AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har 10-15 kg til overs, og har bestemt meg for at i morgen skal jeg begynne å slanke meg. Jeg trenger hjelp og motivasjon.. Hva er bra å spise? Er vant med å ta meg noen glass cola, og kanskje en pizza/ potetgull osv om kvelden. Hva kan jeg bytte ut denne usunne maten med? Er 18 år og bor hjemme hos foreldrene mine, så kan ikke ha "spesialmiddager" hver dag. Noen tips til snacks/ drikke jeg kan bytte ut? Er trolig av all snacksen og brusen jeg legger på meg av, ikke maten jeg spiser ellers. Kanskje jeg skal spise litt mindre porsjoner? Målet mitt er da å gå ned 1 kg pr uke frem til sommerferien (22.juni) og ta det mer chill deretter. Tenker det blir en vane å spise sunt, og når jeg først har begynt å spise sunt, og ser fremgang, får man vel automatisk mindre lyst på det usunne? Håper dere kommer med innslag og erfaringer!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Dropp cola, drikk vann i stede. Dropp pizza, potetgull, godterier, fet mat og alt du selv vet er skikkeligusunt, ikke noe mer av dette som mellommåltider. Lær deg å spise frukt og bær, litt mindre usunne desserter som feks sjokoladepuddinger og geleer, og let gjerne gjennom forumet her etter sunt snacks. Følger du de to øverste tipsene, vil du komme LANGT.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Innfør lørdagsgodteriet igjen - og kanskje prøv å velg bedre alternativ da også? Popcorn inneholder dramatisk mindre kcal enn potetgull f.eks, mørk sjokolade er bedre enn lys, osv. Velg grovt og magert der du kan, grovbrød foran loff, magerost foran feit ost. Når du får servert middag så øk på med grønnsaksmengden og proteinmengden (fisk, kyllling, kjøtt) og kutt litt ned på potet, ris, pasta og sausmengden. Enda en nøkkel til vektnedgang vil kanskje også være å trene mer? Og hvis du har råd til å f.eks bli medlem på vektklubben vil du kunne registere det du spiser, og ergo ha kontroll på nøyaktig hvor mye kalorier du får i deg, og hvor mye du trenger å spise for å gå ned i vekt. lykke til
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Jeg tror mange har litt å hente på porsjonsstørrelser. Og egen erfaring er at porsjonsstørrelser er ekstremt vanedannende, enten det handler om store eller litt mindre porsjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå