Gjest rl Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Jeg fikk nettopp tilbake neglsopprøven fra legen, og den var negativ. Men han sjekket bare den mest vanlige typen, mens jeg mistenker det er den nest vanligste, White superficial onychomycosis (fant det på denne siden http://www.aafp.org/afp/2001/0215/p663.html ) Noen som vet hva den heter på norsk? Er litt usikker på hvordan jeg skal formulere meg på telefonen..
AnAngel Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg visste ikke at det fantes flere typer neglesopp, så nei jeg aner ikke hva den typen heter på norsk Men du er sikker på at det er sopp? Jeg har psoriasis , både på kroppen og på neglene. Psoriasis på neglene ser til forveksling ut som neglesopp. Be om en henvisning til hudspesialist, denne kan nok finne ut av det
Gjest rl Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 hm, jeg tenkte på psoriasis (har det i hodebunnen) men det ligner ikke så mye på de bildene jeg har sett på nett. Kanskje jeg skal be om henvisning ja, jeg begynner å bli litt skeptisk til legen min egentlig. Hva er vitsen med å bare teste for en type liksom? Men sist jeg var hos hudlege gikk jeg privat, ventetiden er jo en eevighet i det offentlige.
Gjest rl Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Etter hunder år med søking fant jeg ut at testen også ville avdekket den mindre vanlige typen. Takk for hjelpen uansett 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå