Katarina1919 Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 I går stekte jeg laks i ovnen. Vi spiste den ikke og jeg tenkte å spise den på mandag. Jeg glemte å sette fisken til kjøleskapet og det oppdaget jeg i dag tidlig. Er det bare å kaste fisken eller er den fortsatt spiselig? Nå ligger den i kjøleskapet.
frøkna Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Lukt på den, og smak på en liten bit. Lukter det vondt? smaker det vondt? Jeg tror ikke du blir dårlig av å spise den.
Solbærsaft Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 I går stekte jeg laks i ovnen. Vi spiste den ikke og jeg tenkte å spise den på mandag. Jeg glemte å sette fisken til kjøleskapet og det oppdaget jeg i dag tidlig. Er det bare å kaste fisken eller er den fortsatt spiselig? Nå ligger den i kjøleskapet. Mat som ikke hører hjemme i romtemperatur, bør ikke være i romtemperatur i mer enn maks 4-5 timer. Noe bør være vesentlig kortere. Her snakker jeg om tilberedt mat. Hadde fisken vært rå, hadde tiden vært veldig mye kortere. Tror jeg ville sagt farvel til laksen. 2
Katarina1919 Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2012 Takk for hjelpen. Har kastet laksen. Er redd å servere den til barna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå