Gå til innhold

Kostnader til utdrikningslag!!!

Thea

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde utdrikningslag til venninna mi i forbindelse med bryllupet hennes i April, men hva med kostnadene til utdrikningslaget??

Det skal jo selvfølgelig være gratis for bruden, men hva med resten av de som skal være med? Må jeg som forlover ut med alt?? I såfall bør jeg begynne å spare ganske fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Nei du skal ikke ut med alt.

De som skal være med betaler en viss sum,

som skal dekke det dere skal. Mat+1 øl osv..

Skal du finne på mye som koster må du regne ut ca pris pr prs.

Alt fra 300 og oppover. Det kommer som sagt ann på hva du skal finne på. Da er det bare å ringe rundt å høre pris på de ting dere skal gjøre.

Vennene betaler deg enten når de møter opp eller før.

Ellers har de penger til drikke selv utover.

Håper dette hjalp litt.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over sier...Legger alle ut en bestemt beløp helst ikke over 500kr ,da syns mange att det kan bli litt dyrt..Dette beløpet inkl mat,drikke evnt aktiviteter

Mange som kjøper en liten tullegave til bruden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra meg også, la de andre få komme med ideèr til dagen de også, var med på et utdrikningslag ingen andre enn forloveren bestemte hva som skulle skje, og det ble koselig det, men det andre hvor jeg fikk komme med litt ideèr selv (spiller ingen rolle om det ikke blir akkurat det som skjer) så følte jeg meg mer velkommen... Om dere ikke har anledning til å samle alle, så snakk med de som ikke kan komme på planleggingen og be om tips fra dem, ta det opp med de som kommer, hør hva de som kommer har lyst til og bli enige med flertallet.

Om prisen er 500 pr pers og man i tillegg skal betale drosjer og drikke og skal ha klær til spes anledninger på dette blir det fort dyrt, kanskje er det mange par hvor begge skal på hvert sitt for brudeparet også og da er sjansen større for at mange takker nei pga pris så det beste er å bli enige om pris og aktiviteter på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for dyrt kan du oppleve at folk trekker seg i siste liten og da blir du sittende med regningen uansett.....

Altså! Pass på å samle inn penger på forhånd............. Det er nok det lureste spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synest ikke man skal måtte betale mer enn etpar hundre per pers. Den som er forlover har på en måte takket ja til å ta på seg noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri deltatt i et utdrikningslag hvor jeg ikke har betalt selv. Synes det er veldig viktig at man sørger for at det ikke blir for dyrt. Min søster ble invitert i et utdrikningslag til en bekjent hvor man måtte betale nærmere 1000 kroner pr. pers. Da blir det jo til at man ikke går.

Ønsker man at mange skal delta, ikke bare de nærmeste venninnene må man ha en overkommelig pris. Det kan være greit å velge en eller to aktiviteter som koster litt, og så bruke fantasien på billige aktiviteter ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arrangerete utdrikkingslag for min veninne nå i sommer, da samlet jeg alle hun ville ha der et par ganger før selve dagen. Vi ble enig om programmet, dagen og sånn. Det hele skulle komme på under 500,- Det synes jeg selv er mer enn nok, det viktigste er at man er sammen ikke at man blakker seg helt på opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...