AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Hvor mange repetisjoner må man egentlig ta daglig? Jeg har lest alt fra 30-60. Hva er riktig?
Marikke Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Det kommer vel litt an på hvordan du gjør dem og hvor godt trent du er. Jeg hadde aldri i livet klart 60 repetisjoner sånn som jeg gjør knipeøvelser. Min treningsøkt består av 10 repetisjoner av knip så hart jeg kan - hold i ti sekunder - hvil i ti sekunder. Utover det, gjør jeg stadig sånne enkle knip-og-slipp hvor som helst og når som helst, og til sammen blir det kanskje 20-30 repetisjoner i løpet av en dag. Jeg sier ikke at jeg har fasiten på hvordan det skal gjøres, bare at spørsmålet om antall repetisjoner er veldig avhengig av hvordan du gjør øvelsene. Endret 6. mai 2012 av Marikke
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har til nå tatt 3 sett utover dagen der jeg kniper så hardt jeg kan i 10sek og hviler i 9(må jo spare det ene sekundet :gjeiper: ) 20 ganger, og da blir det tilsammen 60 knip. Men det tar utrolig mye tid, så jeg lurer på om det egentlig holder med 2 sett.
Marikke Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Hva som "holder" er vel umulig å svare på, men med den treningen du gjør, ligger du bedre an enn de aller fleste av oss Jeg hadde vært kjempefornøyd med meg selv hvis jeg hadde tatt to sett om dagen av de som du tar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå