg krysser fingrer for at det ikke blir noen overraskelser mtp enveisgebyr i skranken. Det stod ihvertfall ingenting om det på sidene deres, og siden de sikkert er en del større enn en del av disse som går under eleiebil, der jeg først bestilte (og kansellerte) driver de gjerne ikke med slike hårreisende gebyrer.

Forhåndsbetalte da, så kan vel kanskje ikke be dem stappe bilen en viss plass om de begynner å skape seg for så å dra til bussterminalen, men den tid, den sorg! Kom på litt over 500 kr, og det synes jeg ikke er så ille. Forstod at det koster en 14 dollar å komme seg fra JFK til bussterminalen/Penn Station også, og jeg slipper å stresse/vente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...