Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gravid og har begynt å kaste opp. Kaster selvfølgelig opp rett etter at jeg har tatt albyl-e, selv om jeg føler meg i fin form før jeg tar medisinen. Hvor lang tid tar det før medisin blir tatt opp i kroppen? Pilla er ganske liten, men jeg er likevel redd for at kroppen ikke får tatt opp medisinen. Kaster opp ca. 10 minutt etter inntak. Skal jeg ta ny pille senere ikveld, eller håpe på at den ble tatt opp i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jeg deg ville jeg ringt legen din og hørt.

Hva gjør du om du tar en ny pille og kaster opp den også?

Skrevet

Du kan jo ringe legen din, men jeg mener å huske at oppkast før det har gått ett kvarter skal man ta ny medisin, har det gått mer enn en halvtime, har all medisin blitt tatt opp i kroppen...

Skrevet

Jeg ville ringt legen hvis jeg var deg. Jeg tror nok at når du kaster opp 10 minutter etter inntak så har du ikke fått i deg virkestoffet, men siden du er gravid og fordi det ikke er kjekt med overdoseringer ville jeg ha fått beskjed "svart på hvitt".

Albyl-E er filmdrasjerte for å beskytte magesekken, blir ikke løst opp før den når tarmen. Men siden albyl-e helst ikke skal tas under graviditeten fra før ville jeg ha dobbeltsjekket med legen slik at du ikke får i deg mer enn det legen din sier at er greit for deg og barnet ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...