Gå til innhold

Min bmr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lakt ved ett bilde her(håper jeg) av min bmr fordi jeg skjønte ikke helt det selv.

Har rockering og bruker den 20 min hver dag.

Tar meg av og til en fjelltur på ca 2 timer (1 eller 2 ganger i uken om jeg orker)

Ellers enn det så bruker jeg min tid på å slite ned sofaen så det dere ser ovenfor er all aktiviteten min.

Skal ned ca 20 kilo og lurer da på hva jeg skal ligge på får og gå ned ca 1 kilo i uken?

Er det lov eller lurt med en spisedag i uken? Hva skal jeg ligge på da?

Jeg er kanskje litt dum som ikke finner ut av det selv men vil heller få litt hjelp nå i begynnelsen enn å bomme helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med det aktivitetsnivået ditt så er du der hvor det er snakk om rolig morsjon 1-3 ganger i uka. Trekk fra 500 kcal fra det som står der så har du det du bør holde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Gjør det noe om jeg ligger på 1400-5 ?

Sliter med og få i meg nokk mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Gjør det noe om jeg ligger på 1400-5 ?

Sliter med og få i meg nokk mat.

Om du spiser 1400 kcal pr dag, og i tillegg ikke engang trener styrke, kommer du til å miste mye muskelmasse etterhvert, noe som gjør at når du er ferdig med vektnedgangen og begynner å spise mer mat igjen (noe du på et eller annet tidspunkt er nødt til, da et så lavt kalorinivå er helseskadelig på sikt) vil gå raskt opp i vekt igjen. Jo mindre muskler man har, desto lavere forbrenning har man nemlig.

Ligg litt høyere i kalorier, og tren styrke et par ganger i uken slik at det er FETT du mister, og ikke muskler.

Og sånn forøvrig finnes det tusen tråder om dette på forumet, bare du gidder å lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...