Gå til innhold

Dårlig samvittighet hele tiden!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får dårlig samvittighet HELE tiden!! Det er utrolig slitsomt.. :tristbla: bare for den minste ting.. jeg kan gå i flere dager å tro en person er sur på meg og egentlig er de ikke sur i det hele tatt, det er bare noe jeg tror..

Og om jeg tror en person er sur på meg så får jeg helt angst, og kan føle en slags angst i kroppen i flere dager, og får ikke sove om natta for klarer ikke slappe av

det er så irriterende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også store problemer med skyldfølelse. Det som hjalp for meg var rett og slett å gå til psykolog. Skyldfølelsen i seg selv var mer et symptom enn et problem i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Har det akkuratt sånn selv. skikkelig slitsomt. Går til psykolog, men det har desverre ikke hjulpet så mye på akkuratt det.

Skrevet

Har det akkuratt sånn selv. skikkelig slitsomt. Går til psykolog, men det har desverre ikke hjulpet så mye på akkuratt det.

Hvor lenge har du gått? Og legger dere vekt på skyldfølelsen i behandlingen? :klemmer:

Skrevet

jeg også!!! Jeg jobber som sosialarbeider og tenker på mine klienter hele tiden. Har ofte dårlig samvittighet og tenker: har jeg gjort nok? Skulle ønske at de ikke hadde sosiale problemer.

Videre kan jeg "replay" en situasjon der jeg kanskje "tabbet" meg, evt. var litt "sint" og ha sinnsykt dårlig samvittighet.

Er kommet til det stadiet at jeg nesten ikke tillater meg å være glad. Hver gang gledes følelsen kommer, så tar det vel 2-3 sek hvor hjernen klarer å finne noe som skal gi meg dårlig samvittighet.

Min opplevelse er at dårlig samvittighet og frykt går hånd i hånd. Hva mener dere.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg slet veldig mye med dårlig samvittighet og skyldfølelse før, så jeg skjønner deg utrolig godt. Da jeg hadde problemer med det, så gikk jeg ikke så veldig mye inn i meg selv. Og det ble til slutt automatiske tanker som bare dukket opp. Noe som hjalp meg var å skrive opp hvorfor og hva jeg hadde skyldfølelse for, og deretter se meg logisk på det. Er det egentlig min skyld? Kunne jeg ha gjort noe annerledes? Osv. For ofte når man har skyldfølelse, så har man det bare. Man glemmer å vende blikket inn i seg selv og tenke logisk og rasjonelt.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være følelsesmessig overskudd, som lett leder til følelser som angst, dårlig samvittighet osv. Jeg tenker meg at f.eks psykopater, eller folk med antisosial pers.forstyrrelse ofte har veldig lite frykt/angst og mangler samvittighet. Det at noen er mer følelsesyrt og er redd for konflikter og sånn kan man kanskje trene seg til å tenke litt annerledes, kognitiv terapi kan kanskje være noe, men hvis det er som jeg tror genetisk, er det nok noe som er vanskelig å bli kvitt.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være følelsesmessig overskudd, som lett leder til følelser som angst, dårlig samvittighet osv. Jeg tenker meg at f.eks psykopater, eller folk med antisosial pers.forstyrrelse ofte har veldig lite frykt/angst og mangler samvittighet. Det at noen er mer følelsesyrt og er redd for konflikter og sånn kan man kanskje trene seg til å tenke litt annerledes, kognitiv terapi kan kanskje være noe, men hvis det er som jeg tror genetisk, er det nok noe som er vanskelig å bli kvitt.

Glemte å legge inn at de med ASPD har følelsesmessig underskudd, og at det motsatte kan være tilfelle for noen og.

Meg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...